Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ons nieuws en de feiten

Kans
 Share

Recommended Posts

Wat we op het nieuws te zien krijgen is natuurlijk een selectie.

Alleen al door die selectie kan het beeld dat je hebt nogal afwijken van de realiteit.

Als voorbeeld dit alternatieve stukje over de moslim rellen:

http://www.avaaz.org/nl/7_things_you_should_know_global/?bjzqpdb&v=18193

Als je domweg alleen het nieuws kijkt en daarop je werkelijkheid baseerd, kun je wel eens bedrogen uitkomen..

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De meeste Nederlanders kijken alleen het nieuws en programma's als Nieuwsuur, De Wereld Draait Door en Pauw en Witteman. Als ze niet alleen naar amusementsprogramma's als Boer Zoekt Vrouw en sport kijken.

Daarom hebben de VVD en de PvdA nu samen 80 zetels.

En als het straks mis gaat brullen ze "GVD WAAROM HEB JE MIJ DAT NIET VERTELD!?" Terwijl ze je nu zouden ridiculiseren als je het zou zeggen. Prepje leggen, niemand zeggen is dus het devies. Zowel voor als na de SHTF.

Ik ga dan ook winkels plunderen en meedoen met de voedselrellen met de rest van de meute zodat ik niet opval na de SHTF. En mijn voedselvoorrraad zuinig rantsoeneren zodat ik niet weldoorvoed overkom.

Link naar reactie

Nu via de alternatieve site van Steve Quayle;

EUROPE Is Now In A Completely Unmanageable Situation: The Spain & Greece Faced Mass Anti-Austerity Protests, While Greece Was Reported To Be Billions of Euro Off-Track In Meeting The Terms of Its Bailout And S&P Sees New Recession Hitting Euro Zone

Read more at http://investmentwatchblog.com/europe-is-now-in-a-completely-unmanageable-situation-the-spain-greece-faced-mass-anti-austerity-protests-while-greece-was-reported-to-be-billions-of-euro-off-track-in-meeting-the-terms-of-its-bail/#M33V3EElDFVrLUY5.99

Dat lees je niet in de kranten:confused:

Link naar reactie

Nee beter ga je net als de andere zwanen bij elkaar aankleven. En met z'n allen de afgrond in. Gewoon de adviezen die op de nieuwsprogramma's op de televisie genoemd worden opvolgen. En naar Boer Zoekt Vrouw en Studio Sport kijken. En wat er ook gebeurt vooral niet nadenken.

Vooral de burgers van Nederland BV zijn diep in slaap en ziet het gewoon niet

Groet jolanda

Link naar reactie

Ks dat is echt een goede.

Breng de prepper secundair maar wel uitgebreid in beeld met als populair thema dat hij/zij een partner zoekt !

Breng het zoals boor zoekt, je ziet het hele bedrijf voorbij komen met daarom heen het zoeken, maar inhoud is voor 90% het boeren bedrijf.

Als je op die manier het preppen en de gedachte als de meest normale gang van zaken binnen brengt....

Gaaf nu nog de praktijk....

Grt

Kans

Link naar reactie

Wat we op het nieuws te zien krijgen is natuurlijk een selectie.

Alleen al door die selectie kan het beeld dat je hebt nogal afwijken van de realiteit.

Als voorbeeld dit alternatieve stukje over de moslim rellen:

http://www.avaaz.org/nl/7_things_you_should_know_global/?bjzqpdb&v=18193

Als je domweg alleen het nieuws kijkt en daarop je werkelijkheid baseerd, kun je wel eens bedrogen uitkomen..

Grt

Kans

Goed voorbeeld, vooral die selectie (wat komt wel of niet in het nieuws) is erg belangrijk.

Link naar reactie

http://kenanmalik.wordpress.com/2012/09/26/the-myths-of-muslim-rage/

Citaatje eruit:

The Rushdie affair is shrouded in a number of myths that have obscured its real meaning. The first myth is that the confrontation over The Satanic Verses was primarily a religious conflict. It wasn’t. It was first and foremost a political tussle. The novel became a weapon in the struggle by Islamists with each other, with secularists and with the West. The campaign began in India where hardline Islamist groups whipped up anger against Rushdie’s supposed blasphemies to win concessions from politicians nervous about an upcoming general election and fearful of alienating any section of the Muslim community. The book subsequently became an issue in Britain, a weapon in faction fights between various Islamic groups.

En even in de eigen woorden van mijzelf:

Natuurlijk zitten er heel wat rotte peren tussen de moslims, maar dat is niet meer of minder dan bij andere geloven. Als je echter de westerse media moet geloven, dan verruil je je voorhuid voor een bomgordel. Als je de koran leest, dan steek je het liefste joodse kindjes in de fik, zo lijkt het tenminse als je Fox nieuws kijkt of koffie drinkt bij Wilders thuis-dat laatste stel ik mij voor want ik vind het een griezel, ook al ben ik zeker niet homofoob:D. Vriend Kans plaatste al een keurige tekst naar de meer werkelijke wereld van mensen -van welk geloof dan ook, dus ook de moslims. Ik spreek elke dag hele lieve mensen van allerlei leeftijden, geslachten, geloven, levensstromen; Moslims zijn niet slechter, beter, raarder of extremer. Je hebt alleen in elke club een klein groepje mafkezen, zeg maar de 0,5% rotte peren. Breivik is zo'n rotte peer bij de christenen, Bouyeri (de moordenaar van van Gogh) dito bij de moslims. Allebei matig representatief dus. Het gaat er dus meer om HOE wij gemanipuleerd worden om op een bepaalde manier te reageren. EN DAT DOEN WE BRAAF HOOR!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...