Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedsel en watervoorraad op zolder?


Seraphine

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik woon flink onder NAP (laagste punt... 🙄) en wil een voorraadje aanleggen. Zal dan op zolder moeten zijn. De temperatuur kan daar echter best wel oplopen in de zomer. In hoeverre is dat schadelijk voor de voorraad? Vooralsnog alleen pakken water en high calorie repen, maar wil dat uit gaan breiden. Ook weer niet té, want het idee is wel om met een jaar of 5 te verhuizen. Dus basic voorraad en focus op bug out bag tot die tijd. Hebben jullie tips? Ik ben heel nieuw 🙂

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Seven oceans, het broertje van nrg5 wat wel goed te eten is, is ontworpen voor op reddingsboten. Dus ook warm vochtig klimaat. In slechte omstandigheden zou dit op zn minst 5 jaar mee moeten gaan.

Hoe het met droog/ingeblikt voedsel zit zou ik niet weten, ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, 652 zei:

Seven oceans, het broertje van nrg5 wat wel goed te eten is, is ontworpen voor op reddingsboten. Dus ook warm vochtig klimaat. In slechte omstandigheden zou dit op zn minst 5 jaar mee moeten gaan.

Hoe het met droog/ingeblikt voedsel zit zou ik niet weten, ben benieuwd

 

Thanks! 5 jaar vind ik te kort, dus ik sla Seven Oceans over. Ik zit net te Googlen, NRG-5 is ook onder dit soort omstandigheden lang houdbaar dus daar blijf ik bij denk ik. Ben nu vooral benieuwd of water in pakken en ander blikvoer dat ook is

aangepast door Seraphine
Onvolledig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet je wel echt waarschuwen. Koop eerst 1 pak nrg5 om het uit te proberen. Het is namelijk echt niet te eten. Had zelf om te proberen een pak seven oceans en nrg5 gekocht om te zien of er veel verschil in zit. En hoewel seven oceans heel droog is smaakt het nog best lekker. Maar van nrg5 kon ik geen enkele hap wegkrijgen. Zoals de reviews zeggen; het smaakt naar zaagsel en zand. Het grote verschil is ook dat ik mijn voorraadje seven oceans gewoon opeet als hij over datum is. Het is namelijk een prima tussendoortje. Vind ik minder zonde dan de nr5 weggooien

 

Die 5 jaar is wel een tenminste houdbaar tot in hele slechte omstandigheden. Ik zou het met gemak opeten als het daar een aantal jaar overheen gegaan is als het in mijn huis heeft gelegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, 652 zei:

Ik moet je wel echt waarschuwen. Koop eerst 1 pak nrg5 om het uit te proberen. Het is namelijk echt niet te eten. Had zelf om te proberen een pak seven oceans en nrg5 gekocht om te zien of er veel verschil in zit. En hoewel seven oceans heel droog is smaakt het nog best lekker. Maar van nrg5 kon ik geen enkele hap wegkrijgen. Zoals de reviews zeggen; het smaakt naar zaagsel en zand. Het grote verschil is ook dat ik mijn voorraadje seven oceans gewoon opeet als hij over datum is. Het is namelijk een prima tussendoortje. Vind ik minder zonde dan de nr5 weggooien

 

Die 5 jaar is wel een tenminste houdbaar tot in hele slechte omstandigheden. Ik zou het met gemak opeten als het daar een aantal jaar overheen gegaan is als het in mijn huis heeft gelegen. 

 

Goeie! Ik kan daar wel mee leven denk ik als bug out optie. Is dan echt overleven. Bug in denk ik meer aan blikvoer en pasta enzo. Hoe heb jij dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal pakken seven oceans. Ook een voorrad met ingeblikte maaltijden en roggebroden van de preppershop. Dit heb ik aangevuld met wat winkel, pindakaas, blikken soep en gedroogde noedels. Ik heb het niet uitgerekend, maar samen met wat in onze keukenkasten staat is het ongeveer genoeg om een maand comfortabel te kunnen overleven met zn tweeen.

 

Het is geen gigantische voorraad, maar het lijkt me genoeg voor realistische situaties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2022 om 18:39, Seraphine zei:

Hi,

 

Ik woon flink onder NAP (laagste punt... 🙄) en wil een voorraadje aanleggen. Zal dan op zolder moeten zijn. De temperatuur kan daar echter best wel oplopen in de zomer. In hoeverre is dat schadelijk voor de voorraad? Vooralsnog alleen pakken water en high calorie repen, maar wil dat uit gaan breiden. Ook weer niet té, want het idee is wel om met een jaar of 5 te verhuizen. Dus basic voorraad en focus op bug out bag tot die tijd. Hebben jullie tips? Ik ben heel nieuw 🙂

 

Bedankt!

Is het onder je bed wat koeler? Dat is ook een optie, koop een aantal kilozakken met rijst (niet de gebroken, maar de hele) doe dat wel in plastic containers tegen muizen. Blikjes makreel, tonijn, sardiens in olie erbij en wat groenteconserven. Als je alles in handzame bakken of containers plaatst, kun je dat zo een verdieping hoger tillen als shtf. Pakken en flessen water kun je nooit genoeg hebben voor als je op zolder bent aangewezen. Liever wat te warm geweest in de zomer dan geen water. Denk ook aan zeil (tegen vocht) en genoeg warme kleding en dekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...