Ga naar inhoud
GENEGEERD

MRE's goed te eten?


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om MRE's aan te schaffen als alternatief op het blikvoer maar vind ze wel erg duur. Hoe smaken die eigenlijk? Is het zoals ziekenhuisvoedsel of zijn ze wel smakelijk?

 

In het Amerikaanse leger worden ze door de manschappen ook wel eens Meals Rejected by Ethiopians genoemd. Dus dat voorspelt niet veel goeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb er zelf ooit eens eentje geproefd. Nouja, dat is overdreven, ik heb er een hap van in mijn mond gehad. Ik vind ze echt heel vies. En ik heb begrepen dat als je die dingen 2 weken achter elkaar eet, je sterft aan constipatie. Ik denk dat deze dingen alleen geschikt zijn voor extreme noodgevallen. Ik heb er wat liggen, maar die zitten goed weggestopt, en ik verwacht ze nooit nodig te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden heb ik op een militair evenement 1 keer een deel van een MRE mogen verorberen. Dat deel smaakte toen best redelijk. De afgelopen deccenia schijnen de MRE's ook verbeterd te zijn qua smaak, kwaliteit en samenstelling.

De afkortingen die iedereen waarschijnlijk wel kent, zijn al aardig oud en waarschijnlijk raakt de MRE die nooit meer kwijt. Daar zijn ze te leuk voor.

Zoals ik het zie: MRE's zijn goed voor in de BOB en de EDC (echte noodsituaties dus). Maar als ik besluit om mij in te graven (en ik de ruimte heb), gaat mijn voorkeur toch uit naar blikvoer.

 

Omdat het kan, nog even de officiele en de officieuze betekenissen van de afkorting MRE:

Meals Ready to Eat (officieel)

Meals Rejected by Ethiopians

Meals Refusing to Exit *)

MRE; Three Lies for the price of One (It's not a meal, it's not ready, and wheather you can eat it remains to be seen).

 

*) De kauwgom die in de oude MRE's zat, zou een laxerende werking hebben gehad. Van daaruit werd dus de conclusie getrokken dat de rest van de maaltijd, dat zeker niet had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het is maar net hoe je tegen mrs's aankijkt en in welke situatie. MRE's hebben wel degelijk voordelen. En ze zeggen, smaken verschillen! ;-)

 

Ze zijn zowel bij een bug-in als bug-out zeer handig. Bij gebrek aan water is al het gevriesdroogde spul oa mountain house met vele verschillende vaak wat luxer uitziend eten niet te bereiden of je kiest eten boven water. Ik heb liever water dan eten voor de bekende redenen als je moet kiezen tussen die beide. MRE's zijn dus zeer handig bij gebrek aan water want je kunt ze koud als warm eten, dus ook direct uit het zakje. En hierdoor ook handig voor een snelle hap als er zeer weinig tijd is en je geen of weinig water hebt of geen vuur kan stoken voor toevoeging warm water. Niet te vergeten, het is van oorsprong defensie spul en de originele uitvoeringen bevatten een dagmaal a 3000kcal. Je moet hier dus wel opletten want er worden er vele verkocht die hieraan niet voldoen.

 

Ze zijn dus wel degelijk een waardevolle aanvulling en variatie of anders een ruil item. Haal ze ook niet uit warmere gebieden want je weet niet hoe warm ze zijn geweest. En meerdere test van mre's hebben al aangetoond dat ze zelfs na de standaard 5 jaar nog steeds te eten zijn. De eventuele verkleuringen die je na 5 jaar aan kan treffen zeggen niets over de eetbaarheid en de veiligheid van deze mre's zoals is gebleken uit de tests. Tot 25 jaar zijn ze betrouwbaar mits niet warm opgeslagen. dus nog steeds hebben ze meer voordeel dan nadeel mbt opslag en gemak in huis en buitenshuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de verschillende missies die ik heb gedaan, gingen we altijd shoppen bij de Yanken om daar MRE's te krijgen.

Waarom, eigenlijk omdat je eens een andere smaak wilde hebben dan de NL of UK rantsoenen.

Ondanks dat ze redelijk zoutloos zijn (daarom zit er in elke MRE een flesje tabasco) vond ik het altijd wel lekker om te eten zeker omdat er meer variatie in zit.

Maar om ze nu te kopen voor een SHTF sitiatie dan weet ik wel dat er veel goedkopere alternatieven zijn.

Ik kan zelf goedkoop komen aan Adventure food vriesdroog maaltijden en daar zou ik er eerder een heel aantal van inslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals sommige mensen in restaurants klagen, of ze thuis eten weggooien omdat het niet lekker is en vervolgens een "betere maaltijd" bij de friettent gaan halen, hoor je rond het kampvuur ook wel eens: "dit is niet lekker/vies/lust ik niet" Ik zeg altijd: "Boeien, morgen is het weer lekker, opeten!"

 

Dus ja misschien kan een MRE of vriesdroog weleens tegenvallen (kan een 5 sterren maaltijd ook), denk dat de mate van belangrijkheid afhangt van de situatie waar je in zit, laat dat voorop staan.

