Ga naar inhoud
GENEGEERD

The Coming Collapse of the Internet ("kill switch")

Tom
 Share

Recommended Posts

Ben nog iets tegengekomen, hopelijk geldt dit alleen voor de VS.

De zogenaamde "kill switch".

Het artikel;

Een paar maanden terug toen mijn vriend George vertelde me dat hij wilde een boek over de ineenstorting van het internet schrijven was ik sceptisch. Ja, ik wist het potentieel voor een EMP, maar als dat gebeurde, zou er veel meer zorgen te maken over dan het internet. Ik ben ook vrij goed vertrouwd met de overheid censuur en het potentieel voor het trekken van de spreekwoordelijke "kill switch".

Voor zover de overheid censuur gaat, naar mijn mening, dat is een non-issue. Niet dat het niet een groot probleem want het is. De reden is het een non-issue is dat naar mijn mening hebben we reeds worden gecontroleerd en bekeken - vooral bepaalde bloggers en online journalisten die durven te het gevestigde systeem uit te dagen. (Ik alleen maar moet op mijn dagelijkse paginahits kijken van het Department of Homeland Security om te weten dat het waar is.)

LEES GEHELE ARTIKEL

Zo, weer lekker een dosis complotten doorsnuffelen:)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Leuke link naar een leuke website.

Censuur en spionage door wie-dan-ook vind ik verwerpelijk maar soms lijkt het me wel weer leuk om zonder de overdaad van internet te leven. Weten jullie het nog: de bibliotheek om dingen op te zoeken, boeken die opgevraagd moesten worden in een andere plaats? De telefoon die met een draadje vast zat aan de muur? Wilde je informatie dan pakte je het telefoonboek of de gouden gids of je moest het ergens gaan vragen. Er was radio en tv, er waren wat postordercatalogussen en ook toen reed de trein meestal op tijd. Verre reizen ondernam je met kaarten en eventueel een reisgids. Heeft internet mijn leven nu écht verbeterd? Kwantitatief wel, maar kwalitatief voegt het weinig toe. Via Ebay en Amazon kan ik gemakkelijker aan boeken uit het buitenland komen maar die bestelde ik vroeger via de boekhandel. En ja, dat duurde een paar weken langer en het kostte een paar gulden meer maar mijn rijtje boeken over survival en alternatief leven uit de jaren tachtig en begin jaren negentig bevat niet minder informatie dan wat ik nu digitaal heb opgeslagen.

Ach, vroeger ... Het was niet beter maar volgens mij ook niet slechter.

Eigenlijk was het wél veel leuker!

Shit, ik word oud!

Link naar reactie

In het begin van 2011 activeerde de regering van Hosni Mubarak de "internet kill switch" in Egypte. Hierdoor werden Facebook, Twitter en mobiele communicatie binnen het land stilgelegd. Het gevolg was dat mensen die voorheen via de sociale media de opstand volgden uit hun huizen kwamen om op de straat getuige te zijn van wat er gaande was. Het aantal demonstranten op het Tahrirplein verviervoudigde. Wat daarna gebeurde is algemeen bekend.

Link naar reactie

• 1 month later...

Voor 1998 leefde ik volledig zonder internet. In dat jaar kocht ik ook mijn eerste mobiele telefoon. De navigatie kwam later, in 2003 of zo. Je kunt in principe heel goed zonder.

Het internet bezoek ik standaard met een Chromebook in verband met virussen. Met Microsoft is nogal eens wat.

Toch iets om rekening mee te houden: het volledig en voorgoed verdwijnen van internet.

Link naar reactie

Dat zal zwaar afkicken worden.:D

Maar zoals met alles pas ik me wel aan.

Ik heb een hoop boeken en ik hou van lezen dus ik vermaak me dan wel op een andere manier.

Maar het zou zeker een ingrijpende verandering in mijn leven zijn als er geen internet meer is.

Link naar reactie

Moeten de preppers dan maar brieven sturen naar elkaar ?

Voor het computertijdperk heeft de mensheid t ook gered, en erna zullen we het ook wel redden.

Ik gebruik t internet om info op te halen, en deze site is me ook heel veel waard.

Door preppers.nl voel ik me begrepen, ondersteund, en in ieder geval niet de enige "gek" die prept.

Door t vele internetgebruik, is er wel een hele generatie ontstaan, die bijzonder weinig skills beheerst, dat baart me wel zorgen.

Die jongens van mij eens gevraagd, wat doe je als je midden in een bos staat, jezelf moet redden, en geen apparaat doet t nog.........

De antwoorden waren toch verrassend, ze kwamen toch met elementaire dingen, waarvan wij dachten, dat weten/kunnen ze nooit.

Dus er is nog wel hoop voor de computergeneratie ;)

Link naar reactie

Gast Richard Friesland
Leuke link naar een leuke website.

Censuur en spionage door wie-dan-ook vind ik verwerpelijk maar soms lijkt het me wel weer leuk om zonder de overdaad van internet te leven. Weten jullie het nog: de bibliotheek om dingen op te zoeken, boeken die opgevraagd moesten worden in een andere plaats? De telefoon die met een draadje vast zat aan de muur? Wilde je informatie dan pakte je het telefoonboek of de gouden gids of je moest het ergens gaan vragen. Er was radio en tv, er waren wat postordercatalogussen en ook toen reed de trein meestal op tijd. Verre reizen ondernam je met kaarten en eventueel een reisgids. Heeft internet mijn leven nu écht verbeterd? Kwantitatief wel, maar kwalitatief voegt het weinig toe. Via Ebay en Amazon kan ik gemakkelijker aan boeken uit het buitenland komen maar die bestelde ik vroeger via de boekhandel. En ja, dat duurde een paar weken langer en het kostte een paar gulden meer maar mijn rijtje boeken over survival en alternatief leven uit de jaren tachtig en begin jaren negentig bevat niet minder informatie dan wat ik nu digitaal heb opgeslagen.

