Ga naar inhoud
GENEGEERD

Free Energy


Vantazzy

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik verbaas me werkelijk steeds meer over het ontbreken van enige kennis of 'common sense' op dit forum.

Lees steeds meer zweverige posts over pseudo-wetenschap , complot-theorieën , etc ..

 

Ik begrijp niet goed waar dit vandaan komt ??

Dat is naar mijn mening in totale contradictie met een preppers 'state-of-mind'.

 

@Vantazzy : http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind alles wat van pas kan komen interessant

zelf geloof ik niet in die perpimoeilijkding, maar wel in gratis energie/kracht/electra, bv via stromend/vallend water ed.

dus ga door;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind alles wat van pas kan komen interessant

zelf geloof ik niet in die perpimoeilijkding, maar wel in gratis energie/kracht/electra, bv via stromend/vallend water ed.

dus ga door;)

 

Dat is ook interessant maar het grappige wat mensen in elkaar flanzen en het idee geven dat het dan ook echt werkt en al zijn de meesten fake, zitten er toch een aantal dingetjes bij die wel echt werken alleen zijn niet simpel te maken, tenzij je goed met metaalbewerking en natuurkunde bent. Heb vroeger weleens een wiel gemaakt met heel veel dynamo's erop, de linker kant zou dan het elektromotortje aandrijven zodat deze vanzelf begint te draaien en de andere helft zou voor de power zorgen, genoeg om een radio, lamp, scheerapparaat en nog iets mee te poweren. Maar de zin om zoiets weer te gaan maken heb ik niet meer. Mischien ooit, als het weer nodig is. Maar de startpower is je eigen spierkracht om het wiel aan te drijven net zo lang tot de elektromotor opstart en de zaak overneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Free energy bestaat niet. Als er energie wordt 'opgewekt' (eigenlijk verkeerde term, het is energie verzameld) moet die ergens vandaan komen. Het wiel beschreven door Vantazzy kan heel lang werken, maar op een gegeven moment moet je weer kracht erin stoppen dmv spierkracht. Als Vantazzy dat tegenspreekt, nodig ik hem graag uit om het te demonstreren.

 

In mijn (nog) jongere jaren was ik gefascineerd door het hele perpetuum mobile concept. Heb talloze manieren bedacht waarop dit zou kunnen werken. Stuk voor stuk werden ze aan gort geslagen door verschillende natuurkundige wetten.

Het is gewoon niet mogelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Free energy bestaat niet. Als er energie wordt 'opgewekt' (eigenlijk verkeerde term, het is energie verzameld) moet die ergens vandaan komen. Het wiel beschreven door Vantazzy kan heel lang werken, maar op een gegeven moment moet je weer kracht erin stoppen dmv spierkracht. Als Vantazzy dat tegenspreekt, nodig ik hem graag uit om het te demonstreren.

 

In mijn (nog) jongere jaren was ik gefascineerd door het hele perpetuum mobile concept. Heb talloze manieren bedacht waarop dit zou kunnen werken. Stuk voor stuk werden ze aan gort geslagen door verschillende natuurkundige wetten.

Het is gewoon niet mogelijk!

 

 

Nope, ik spreek het niet tegen. Want ik heb er niet zoveel tijd in gestoken destijds. Twee dagen later had mijn vader hem kapot gemaakt door een stommiteit. dagenlang gezocht naar dat ding, nooit meer gevonden. Pas 10 jaar later kwam het weer aan bod en toen zei ie dat ie hem had weggegooit. Zo zijn er nog tweetal van dit soort "gebeurtenissen" sindsdien nooit meer iets gemaakt. Maar logisch gedacht, geef ik je volkomen gelijk, dat je daarna toch weer met spierkracht moet komen om hem draaiende te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses dat ik niet zo hoog opgeleid ben als jij en niet zo'n super ervaren prepper ben.

Ben slechts een beginneling..

 

??

 

Het geloof in pseudo-wetenschap / kwakzalverij / dwaze complottheorieën / etc , heeft helemaal niks met opleiding te maken.

 

Maar past eerder bij mensen die zich van nature makkelijk van alles laten wijsmaken,

zonder verder te te kijken dan hun neus langs is.

 

En dat vind ik dus in pure contradictie met het prepper-bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, maar er wel degelijk een (bijna) vrije energie opwekker. Alles wat je nodig hebt is de zon ....

dit is wel even voorbij pseudo-wetenschap...

 

De kneep zit 'm in uw eerste zin : " Alles wat je nodig hebt is de zon "

Er moet dus externe energie worden toegevoegd.

 

Vrije energie bestaat niet , "gratis" energie is iets heel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het om gaat, is dat om energie te verkrijgen er ALTIJD & IMMER energie in een andere vorm benodigd is

 

Heel simpel uitgelegd :

De natuurkunde leert ons dat een eeuwig draaiende machine (perpetuum mobile) niet kan bestaan, zonder hem met externe krachten op gang te houden.

We kunnen uit een machine ook nooit méér energie onttrekken (opwekken) dan we erin stoppen (in wat voor vorm dan ook).

 

Voor de geinteresseerden of twijfelaars :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Geinspireerd door de film Thrive heb ik me gisterenavond ook enigszins verdiept in de materie rondom energie dmv magnetische velden.

Niburu heeft hiervoor een laboratorium opgezet (luxe schuur met gereedschap en meetinstrumenten) en maken hier leuke en interessante vorderingen!

