Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het is de hoogste tijd voor een grote preppers pr stunt, wie denkt er mee?


Gast Dick Berts

Aanbevolen berichten

Erg goed idee van die supermarkt, maar dan moeten we wel een kleintje nemen. Ik weet er wel één die je met 200€ de man en dan totaal 50 man, behoorlijk vacuüm achter kunt laten.

 

Als we dan inderdaad het houdbare voedsel nemen dan spekken we EN onze eigen voorraden in 1x flink EN we brengen een boodschap over. En je kunt daarbij meenemen dat al het verse spul waarschijnlijk toch weg gemikt wordt aan het eind van de dag Want ja broden die 1 dag over datum ofzo zijn die belanden in 90% van de gevallen gewoon in de container.

 

I.p.v. onszelf te verrijken kunnen we ook een eigen actie opzetten waarbij het welzijn van onze medemens wat meer nadruk krijgt:

 

- Regel bij diverse grote steden of gemeentes dat AL het supermarktvoedsel wat in de container belandt wordt geschonken aan de voedselbank bv.

- Breng een actie op gang waarbij junks/zwervers moestuinen gaan aanleggen op braakliggende stukken grond. Of laat ze meelopen met gemeente om i.p.v. zinloze planten te gebruiken voor het groen in de stad appel/perenbomen te planten of groentes. Niet alleen is dat voor hun imago beter ook helpen ze de maatschappij en hunzelf hiermee.

- Wellicht een idee om 'green graffiti' toe te passen? Maar dan op gigantische schaal zodat media-aandacht vanzelf komt?

. Zou dan het mooiste zijn om dit op een groot leegstaand/vervallen kantoor pand te doen wellicht om extra de aandacht te trekken? 'Is dit pand net zo leeg als uw voorraadkast?...Preppers.nl.../ 'Binnenkort valt dit pand..hoeveel langer tot het systeem volgt?' Preppers.nl / 'Wat doet u, als de supermarkt leeg is?' Preppers.nl.

- Misschien dat we 1 vastgoedeigenaar zo gek kunnen krijgen om een oud pand beschikbaar te stellen, of de gemeente. Als het toch niet verhuurt wordt laten we er 1 groot aqua-ponic/moestuin project van maken.

- Laten we lekker rebels doen en zorgen dat mensen ergens tegen aanlopen, bied ze vervolgens een oplossing en hamer dan letterlijk de zin erin ' Goh dat voelt best lekker....om voorbereid te zijn'. (Bv op centraal station alle fiestbanden laten leeglopen en dan met een compresser/pomp 100meter verderop staan om ze weer te vullen namens preppers.nl)

 

Meer ideeen komen nog wel maar moet er nu ff vandoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Jongens (meisjes natuurlijk ook) weet je waar ik al een tijdje over loop te denken? Samen met jullie een pamflet opstellen van een A4 tje waarin gemotiveerd wordt opgeroepen tot preppen. Preppers printen dat uit en verspreiden het in hun buurt. Het grote probleem is, dat je buren er natuurlijk niet achter moeten komen dat jij het bent die het pamflet bij ze in de bus heeft gestopt. Je hebt wel een behoorlijk inverdien effect bij deze actie. Als het aanslaat, en mensen gaan preppen, dan verminderd dat het risico op plunderingen bij jou in de buurt. Misschien is het nog net even te vroeg (of te laat dat kun je ook met recht schrijven) voor een dergelijk pamflet. We kunnen het voorbereiden en vervolgens wachten tot de crisis zich nog verder verscherpt. Wellicht hebben mensen dan nog maar een klein zetje nodig om prepper te worden.

 

Ik heb eens een pamflet verspreid over motormaaiers. Dat ging erover hoe vervuilend die dingen zijn en dat de hele zaterdag dat uitermate irriterende gezoem van die krengen mij tot razernij bracht.

Ik heb zelf 100 m2 gras en doe dat met een handmaaier. Goed voor lichaam, geest EN natuur. Had je de reacties van die graspostzegel idioten eens moeten lezen in het lokale krantje. Waar ik me mee bemoeide etc.