Ach, vroeger ... Het was niet beter maar volgens mij ook niet slechter.

Eigenlijk was het wél veel leuker!

Shit, ik word oud!

Eng genoeg weet ik precies wat je bedoelt

Link naar reactie

Mijn advies: Gebruik het internet om goede boeken te vinden, en koop die.

Op papier.

Is hopelijk overbodig, maar als het nodig is dan kun je niet zonder.

Daarbij, boeken zijn ongelofelijk goedkoop vandaag de dag.

Voor minder dan 500 euro aan boeken heb je zo ongeveer alle kennis die je als prepper en zelfvoorziener nodig hebt.

Link naar reactie

Door t vele internetgebruik, is er wel een hele generatie ontstaan, die bijzonder weinig skills beheerst, dat baart me wel zorgen.

Die jongens van mij eens gevraagd, wat doe je als je midden in een bos staat, jezelf moet redden, en geen apparaat doet t nog.........

De antwoorden waren toch verrassend, ze kwamen toch met elementaire dingen, waarvan wij dachten, dat weten/kunnen ze nooit.

Dus er is nog wel hoop voor de computergeneratie ;)

het ligt er wel een beetje aan aan wie je het vraagt. bij mij op school is het grootste gedeelte een "stadjer", de meiden gillen als bij het kleinste spinnetje en kunnen amper een mes vasthouden, het enige wat de jongens kunnen is met elkaar op de vuist gaan, maar iets koken of iets dergelijks lukt ze niet, waarschijnlijk niet eens een simpel hutje maken

Link naar reactie

Mijn advies: Gebruik het internet om goede boeken te vinden, en koop die.

Op papier.

Is hopelijk overbodig, maar als het nodig is dan kun je niet zonder.

Daarbij, boeken zijn ongelofelijk goedkoop vandaag de dag.

Voor minder dan 500 euro aan boeken heb je zo ongeveer alle kennis die je als prepper en zelfvoorziener nodig hebt.

goede tip, ik denk dat boeken over eetbare planten ook wel erg handig gaan zijn tijdens een bug-out, dan weet je tenminste waar je niet ziek van wordt

Link naar reactie

het ligt er wel een beetje aan aan wie je het vraagt. bij mij op school is het grootste gedeelte een "stadjer", de meiden gillen als bij het kleinste spinnetje en kunnen amper een mes vasthouden, het enige wat de jongens kunnen is met elkaar op de vuist gaan, maar iets koken of iets dergelijks lukt ze niet, waarschijnlijk niet eens een simpel hutje maken

Ja, daar zeg je wel iets, ligt natuurlijk ook wel een beetje aan mijn manier van opvoeden.

Wij wonen in de provincie ( dus niet in de grote stad), zal ik maar zeggen, en toen ze gingen studeren, hoefden ze bij mij echt niet met was af te komen, dat deed ik namelijk op die leeftijd ook al zelf.

Dus, ja, eigenlijk zijn ze ook wel tot zelf support gedwongen, en ook tot zelf nadenken, en zelf dingen oplossen, en niet alleen met hun was natuurlijk ;)

Pamperen daar hou ik niet van, en dat word helaas maar al te veel gedaan.

Het heeft natuurlijk wel tot commentaar geleid, in en buiten het gezin, maar het belangrijkste is wel, dat de jongens (3), er nu blij mee zijn, dat ze zelf selfsupporting zijn.

Ook hun internetgebruik heeft vele strubbelingen opgeleverd, maar het lijkt nu wel, dat ze er op een goede niet verslaafde manier mee om kunnen gaan.

Tip voor andere prep ouders: Heel ouderwets, geen tv en geen internet op de slaapkamers, dat doe je maar allemaal beneden.

En ja, dat levert strijd op, maar dat is het waard.

Link naar reactie

Tip voor andere prep ouders: Heel ouderwets, geen tv en geen internet op de slaapkamers, dat doe je maar allemaal beneden.

En ja, dat levert strijd op, maar dat is het waard.

beetje overdreven niet? ;) ik heb een eigen pc, een tv, een iPod touch, een smartphone en iPad (wel van school) en dan ben ik ook nog eens de enige prepper hier thuis (en waarschijnlijk hier in het dorp). máár, ik heb dan wel m'n tv, ipod en mobiel helemaal zelf betaald door hard te werken, hetzelfde geld voor m'n rijlessen die ik nu heb, dat betaal ik ook helemaal zelf

Link naar reactie

beetje overdreven niet? ;) ik heb een eigen pc, een tv, een iPod touch, een smartphone en iPad (wel van school) en dan ben ik ook nog eens de enige prepper hier thuis (en waarschijnlijk hier in het dorp). máár, ik heb dan wel m'n tv, ipod en mobiel helemaal zelf betaald door hard te werken, hetzelfde geld voor m'n rijlessen die ik nu heb, dat betaal ik ook helemaal zelf

Misschien wel, maar daarover kun je van mening verschillen.

zoals ik lees komt t met jou ook helemaal goed, jij werkt er zelf hard voor! :D

Link naar reactie

goede tip, ik denk dat boeken over eetbare planten ook wel erg handig gaan zijn tijdens een bug-out, dan weet je tenminste waar je niet ziek van wordt

Het is best wel lastig om van een foto of beschrijving een correcte indentificatie van een plant te maken.

Oefen dat beter voor SHTF.

Link naar reactie

Share

• Nieuwe aanmaken...