Ga naar inhoud
GENEGEERD

DIY Do It Yourself. Oftewel :Doe het lekker zelf.


prepperpappa

Aanbevolen berichten

Laatste tijd kijk ik steeds meer naar apparatuur die je zelf kan maken.

Als je er zoals ik nooit bij heb stil gestaan,gaat er een wereld voor je open dus dacht ik dat het wel leuk zal zijn om daar een nieuw onderwerp over te maken.

Alle DIY handig bij elkaar.

Mijn eerste bijdrage is hetvolgende:

 

http://www.duurzameenergiethuis.nl/energie/bouw-je-eigen-windmolen-uit-sloopmateriaal-1391.html

 

Bouw je eigen windmolen. Dat ga ik deze winter bij elkaar sparen en uitproberen.

Iemand ervaring hiermee of ander TIY tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gewoon windmolentje dat een dynamo aandrijft en de energie die eruit komt opslaan met een accu. Waarschijnelijk met een omvormer of extra kastje zodat de accu niet word overladen ofzo... Net als het aansluiten op een fiets e.d. net de goede dynamo ervoor vinden die voldoende voltage opwekt dat er ook iets opgeladen kan worden. Hoeveel dat is weet ik niet. Ik houd het op dynamo lampen, even 1 minuutje als een malloot draaien en je hebt 30 minuten lang licht. En zonneladers voor mp3 spelers voor wat "entertainment"... Maar als je met een windmolen je vriezer en koelkast enigszins draaiende kunt houden is natuurlijk de moeite waard, ik weet echter niet hoeveel stroom een windmolentje daadwerkelijk kan presteren. Ben benieuwd van je bevindingen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Mja, ik weet zeker dat ik van de meeste spullen wel iets nuttigs kan maken. Het jammere is dat mijn vrouw het niet toelaat om het halve huis te slopen, om eens iets te proberen :D
Hele slimme vrouw heb jij :-)

 

Je kunt natuurlijk wat knutselen in de schuur of tuin en dan weer afbreken. Bij voorkeur met gratis materiaal want tijdens een crisis ga je niet naar Gamma. Alleen handgereedschap gebruiken. En herbruikbare materialen.

Ik wil veel graan en rijstproducten inslaan. Tot grote vreugde v/d de muizen :-)

Ik moet dus in een kist, of vat bewaren. Het lijkt mij slim om zo'n kist van hout te maken. Als de kist leeg is kan ie als brandstof dienen. Dus niet verven of (geplastificeerde) spaanplaat.

Ik probeer daar ook rekening me te houden bij het kopen van voedsel? Kan ik de verpakking hergebruiken? Blik voor een stove. Papier voor vuur. Plastic is vrij nutteloos. Glas heeft ook minder toepassingen.

Ik denk dat hergebruik een serieuze overweging moeten zijn bij DHZ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...