Ga naar inhoud
GENEGEERD

Erg goed ooggetuigeverslag uit Haren

Haskap
 Share

Recommended Posts

In feite ten overvloede, want we zijn ons er allemaal al van bewust.

Toch vond ik dit verreweg het beste verslag uit Haren:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3323534/2012/09/28/De-held-van-Haren-trok-volstrekt-normale-scholieren-mee-in-waanzin.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20120928&utm_content=

Zo dun is het laagje beschaving..

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Welk laagje? De enige reden dat de overheid invloed kan uitoefenen op zijn bevolking is het geweldsmonopolie. Zodra een groep die ENKELE regel aan zijn laars lapt.... Heb je Haren.

En dat kan een enkele man zijn. Een heel dorp de sjaak. Vanwege de acties van 1 man.

Angstaanjagend niet?

Rodney King? Een enkele man. Rellen in de hele stad LA.

Gavrilo Princip? Een hele wereld verdronk in een oorlog.

Merthe? Een vinkje vergeten. Dan 1 man die het durft op te nemen tegen de ME. Haren

En ga zo maar door. Elke oorlog start met een enkel schot. Een enkele beslissing.

Link naar reactie

Wat ik met name zo angstaanjagend vind, is hoe makkelijk iedereen zich laat meeslepen door die ene agressieveling.

Dat is vooral wat ik bedoel met het dunne laagje beschaving.

Opeens is elk redelijk denken uitgeschakeld bij die hele horde jongeren.

Het is helemaal niet duidelijk of de politie al zo de vijand was voordat die ene gast zo redeloos los ging.

Zo makkelijk wordt een wij tegen zij gecreeerd.

Natuurlijk kun je ook van alles vinden van de politie - standaard reflex is dat ze het nooit goed doen.

De ene helft vindt het veel te slap, de andere helft noemt het buitenproportie veel geweld.

Praat het zeker niet goed dat zo'n ME'er door het lint gaat.

Ben vooral blij dat ik niet in zijn plaats sta en op zo'n situatie hoef te reageren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...