Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bewaaradvies petroleum gevraagd


zakhooi

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Voor mij is het preppen allemaal nog nieuw en ik heb (nog) niet overal genoeg verstand van. Dus misschien stel ik wel een domme vraag:

 

Ik heb als backup voor als GAS/stroom uitvalt een Foetsie F129 petroleumkacheltje aangeschaft met een CO-melder voor de veiligheid. Ook heb ik er een kleine hand-overhevelpompje erbij om het veilig in de kachel over te kunnen pompen.
Daarnaast heb ik 1 'fles'  'Qlima petroleum plus kristal 20 liter' aangeschaft.
Echter, ik wil dit binnen in huis bewaren en in het tuinhuisje is het nu erg warm, daarom heb ik het buiten staan in een hoek op de koelste plek.
Wanneer het weer wat kouder wordt zet ik het in het tuinhuisje.

 

Mijn vragen:

  • Tussen welke temperaturen (min/max) blijft petroleum goed, dus binnen welke temperaturen moet ik blijven?
  • Is het het beste in de 20l fles te laten zitten of moet ik het in kleinere hoeveelheden? Zo ja, waarin en welke kleinere hoeveelheden?
  • Is 20l genoeg of is het raadzaam meer aan te schaffen?
  • ZIjn er meer tips t.a.v. opslag t.b.v. veiligheid en houdbaarheid?

 

Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

" Hoe lang doe je met 20 liter petroleum? :

 

De slimme kachels geven door het spaarzame brandstofverbruik voor 1L brandstof tot wel 5 uur stralingswarmte, dat betekent dat je met 20L brandstof bijna 100 uur kunt verwarmen. Daarmee is ook het energieverbruik uitzonderlijk laag."

@zakhooi,

gewoon ff googelen: qlima petroleum bewaren.....

je vindt je antwoord er vast bij.

 

o, en don't worry ,domme vragen bestaan niet!!!😉

succes met de prepperij 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, zakhooi zei:
  • Tussen welke temperaturen (min/max) blijft petroleum goed, dus binnen welke temperaturen moet ik blijven?
  • Is het het beste in de 20l fles te laten zitten of moet ik het in kleinere hoeveelheden? Zo ja, waarin en welke kleinere hoeveelheden?
  • Is 20l genoeg of is het raadzaam meer aan te schaffen?
  • ZIjn er meer tips t.a.v. opslag t.b.v. veiligheid en houdbaarheid?

Petroleum, net als benzine, bevriest niet echt op een bepaalde temperatuur. Zelf probeer ik het tussen de 5 en 35 graden te houden, met liever die hoogste niet. Zorg er in ieder geval voor dat het niet direct op een betonnen of houten grond staat, want plastic en het zuur in beton werken niet lekker samen.

De 20 liter fles is onhandig, zelf doe ik het in een stel metalen jerrycans met wat overschot in glazen flessen met een beschermhoes. De 20 liter fles is wel degene waarin je momenteel de meest goedkope kunt vinden, of een tripje naar Belgie als je daar dichtbij woont.

20 liter is niet echt een grote hoeveelheid voor de komende winter. Sommige mensen hebben het over een periode van -20C. Eerlijk gezegd lijkt dat me onwaarschijnlijk, maar we zouden geen preppers zijn als we niet van het ergste uitgingen. Ga uit van 4 uur per liter, en ongeveer 10 uur aan verhitten (afhankelijk van hoeveel je thuis zal zijn, hoe groot het huis is etc.), dus 2,5-3,0 liter per dag. De koude periode van de winter houdt over het algemeen 21 dagen aan, dus 60 liters is zeker genoeg. 

Voor opslag, zet het binnen op een plek die niet brandgevoelig is en waar er enige ventilatie kan worden opgesteld in geval van morsen of lekken. Hevel het over in metalen jerrycans als je ze hebt, plastic maakt mij meestal nerveus, en anders in hard plastic of glas (glas alleen als je het veilig op kan bergen, breekbaarheid is een serieus probleem). Als je alleen een CO-meter hebt, kijk of je ook een CO2 erin zit. Anders moet je er ook nog zo een nemen.

Buiten de petroleum heb je niet super veel nodig. Misschien een extra wik of twee en iets om de kachel stabiel op te laten rusten terwijl je hem binnen hebt staan.

 

Veel succes, en veel plezier met je nieuwe kachel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-9-2022 om 19:08, Tharifas zei:

Petroleum, net als benzine, bevriest niet echt op een bepaalde temperatuur. Zelf probeer ik het tussen de 5 en 35 graden te houden, met liever die hoogste niet. Zorg er in ieder geval voor dat het niet direct op een betonnen of houten grond staat, want plastic en het zuur in beton werken niet lekker samen.

De 20 liter fles is onhandig, zelf doe ik het in een stel metalen jerrycans met wat overschot in glazen flessen met een beschermhoes. De 20 liter fles is wel degene waarin je momenteel de meest goedkope kunt vinden, of een tripje naar Belgie als je daar dichtbij woont.

20 liter is niet echt een grote hoeveelheid voor de komende winter. Sommige mensen hebben het over een periode van -20C. Eerlijk gezegd lijkt dat me onwaarschijnlijk, maar we zouden geen preppers zijn als we niet van het ergste uitgingen. Ga uit van 4 uur per liter, en ongeveer 10 uur aan verhitten (afhankelijk van hoeveel je thuis zal zijn, hoe groot het huis is etc.), dus 2,5-3,0 liter per dag. De koude periode van de winter houdt over het algemeen 21 dagen aan, dus 60 liters is zeker genoeg. 

Voor opslag, zet het binnen op een plek die niet brandgevoelig is en waar er enige ventilatie kan worden opgesteld in geval van morsen of lekken. Hevel het over in metalen jerrycans als je ze hebt, plastic maakt mij meestal nerveus, en anders in hard plastic of glas (glas alleen als je het veilig op kan bergen, breekbaarheid is een serieus probleem). Als je alleen een CO-meter hebt, kijk of je ook een CO2 erin zit. Anders moet je er ook nog zo een nemen.

Buiten de petroleum heb je niet super veel nodig. Misschien een extra wik of twee en iets om de kachel stabiel op te laten rusten terwijl je hem binnen hebt staan.

 

Veel succes, en veel plezier met je nieuwe kachel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...