 

Ik wil niet zeggen dat ze de vrije energie hebben gevonden, maar ik vind het al heel wat dat je ipv een lampje 80 uur kan laten branden op een accu, dit kan oprekken tot 336 uur (2 weken) door een vernuftig systeem.

op deze manier kun je zuiniger omgaan met de energiebronnen die je wel hebt.

 

En noem mij naïef, maar ik wil het gehele concept toch niet de deur wijzen. Er bestaan dingen in de wereld waar de wetenschap geen vat op heeft. wellicht komen we in de toekomst nog voor aangename verrassingen te staan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we elk kind vanaf 8 jaar,minstens 2 uur in de week les zouden geven,in het maken van dingen,en hoe dingen werken,bv een windmolen,dan stromen ,als die kinderen een jaar of 20 zijn de patenten binnen,zo simpel is het.Maatje van me is zo opgevoed door ze vader,en kan bijna alles repareren,en als hij dat niet kan,kan hij je vertellen waarom.Van combiketel tot automotor:D.Als je tijd over heb,moet je de technologische geschiedenis van ijsland eens bestuderen.Een man daar heeft de aanzet gegeven om het rijkste land ter wereld te worden.Als hij gewoon visser was geworden,en niet was gaan studeren hadden ze daar nu geen geothermische onuitputtelijke energiebron.Een man kan dus vreedzaam een land veranderen,kan je voorstellen wat er gebeurd als we alle kinderen een kans gaan geven om uitvinder,of ontwerper te laten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het om gaat, is dat om energie te verkrijgen er ALTIJD & IMMER energie in een andere vorm benodigd is

 

Heel simpel uitgelegd :

De natuurkunde leert ons dat een eeuwig draaiende machine (perpetuum mobile) niet kan bestaan, zonder hem met externe krachten op gang te houden.

We kunnen uit een machine ook nooit méér energie onttrekken (opwekken) dan we erin stoppen (in wat voor vorm dan ook).

 

Voor de geinteresseerden of twijfelaars :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_behoud_van_energie

 

De kunst is dus om de functies die je wil gebruiken (waarvoor energie benodigd is) te integreren in je systeem, en dus te zorgen dat de energie die gebruikt wordt (door bijv je pc) weer terug gevoed wordt in de energie-kringloop. Maw: geen energie aftappen. Bij een waterkoker gaat dat natuurlijk nooit werken want je tapt altijd energie af (warm water), maar bij een ei koken zou je in theorie alle warmte weer om kunnen zetten in andere energie zonder netto energie verlies en met een gekookt ei als resultaat.

 

Het zal vast nog even duren voordat we zo energie zuinig en efficiënt kunnen leven, maar er worden goede stappen gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer snappen mensen dat ALLES een vorm van energie is en Alles in Alles om te zetten is...

De kunst is hoe...en daar komen grote veranderingen aan.

 

Neem nou een koelkast. Die houdt de binnenkant van de koelkast koud, en dat wordt warmte in je huis. Als je een energiezuinigere koelkast neemt, zal die je huis ook minder verwarmen...

 

Voorbeeld 2. Gloeilamp vs spaarlamp: Een 20W gloeilamp, geeft net zoveel licht als een 20W spaarlamp, alleen geeft de gloeilamp veel minder licht in het zichtbare gedeelte, dan de spaarlamp. De gloeilamp geeft dat in de vorm van warmte. De totale energie is immers bij beide 20W.

 

Die 20W komt uit, en gaat naar het universum. Of liever gezegd, blijft in het universum. In een vorm.

Het gaat er alleen om, welke vorm van energie jij liever hebt....

 

De natuurkundige wet is dan ook: energie wordt nooit gemaakt, en gaat nooit verloren, het wordt alleen omgezet.

 

Om nog maar iets te noemen:

Planten, zetten licht, warmte (ook licht) en voedingsstoffen, uit de grond (voeding, water) en de lucht (CO2/)2) om in voornamelijk koolwaterstoffen. Die kan je door verbranding weer veranderen in de stoffen waar het van gemaakt is, inclusief licht en warmte.

 

Het belangrijkste om te leren, is wiskunde/natuurkunde, met echt begrip van het begrip 0, oneindig.

De maya's, hindi, sumerianen etc. wisten en begrepen het. Het zijn ook geen religies, maar hele hoogstaande wetenschap, en wordt veel te weinig onderzocht.

Als je dat begrijpt, begrijp je ook dark matter en dark energy. ;) Ik begrijp het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we elk kind vanaf 8 jaar,minstens 2 uur in de week les zouden geven,in het maken van dingen,en hoe dingen werken,bv een windmolen,dan stromen ,als die kinderen een jaar of 20 zijn de patenten binnen,zo simpel is het.Maatje van me is zo opgevoed door ze vader,en kan bijna alles repareren,en als hij dat niet kan,kan hij je vertellen waarom.Van combiketel tot automotor:D.Als je tijd over heb,moet je de technologische geschiedenis van ijsland eens bestuderen.Een man daar heeft de aanzet gegeven om het rijkste land ter wereld te worden.Als hij gewoon visser was geworden,en niet was gaan studeren hadden ze daar nu geen geothermische onuitputtelijke energiebron.Een man kan dus vreedzaam een land veranderen,kan je voorstellen wat er gebeurd als we alle kinderen een kans gaan geven om uitvinder,of ontwerper te laten worden.

 

Heel goed punt snij je hier aan. Laat de kinderen niet alleen de theorie lezen, maar ga met hun aan de slag. Dat vergeten ze hun leven niet meer en gaan vanzelf later ermee aan de slag. Het zijn allemaal kleine Nikola Tesla 's in dop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...