Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is deze al voorbij gekomen? Voet en/of zitverwarming


Aanbevolen berichten

Voor de mensen die alternatieven zoeken  om de gasrekening zo laag mogelijk te houden, kleinbehuisd zijn, geen opslagruimte hebben  voor kolen en of hout, geen rookkanaal simpelweg het budget niet , of whatever... ik kwam deze tegen en  vond het de moeite waard om hier te delen.

En voordat ik blind hier iets neerzet: inmiddels heb ik het zelf eerst getest, en ja deze werkt.

Hoogzitverwarming

 

ik heb 2 theelichten in  de verwarming gezet , aangestoken, en na 10 minuten voorwarmen was mijn verwarminkje zo warm dat  je hier hééééll fijn je  voeten op kunt plaatsen om die warm te houden als de thermostaat lager moet. Tijdens het uitproberen droeg ik wollen sokken,  voor blote voeten wordt het verwarminkje te warm op slechts 2 theelichten.

Wie de schoenen wil aanhouden, gebruike 3 theelichten.

Ook is de verwarming te gebruiken als zitverwarming, maar dan moet er een stuk houten plaat overheen wat voorzien is van gaten gaten.

Zonder houten plaat kon ik er niet op blijven zitten, ivm blackbox gevaar 😄

Het verwarminkje komt uit de wereld van de jagers  die het gebruiken op hun hoogzit,  maar het is indoor ook zeker te gebruiken en absoluut veilig.

 

Voor de geïnteresseerden, zoek op  'Kanzelheizung' of 'Hochsitz Heizung'  

Vooral te vinden in  Duitse on line shops voor jagersartikelen.

 

https://www.jagd.de/sitz-und-fussheizung_0144464.html

 

 

 

 

 

 

aangepast door Oma Miet
Link toegevoegd
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi @Oma Miet, wat een goed idee!

Dat doet mij denken aan het ouderwetse "stoofje" wat vooral oudere dames gebruikten,om de voeten op te zetten. Een houten soort kistje met opening aan de voorzijde ,daar werd een aardewerken kommetje met gloeiende kooltjes in gezet en gaten bovenin voor de warmte afgifte.

Daar drapeerde men dan de lange rokken overheen!

Ik heb er nog zo een,door mijn grootvader voor elk van zijn kleindochters 1 gemaakt!!

Ach,als de man eens wist dat dat  anno 2022 misschien nog es zo van pas zou komen.....

 

Wat gebruikte jij als verwarminkje? moet ik dan denken aan ook zo'n stalen kistje als in je link,een aardewerk bloempot of een soort schotelwarmer ofzo?

groet,

mevr.Grijpstra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mevr.Grijpstra, ik gebruikte slechts 2 theelichten in mijn metalen "koffertje",   

 

De houten stoofjes uit tijden van weleer ken ik ook, maar heb deze nooit gebruikt. 

En gloeiende kolen  als verwarmingsbron zal in een WTSHTF situatie ook niet voor iedereen beschikbaar zijn.

Theelichten kunnen probleemloos opgeslagen worden,

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...