Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bio ethanol houdbaarheid


Jdeprepper

Aanbevolen berichten

Een vraagje...

 

Wanneer door omstandigheden geen gas en elektriciteit meer is, wil ik toch mn eten kunnen warmen.

Bij aliexpres heb ik wat handige bioethanol brandertjes gezien om op te koken. Daar wil ik een aantal van kopen.

Bij de action wil ik een aantal tientallen flessen bio ethanol gaan preppen. Zodat ik in ieder geval, wanneer het nodig is een aantal weken gewoon kan koken.

 

Is bio ethanol onbeperkt houdbaar? Kan ik het over 10/20 jaar gewoon gebruiken? Kun je veilig bewaren op een zolder/schuur?

 

Of zouden jullie het op andere manier doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

https://www.natuurlijknatuurlijk.nl/data/mediablocks/Bio ethanol NL 2015-09-11.pdf

 

volgens deze bron 2 jaar. Heb voor de rest niet veel kunnen vinden. 

 

Mits 100% uit de zon en luchtdicht zal het waarschijnlijk een stuk langer meegaan

 

Persoonlijk zou ik liever voor petroleum oid gaan. Dat is een stuk goedkoper. De potentiele enrgie is dacht ik ook half zo groot, dus je bent langer aan het koken en moet meer verbranden

aangepast door 652
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, 652 zei:

https://www.natuurlijknatuurlijk.nl/data/mediablocks/Bio ethanol NL 2015-09-11.pdf

 

volgens deze bron 2 jaar. Heb voor de rest niet veel kunnen vinden. 

 

Mits 100% uit de zon en luchtdicht zal het waarschijnlijk een stuk langer meegaan

 

Persoonlijk zou ik liever voor petroleum oid gaan. Dat is een stuk goedkoper. De potentiele enrgie is dacht ik ook half zo groot, dus je bent langer aan het koken en moet meer verbranden

Kun je dan ook gewoon petroleum in een spiritus / bio ethanol brandertje doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die niet kruisen. Hou petroleum in een petroleum kachel, en spiritus/ethanol in de andere. Petroleumkachels zijn best goedkoop, en je kunt ze zelfs tweedehands op marktplaats vinden, dus je kan voor beiden gaan. Onthou de mantra: "Twee is een, en een is geen." Zorg er altijd voor dat je een back-up hebt voor je back-up.

 

Wijziging: https://www.marktplaats.nl/v/huis-en-inrichting/kachels/m1885312248-petroleum-kachel?correlationId=d214ef98-0ac5-4055-a545-3c3712e53ac7 Hier is een voorbeeld, lekker goedkoop ook!

aangepast door Tharifas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...