 

Verder heb ik het idee, Dick, dat je het paard achter de wagen spant. Het is een goed idee om mensen wat meer zelfredzaam te maken, maar het preppen is geboren vanuit het idee dat er iets slechts staat te gebeuren. Als we dat "slechte" eens aanpakten? OK, een natuurramp zoals een meteoorinslag is niet te voorkomen (maar dan kunnen ook alle preppers hun kont goodbye kussen). Wel iets ondernemen bv. in de vorm van onderwijs, mensen en vooral erop te wijzen hoe onzinnig het Harense gedrag was. Of als je over een financiele crisis inzit, wij met ons allen van het aasgierkapitalisme af te wenden. Ik noem maar wat voorbeelden, je kunt je fantasie er op los laten.

 

Idereen te laten preppen en niet naar de problemen wijzen is als mijn avatar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dingen die er op een pamflet kunnen staan, het zijn maar ideeën natuurlijk:

 

- een goede pakkende koptekst

- diverse scenario's schetsen

- een paar goede confronterende "vragen"

- een directe link naar een preppers lijst

- een link naar preppers.nl

- op het eind een kleine oproep om het pamflet te kopieeren en verspreiden

- een download link voor de pamflet

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WTF Als mensen eenmaal hier op de site komen zien ze de gevaren vanzelf. :p

Natuurlijk moet je altijd de oorzaak aanpakken maar hoe gaan we dat doen? Demonstreren op het malieveld? Ik bedoel.. is toch al veel te ver om dat aan te pakken, evenals de economische crisis.

 

Overigens vind ik dat supermarkt idee een heel goed idee! Denk dat je geen spar moet nemen ofzo, ook al is die natuurlijk gemakkelijk leeg te kopen. Want daar zet je nog geen statement mee, nee het moet een AH of Jumbo zijn, hup meteen de grootste. En dan inderdaad een afdeling.

We moeten echter niet willen dat de ondernemer schade aan ons lijdt dat zou ik jammer vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WTF. Soms is de situatie tijdelijk zo, dat het blussen van de brand even voorrang moet krijgen op brandpreventie.

 

Bij mijn weten brand er nog niks, plus is dat een slechte metafoor.

Ik probeerde ietwat constructief commentaar te leveren.

Als het niet de moeite waard is om inhoudelijk op te reageren, houd ik het wel weer voor gezien op dit draadje.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bolo.Vreemde opmerkingen Bolo. Velen van ons vinden dat het preppen meer aandacht moet krijgen. Uiteraard op een fatsoenlijke manier. We zijn dus een beetje aan het brainstormen. En dat kom jij al meteen met zware termen aan, zoals: ik distantieer mij daar gelijk van.

 

Wat je stelt over een vergunningsaanvraag is volstrekt onjuist. We kennen in Nederland demonstratievrijheid. Een afgeleide van de vrijheid van meningsuiting als moeder van alle grondrechten. Voor het houden van een demonstratie is geen toestemming van de overheid nodig. Wel bestaat er een meldingsplicht bij de gemeente. De burgemeester kan een demonstratie vervolgens wel verbieden. Uitsluitend wegens gevaar voor verstoring van de openbare orde. Een dergelijk vergaand besluit kun je eventueel door de bestuursrechter laten toetsen.

 

En wat vindt je vreemd aan mijn opmerkingen? Volgens diezelfde vrijheid van meningsuiting die jij zo graag aanhaalt mag ik toch wel zeker zeggen dat ik me ergens van distantieer? Jullie stellen dit namens Preppers.nl te doen. Waar ik ook ingeschreven sta als lid. Ik ben het niet eens met een hypothetisch scenario omtrent een initiatief waar ik door mijn lidmaatschap indirect aan verbonden kan worden. Dan sta ik in mijn volste recht om mij daar van te distantiëren? Overigens, distantieerde ik mijzelf indien het een situatie a la Occupy zou worden. Hypothetisch scenario dus hypothetisch distantiëren.

 

Ik ben zelf nu 10+ jaar aan het preppen. Voor mijzelf en de mijnen. Ik heb daar veel tijd en moeite in gestoken. OPSEC is daar een groot onderdeel van. En ik heb daar veel fouten in gemaakt en ervan geleerd. Ik kies voor ondergronds. Jij kiest voor de media. En dat is prima. Jouw pakkie an. Vindt ik dat preppen meer aandacht moet krijgen? Ja. Is dat een doel op zich welke ik vindt te moeten najagen? Nee.

 

Dan ik een "prepper" ben en bepaalde informatie weghaal danwel aandraag bij een forum betekent nog niet dat ik maar met alles eens moet zijn toch?