 

Ik peuzel ze graag weg, maar vul ze ook vaak aan met iets dat ik bij me heb.

 

Voorbeeld: vorige week in het bos met wat maatjes waarvan 1 z'n maaltijd niet lekker vindt, eet 'm vervolgens wel op en pakt daarna een enorme droge worst uit z'n rugzak..... wtf.. uitermate tof product om je maaltijd te verrijken, net zoals noten, rozijnen, stukjes brood, het eerder genoemde flesje tabasco etcetc.

 

Mocht iemand interesse hebben in serieuze aantallen/groupbuy dan gaarne even per mail of pm.

 

en nu even van de zon genieten met een bakkie koffie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ivan dan moet ik me waarschijnlijk onder de idioten voegen als ik jouw stellige mening lees. Dit is dan als je vriesdroog zakjes ook als noodrantsoen rekent.

Op jaarbasis eet ik toch heel wat rantsoenen of vriesdroog maaltijden op. Afgelopen zomer weer 3 weken achter elkaar alleen op deze zakjes geleefd.

Ze vullen prima en je kan nog steeds intensieve arbeit verrichten, het is meer hoeveel je nodig hebt of wat je lichaam nodigt heeft.

Als je 150 kilo weegt dan is 1 zakje niet voldoende voor je. Preppers technisch kan ik blikken goed begrijpen omdat deze hufter proof zijn en goed beschermd.

Wanneer je lichter op pad gaat dan kom ik niet uit met een week voorraad aan blikken in mijn rugzak als ik on the go ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de verschillende missies die ik heb gedaan, gingen we altijd shoppen bij de Yanken om daar MRE's te krijgen.

Waarom, eigenlijk omdat je eens een andere smaak wilde hebben dan de NL of UK rantsoenen.

Ondanks dat ze redelijk zoutloos zijn (daarom zit er in elke MRE een flesje tabasco) vond ik het altijd wel lekker om te eten zeker omdat er meer variatie in zit.

Maar om ze nu te kopen voor een SHTF sitiatie dan weet ik wel dat er veel goedkopere alternatieven zijn.

Ik kan zelf goedkoop komen aan Adventure food vriesdroog maaltijden en daar zou ik er eerder een heel aantal van inslaan.

Hier vergeet je te vermelden dat MRE's noodvoedsel is en niet geschikt voor langdurig gebruikt. Ik heb dit reeds aangehaald en dus nogmaals, volgens de US marine een max van 3 weken. Lichtjes overdreven 3 weken leven op MRE's maakt van je ingewanden een betonblok. Maar bekijk het aan de positieve kant dan kan je nog altijd dienst doen als schutting ( nadat je bent gestorven aan constipatie). Hahaha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een onderwerp gehad. Noodrantsoenen zijn ruk en alleen idioten kopen deze! Een paar MRE zijn echter wel handig als nood noodvoorraad. Ze zijn niet lekker, duur en ze vullen niet!

Koop blikken

Nee! je moet je MRE's aanvullen met niet alleen kruiden maar met olie, noten etc. En blik jheez !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder aangaf...het is volstrekt situatie afhankelijk en dan ben ik maar een idioot. zonder water wel een maaltijd klaar kunnen maken heeft wel zijn opkikkende voordelen en een volle maag voor ff. In de buitenlucht smaakt veel spul hoe simpel ook..naar MeeR (E) :cool:

 

Idooit zijn voelt vaak wel goed hoor, me my self and I :p

 

handige kleine aanvulling...bij de xenos kruiden-sleutelhanger, klein vaatje met peper zout parika en knoflook etc..super handig en vooral klein, maggi meenemen en mosterd of mayo en ketchup....zoveel dingen smaken dan al veel beter...kwestie van houding, niet mokken...lekker wokken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere MRE's gegeten en vind ze eigenlijk helemaal niet zo slecht.

De pasta maaltijden smaken gewoon goed en ook de vleeserechten smaken prima.

Ze moeten wel warm zijn (maar dat kan met het verwarmelement dat erin zit heel gemakkelijke gedaan worden).

Naast een diner zit er vaak een brood soort met beleg bij, een of ander drankje (koffie, chocolademelk, cappuccino oid) en iets van snoep of een koek.

Alles wat je in een noodsituatie wilt hebben om je er even door te helpen.

 

Voor noodsituaties zijn ze prima. Voor langdurig gebruik zou ik wel andere alternatieven aanboren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom voedsel inslaan .................wat je niet lekker vind ?

 

O Ja chips lidil is E nummer vrij :cool:

 

ik slaan alleen voedsel in wat wij lekker vinden :rolleyes:

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

e nummervrij? weet je het zeker? let op de smaakversterkers; msg word vermomt als gistextract! mono sodium...., mono natrium, glutomaat, gehydroliseerd...., zie boekje; wat zit er in uw eten http://www.bouillonmagazine.nl/e-gids.php

mega handig

 

ja de gewone chips is daar E nummer vrij

 

met dat boekje doen wij al een jaar onze boodschappen

 

en PASOP die van de Aldi die heeft E621 er in zitten

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...