Ga naar inhoud
GENEGEERD

worminfectie


Aanbevolen berichten

Wat is worminfectie door aarsmade

 

Er zijn verschillende soorten wormen waar je last van kunt hebben.In Nederland gaat het meestal om een besmetting met aarsmaden, spoelwormen of lintwormen. Besmetting gebeurt altijd door het inslikken van de eitjes. Aarsmaden leggen (onzichtbaar kleine) eitjes rond de anus (het poepgaatje). Door daar te krabben komen de eitjes op de handen en worden zo via deurkrukken, speelgoed en lichamelijk contact verspreid. Vooral kinderen kunnen zichzelf steeds weer besmetten door rond de anus te krabben en hierna de vingers in de mond te stoppen. Infecties met aarsmaden zijn vervelend, maar hoeven niet per se met medicijnen te worden behandeld.

 

Hoe kunt u worminfectie door aarsmade herkennen?

 

De jeuk van aarsmaden kan vervelend zijn, vooral `s nachts. Door krabben kan de huid rond de anus ontsteken. Als je goed kijkt kunt je de wormen in de ontlasting zien. Aarsmaden zijn dunne, beweeglijke, witte wormpjes van één centimeter lang.

 

Welke geneesmiddelen kunnen worden gebruikt bij worminfectie door aarsmade?

 

Bij aarsmaden kan een goede hygiëne de kans op besmetting van andere gezinsleden voorkomen.

Denk hierbij aan: handen wassen na toiletbezoek, elke dag een schone handdoek en een schone onderbroek, korte nagels en aparte washandjes voor boven- en onderlichaam. Sop deurkrukken, wc-bril en speelgoed regelmatig af.

 

Daarnaast kan er gekozen worden voor een kuurtje Mebendazol en albendazol deze doden wormen, wormeieren en larven, doordat het de opname van voedingsstoffen in de worm verhindert. Een eenmalige dosis is voldoende om alle wormen te doden. Er kunnen echter eitjes blijven leven. Na twee tot drie weken zijn deze eventuele overgebleven eitjes uitgekomen. Daarom moet je de kuur na twee tot drie weken herhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt nurse!

 

Keep them comming....

Van mij mag er een speciaal topic/ draadje voor gemaakt worden waarin alle medische topics achter elkaar komen.

Lijkt me goed als dan nurse en andere deskundige daar moderator van worden.

Ach ja zo is het ook wel goed werkbaar?

 

Ps de lakens regelmatig uitwassen, ik dacht dat daar, snachts, de eitjes gelegd werden?

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt nurse!

 

Keep them comming....

Van mij mag er een speciaal topic/ draadje voor gemaakt worden waarin alle medische topics achter elkaar komen.

Lijkt me goed als dan nurse en andere deskundige daar moderator van worden.

Ach ja zo is het ook wel goed werkbaar?

 

Ps de lakens regelmatig uitwassen, ik dacht dat daar, snachts, de eitjes gelegd werden?

 

Grt

Kans

 

een sticky maken met links naar alle topic van JI vind ik wel een goeie

alleen als gewoon lid kan je na een tijdje je begin posts niet meer aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed stuk! iedereen kan vervolgens zelf wel bedenken dat wormenmiddelen in de medi-pac moeten zitten denk ik.

 

Precies, ook dat mag een draadje worden met lijstje van spullen, er staat al veel verspreid nu nog even bij elkaar.

 

Dus de pijnstillers, de wormmiddelen, tekentang, luiskam, kruidnagelolie, enz enz en waneer en hoe te gebruiken...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed stuk! iedereen kan vervolgens zelf wel bedenken dat wormenmiddelen in de medi-pac moeten zitten denk ik.

 

Nou, niet iedereen bezit zoveel medische kennis. Beetje off-topic en volgens mij zag ik al een dergelijk topic, maar ik zou het ultieme medi-pac topic geweldig vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan JI daar duidelijker over zijn maar ik geloof eens gelezen te hebben dat wel 90% van de mensen die wormpjes hebben. Ik viel in die 90%. Na een pilletje en 2 weken later nog een pilletje geen raar/jeukend gevoel daar meer. Echt een uitkomst en het komt vaker voor dan je denkt. Ik denk er ook aan om een paar van die pilletjes in mijn noodpakket te doen.

 

JI, zijn er ook nadelige effecten van die wormpjes?

 

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ook dat mag een draadje worden met lijstje van spullen, er staat al veel verspreid nu nog even bij elkaar.

 

Dus de pijnstillers, de wormmiddelen, tekentang, luiskam, kruidnagelolie, enz enz en waneer en hoe te gebruiken...

 

Grt

Kans

 

Hoi Kans,

Ik ben bezig met een topic waar alles in komt te staan. Het heeft enkel meer tijd nodig dan dat ik zelf had verwacht!

Ben bezig om alles nog verder uit te werken, maar dat komt helemaal goed!

Ik vindt het leuk om er mee bezig te zijn en het motiveert alleen nog maar meer als de reakties zo positief zijn;)

Bedankt allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in een SHTF situatie geen pilletjes hebt tegen de wormen kun je ook gewoon boerenwormkruid gebruiken. Werkt ook bij je dieren en werd vroeger door de boer gebruikt. Moet ook heel lekker zijn op de pannenkoek (en gelijk ontwormd dan haha).

 

Ik moet nog eens een boek vinden met oude kruiden gebruiken van vroeger. Zulke kennis zal goud waard zijn tijdens de SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...