Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beste plek om petroleum te kopen?


reconhell

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur terug, reconhell zei:

of word t echt zo weinig verkocht?

Dat denk ik niet. Zeker in deze tijden niet .  Maar shops zijn ws niet happig om die peut te verzenden !

Laatst bij Gamma 20 ltr Qlima gekocht voor 60 euro ofzo, ( is een van de goedkoopste en in de bouwmarkt, niet online)

Ik weet dat het in Belgie een stuk goedkoper is en gewoon aan de pomp verkrijgbaar.

Je mag 240 liter ofzo vrij  in-en vervoeren .

 

https://www.tilmans-pouls.be/2021/01/waarom-koop-je-best-petroleum-in-belgie.html#:~:text=Gezuiverde petroleum 1 Afg

 

De huidige dagprijs is momenteel 1,5050 euro per liter inclusief BTW , (wauw, dat scheelt een slok op een borrel !)

Firelux Clear wordt in cans van 20 liter verkocht. De prijs is 59,95 euro per can van 20 liter. 

aangepast door mevr.Grijpstra
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Dat denk ik niet. Zeker in deze tijden niet .  Maar shops zijn ws niet happig om die peut te verzenden !

Laatst bij Gamma 20 ltr Qlima gekocht voor 60 euro ofzo, ( is een van de goedkoopste en in de bouwmarkt, niet online)

Ik weet dat het in Belgie een stuk goedkoper is en gewoon aan de pomp verkrijgbaar.

Je mag 240 liter ofzo vrij  in-en vervoeren .

Niet op voorraad hier. Voor de rest lijken de opties vrij gelimiteerd. En belgie halen is geen optie voor mij helaas! maar wel een goede suggestie mocht je die optie hebben.
Wat blijft er dan over... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, reconhell zei:

Niet op voorraad hier.

Waar is hier ?? 😀  Tja, dan misschien een Gamma shop elders???

Lampolie van de Action is dacht ik ook bruikbaar in je petroleumkachel.

fles 1 ltr. 2,49 euro ofzo.  Het is natuurlijk wel tobberij met ltr. flesjes inkopen! !  

en zolang de voorraad strekt ook waarschijnlijk , want veel mensen gaan nu preppen  😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Waar is hier ?? 😀  Tja, dan misschien een Gamma shop elders???

Lampolie van de Action is dacht ik ook bruikbaar in je petroleumkachel.

fles 1 ltr. 2,49 euro ofzo.  Het is natuurlijk wel tobberij met ltr. flesjes inkopen! !  

en zolang de voorraad strekt ook waarschijnlijk , want veel mensen gaan nu preppen  😀

Alkmaar, en andere locatie is geen optie. met je fiets lange afstand die 20 liter cans halen :D Volgens mij staat er in mijn petroleum kachel dat ik alleen parrafine moet gebruiken voor behoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, reconhell zei:

staat er in mijn petroleum kachel dat ik alleen parrafine moet gebruiken voor behoud.

Dat zal te maken hebben met garantievoorwaarden. En de levensduur van de lont/kous.  Dan zou je wellicht toch het best de Qlima kristal moeten 

gebruiken.

Ik raad je aan toch nog es goed te zoeken naar een webshop die het spul naar je verzend, of Marktplaats ?

Dan zal je alleen niet je peut scherp in kunnen kopen. Maar ja, je moet toch wat natuurlijk 😣

Ik zie trouwens dat lampolie op veel sites uitverkocht is !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2022 om 01:45, mevr.Grijpstra zei:

@reconhell,

 

Nou,vooruit,nog eentje voor het slapen gaan 😊 :

 

https://www.hubo.be/nl/p/tosaine-petroleum-20l-geurloos/188643.html

 

misschien biedt Hubo uitkomst ? 20 ltr 59,99 euro, wel ook afhalen in winkel.

 

Helaas geen bezorg opties maar bedankt voor het meedenken!
Weet je hoelang petroleum houdbaar zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@reconhell,

"Petroleum kan wat slijmvorming krijgen, dit heeft niet met de leeftijd te maken maar met vocht waarin bacterieen groeien. Dat slijm is een bacterie kolonie. Als je een olietrechter met zeef gebruikt, dan blijft het hangen en is je petroleum weer schoon en bruikbaar. Het is dus belangrijk om de kerosine vocht vrij, zuurstof vrij, en koel te bewaren. Er zal altijd wat vocht in zitten, vanwege condens, en bij warmte versnel je de groei van de bacterie. De zwavel is er helaas vaak uit, want dat remde bacterie groei  houdbaarheid? meer dan 10 jaar..."

 

ik heb deze wijsheid niet van mezelf,maar las het hier:

 

https://forum.preppers.nl/topic/13091-houdbaarheid-petroleum-voor-kachel/

😁

tip: lees de info hier op het forum eens goed door,er is echt veel over dit onderwerp te vinden. zelfs ik vind het 🤣!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...

Misschien heb je al wat gevonden, maar Petroleum is op diverse plaatsen aan de pomp te halen/ krijgen

Ook bezorgen meerdere firmas met de tankwagen aan huis.

Hendriksbenzine.nl    Vijfhuizen

DTSputten.nl              Putten

oliehandelkreuzen.nl Steenwijk

leeflanggas.nl            Rotterdam

 

Er zitten er nog een paar in Brabant en Limburg...

 

 

aangepast door Albert1249
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...