Ga naar inhoud
GENEGEERD

Petroleumkachel springt steeds uit


Arme Bakker

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vorig jaar heb ik een tweedehands petroleumkachel (Zibro R51c) gekocht. Deze heeft ons zonder problemen de winter doorgeholpen.

Sinds kort hebben we hem weer van stal gehaald echter heb ik nu continue problemen. Hij sprong na ongeveer 1 uurtje branden vanzelf weer uit.

Zoals op internet gelezen dacht ik dat het waarschijnlijk de kous was. Deze vervangen met een redelijk goedkoop exemplaar, nog steeds dezelfde problemen.

Vandaag een Qlima kous gekocht en alweer knalt hij uit.

 

Het frustreert me omdat ik geen flauw idee heb waar het mis gaat.

De petroleum lijkt goed te branden, de vlam vertoont geen verstoringen. Het is goed geventileerd binnen. De lont is nieuw en de brandstof is ook redelijk nieuw +- 3 maanden oud.

 

Waar gaat het mis?

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
14 uur geleden, Arme Bakker zei:

Hallo,

 

Vorig jaar heb ik een tweedehands petroleumkachel (Zibro R51c) gekocht. Deze heeft ons zonder problemen de winter doorgeholpen.

Sinds kort hebben we hem weer van stal gehaald echter heb ik nu continue problemen. Hij sprong na ongeveer 1 uurtje branden vanzelf weer uit.

Zoals op internet gelezen dacht ik dat het waarschijnlijk de kous was. Deze vervangen met een redelijk goedkoop exemplaar, nog steeds dezelfde problemen.

Vandaag een Qlima kous gekocht en alweer knalt hij uit.

 

Het frustreert me omdat ik geen flauw idee heb waar het mis gaat.

De petroleum lijkt goed te branden, de vlam vertoont geen verstoringen. Het is goed geventileerd binnen. De lont is nieuw en de brandstof is ook redelijk nieuw +- 3 maanden oud.

 

Waar gaat het mis?

Bij voorbaat dank.

• Anti-leakage valve: The fuel tank is equipped with an anti-leakage valve* which prevents leakage even when the tank is held upside down without the tank cap.
 • Automatic tip-over switch: The heater will be shut off automatically when the heater is knocked over.
• Fuel tank cap cover: To unscrew the removable fuel tank cap without touching it directly, please use the plastic cap at the back of the heater.
• High efficiency: This heater has a 99.99% heat efficiency with infrared radiation heating.
• Made in Japan: This heater has been produced according to the ISO 9000:2000 Quality Control Standard.
• No installation: This heater can be installed without wires and without exhaust pipes. This makes it a very convenient heating source.
 • Room temperature thermistor: This heater automatically shuts off when the room temperature becomes too high, to avoid the risk of a lack oxygen.
• Safe top: This heater is equipped with a safe top. The temperature of the top plate is kept relatively low for improved safety.
• Safety stop: This heater is equipped with a shut-off safety switch. By pressing this switch the heater will be shut off immediately.
 Extinguishing stop
REMARKS
• Unique double combustion system*: This heater is equipped with a double combustion burner. The first fuel combustion occurs in the primary chamber. The secondary chamber burns the exhaust gases at a temperature of
1200 oC. This results in a clean combustion without
condensation at an efficiency of nearly 100%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...