Ga naar inhoud
GENEGEERD

Petroleum bewaren


RemcoN

Aanbevolen berichten

Goeiedag, 

Nieuw op het Forum, me net ook voorgesteld, en al meteen een vraagje aan de leden hier. 

 

Ik heb een Petroleumkachel bestel. 

Een qlima, zal een dezer dagen arriveren als goed is. 

Gewoon een met kous, wel een dubbel brander. 

 

Vandaag wel alvast wat petroleum gekocht, 76 liter. 

Zit in jerrycans nu. 

Ik heb geen garage, wel een schuur maar daar word het best warm in wat niet goed is voor petroleum wat ik zo gelezen heb. 

 

Dus wil het in de kruipruimte gaan bewaren, vroeg me af of dat gevaarlijke situaties kan gaan geven. 

Of dat dat geen kwaad kan. 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo RemcoN, welkom!

 

Heb zelf al enige tijd een petroleumkachel (wilde hem net gaan verpatsen toen alles tussen U en R begon) en heb dus enige ervaring.

Petroleum zelf kun je flink lang bewaren, een 5 jaar zonder al te grote problemen moet zeer goed kunnen als je kan voorkomen dat er water bij komt.

Zelfs als er dingen bovenop de petroleum drijven is dit nog geen ramp, het biologische afzetsel kun je er gewoon uitfilteren. LET OP: het kan wel zo

zijn dat je er een nare geur aan overhoudt, dus zorg voor een goede ventilatie. 

Als je de petroleum op gaat proberen te slaan in de kruipruimte onder je huis zou er niet direct een groot probleem moeten ontstaan als de jerrycans 

luchtdicht af kunnen worden gesloten en je ze niet op een vochtige/bevroren grond opslaat. Een pallet, stel tegels of een opvouwkast van de Action

(mits een beetje stevig) kun je allemaal gebruiken om de jerrycans in op te slaan. 

Hitte is over het algemeen geen probleem in kruipruimtes, en als er brand is bij de fundering van het huis is het meestal al zo vreselijk fout gegaan

dat je er geen directe rekening mee hoeft te houden. Mocht het zo zijn dat er wel een kleine brand is specifiek daar, geef dit dan aan bij de brandweer

(als die beschikbaar is) want dan kunnen ze blussen met iets anders dan water.

 

Hopelijk heb je hier wat aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...