Ik vindt het erg jammer dat zodra er een beetje tegengas wordt gegeven er een sfeer gecreëerd moet worden dat iemand een paria is en "niet mee doet met de groep".

 

Nu acht ik de kans op het missen van de nuance mijnerzijds groot. Mijn inziens HET grote euvel met internet, social media en fora. Men kan elkander niet in de ogen kijken en er een gevoel bij maken.

 

Dus stel ik het volgende voor aan dhr. Berts:

 

Ik wil wel in persoon met je om tafel zitten en ideeen uitwisselen. Misschien worden we daar beide een stuk beter van, kunnen we van elkander leren en evt. de krachten bundelen. Op een locatie van uw keuze.

 

Zet ik een lekker bakje poeroet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een goed idee om mensen aan te sporen om te preppen.. iets aan de oorzaak doen gaat 100% niet lukken.

En waarom zou iemand niet willen dat er meer mensen gaan preppen, dus alleen de mensen hier op preppers.nl kunnen/mogen preppen als het er maar niet te veel worden?

het is toch mooi hoe meer mensen zelfredzamer worden des te beter.

Er word voor de uiteenlopenste zaken geprept, dus aan al die oorzaken kunnen we echt niets doen. wel aan de gevolgen daarvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bolo. Tuuuuuuurlijk mag je alles zeggen wat je wilt. En ik mag daar op schieten. Ik stel nergens voor om een inbreuk op je vrijheid van meningsuiting te maken! Nu je een wat langer verhaal schrijft ben ik het nog steeds niet met je eens, wat geheel onbelangrijk is, want who the fuck is ene Dick Berts, maar ik begrijp je nu wel. Ik ben er de man niet naar om wie dan ook als een paria te beschouwen. Ik ga wel eens flink te keer tegen iemand (al dan niet terecht). Daar word je groot en sterk van. Misschien moet ik in jouw geval schrijven, daar blijf je groot en sterk van :D

 

Ik stuur je zo ook nog een pm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten echter niet willen dat de ondernemer schade aan ons lijdt dat zou ik jammer vinden.

 

ik moet nog een ondernemer tegenkomen dje klaagt als je hem keeg koopt.

Natuurlijk zijn die winkeleigenaars geen echte ondernemers dus die zullen WEL klagen.

Dat is het verschil tussen een marktkoop man "wie maakt me leeg" en de nep ondernemers die klagen als er te weinig en als er teveel wordt gekocht.

Je moet gewoon elke week hetzelfde kopen, daar kunnen ze dan mooi JIT op toepassen en winsten maximaliseren zonder verder moeite te doen.

 

Laat dat nou net een nagel in de doodskist blijken als het fout gaat.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij krijgen zelfs geen vragen bij winkel

 

30 broden voor beesten

30 kilo suiker

24 pakken volle melk

50 pakjes slagroom

16 pakken yoghurt

30 chocolade letters

30 liter wijn

40 pakjes room boter

4 zakken appels

4 zakken sinas appels

 

mensen vragen niet en wijzen ook niet

 

groet jolanda

 

heb jij even geluk, mij kijken ze al aan als ik met 2 pakken toiletpapier de winkel uitloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zouden inderdaad pamfletten kunnen gaan printen, gewoon diverse soorten. bijvoorbeeld deze over der EU en de euro crisis:

 

vraag: Waarom zou U een voorraad eten en drinken moeten opslaan??

 

antwoord: Eten en drinken is lang houdbaar, dat is iets wat je van de euro en de eurozone niet kan zeggen.

 

 

of deze:

 

Waarom koopt U toiletpapier, U kunt binnenkort ook uw papiergeld ervoor gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://docs.google.com/document/d/1Q25Wr9BCXF8mw0tORd_YfH4Vlhh7cqdb8D7Ei9FtRT0/edit

 

Ik had dus zoiets als dit in gedachten, maar dan... euhm.... veel beter, professioneler, zonder knip/plak gedoe en... tsja... eigenlijk gewoon helemaal anders, maar misschien snapt iemand die hier wel kaas van heeft gegeten wat ik bedoel en kan diegene het wel goed maken. :D

 

Dus er is iemand nodig die de teksten kan maken en iemand die de lay-out kan doen of een persoon die beide kan. Mijn geweldige bijdrage is enkel een (slecht geillustreerd) idee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom het naar mijn idee nu tijd is:

De slechte berichten beginnen eindelijk door te dringen tot de massa en deze begint steeds meer open te staan voor de "prepper-ideologie".

Naar mijn idee rest er helaas niet veel tijd en hebben ze alleen nog maar een duwtje in de juiste richting nodig om te gaan preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlandse insteek. Het stoplicht wordt pas geplaatst NA het ongeval.

 

Wanneer mensen zelf de negatieve kanten van een situatie niet persoonlijk ondervinden zien ze het als "ver van mijn bed". Een fikse ramp verder gaat iedereen wel preppen. Maar preventief? Weinig kans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlandse insteek. Het stoplicht wordt pas geplaatst NA het ongeval.

 

Wanneer mensen zelf de negatieve kanten van een situatie niet persoonlijk ondervinden zien ze het als "ver van mijn bed". Een fikse ramp verder gaat iedereen wel preppen. Maar preventief? Weinig kans.

 

bolo, zelfs na een ongeval niet meer hoor. kost te veel geld. Voor de politiek is de burger maar een getal. zo kunnen ze het makkelijker verwerken als er nog en dode valt, omdat een ambtenaar heeft gezegt het is te duur om een drempel of stoplicht te plaatsen.

 

Zou eerder iets dergelijks moeten zijn: er word pas een stoplicht geplaatst als er een schadeclaim dreigt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De timing van zo'n pamflet is lastig. Maar daar kunnen we het ook met zijn allen over hebben. Bovendien is het helemaal niet noodzakelijk, dat iedere prepper op hetzelfde moment pamfletten gaat verspreiden. En of het help? Wie zal het zeggen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wie had er een half jaar geleden gedacht dat er serieuze media aandacht zou komen voor het preppen. Soms moet je gewoon je verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van je medemens. Je doet je best en dat geeft voldoening. Wat het resultaat is laat je over aan het hogere. En als er preppers zijn die niet in dat hogere geloven, dan noemen we het toeval of nog iets anders. Daar heb ik ook geen moeite mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Volgens mij mis je met demonstreren/pamfletten uitdelen of dergelijke acties je doel. Ik denk dat het overgrote deel van de mensen het gevoel krijgt dat ze iets opgedrongen wordt en haken dan af.

Ik denk dat het beter is geen doomscenario te schetsen, maar er meer een showelement in te leggen.

 

Je zou bijvoorbeeld een programma op youtube kunnen zetten in meerdere afleveringen met verschillende thema's. Misschien is het dan leuk om er ook een wedstrijd element aan toe te voegen, door mensen die zich nooit met preppen hebben bezig gehouden te laten strijden wie er het best vanaf brengt in de verschillende thema's. Beetje als dat Robinson programma zeg maar.

Ook moeten mensen zich dan met de deelnemers kunnen identificeren wil je ze pakken. Dus ik zou er geen GI Joe's in camouflagekleding voor nemen, maar mensen die er uitzien alsof ze iets voor BNN presenteren ofzo.

 

Komt allemaal net even iets minder over als de jaren 80 demonstraties tegen de bom. Je hebt een format van deze tijd en dat spreekt de mensen veel meer aan.

 

Als dat allemaal voor elkaar is, moet je gewoonweg brutaal de hele handel dumpen bij DWDD, Pauw & Witteman, Knevel & vd Brink(altijd groot blijven denken he) of andere media natuurlijk. En dan maar hopen dat ze het oppikken he!!!!

 

Groet,

Grip

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mandy Lifeboats. DIT IS HET HELEMAAL!!!! Het zal niet weer Mandy Lifeboats zijn. Geweldig. De eenvoudigste en beste oplossingen daar kijk je gauw overheen. Pamfletten zijn zo belerend. Zet de mensen met rake kreten aan het denken. Niemand hoeft mee te doen, iedereen kan meedoen, je plukt de kreten van de site die je zelf leuk vindt en die ga je -zonder schade aan te richten- hier en daar van mij part 's nacht opplakken. Op een supermarkt, een elektriciteitshuisje, het gemeentehuis en noem maar op. Hopelijk hebben we leden in het Gooi, zodat we ook wat in de buurt van de media -liefst zelfs op een studio- kunnen plakken. Mandy je bent goud, maar dat wist ik al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...