Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hondenrugzak


Scavenger

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb hier twee hondenrugzakken. Een voor toen hij nog pup was. Daar zat hij dan in met een klepje waardoor hij naar buiten kon kijken. Vorige week heb ik er een gekocht die hij zelf kan dragen zodat hij zijn eigen eten mee kan nemen als we gaan kamperen. Wat voor soort tas heb je gekocht?

 

En wat voor hond heb je. Een hond mag ongeveer 25% van zijn eigen gewicht dragen. Voor mij betekend dat 3 kilo. Niet veel, maar voor een paar dagen genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er zelf een van Ruffwear. Erg duur maar wel kwaliteit!! bij natteneuzen.nl of zoiets ;)

 

Dat wordt de volgende. Heb nu een middenklasser om te kijken hoe het gaat en als hij het echt goed doet komt er een echte rugzak. 13 oktober gaan we een weekendje met zijn tweetjes het bos in, dus dan kan hij mooi 500 gram vlees en wat snoepjes dragen. Ik zie wel dat hij heel trots gaat lopen met de rugzak om dus ik denk dat hij het wel leuk vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als hij nog aan het groeien is mag hij niks dragen, maar als hij dalijk volwassen is kan die een hele BOB sjouwen. Hoef je zelf alleen maar een flesje spa in je jaszak te doen :-D

 

dat is juist het mooiste, zij ga nog groter worden, dus nog meer voor mij sjouwen. ik neem nog zon hond. misschien is trouwens een hondekar ook een geweldig ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier twee hondenrugzakken. Een voor toen hij nog pup was. Daar zat hij dan in met een klepje waardoor hij naar buiten kon kijken. Vorige week heb ik er een gekocht die hij zelf kan dragen zodat hij zijn eigen eten mee kan nemen als we gaan kamperen. Wat voor soort tas heb je gekocht?

 

En wat voor hond heb je. Een hond mag ongeveer 25% van zijn eigen gewicht dragen. Voor mij betekend dat 3 kilo. Niet veel, maar voor een paar dagen genoeg.

 

vrij simpele, voor dat geld waarschijnlijk. vind het belangrijk om alvast te kunnen oefenen, en haar meer uit te dagen. aangezien ze nogal veel energie heeft, amstaff, 25kg.. heb nog een kruising bordeaux/ambull die is nog in de groei, momenteel 30 kg, dus dan zie ik later wel of de rugzak haar nog past. anders koop ik er nog een.

goede tip voor t gewicht! 5 kilo vind ik al heel wat voor een hond. maarja eerst maar even wennen en dan opbouwend met halve liter flesjes oefenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn puppy mag dus nu 12 kg dragen in zo n rugzak, man wat ben ik blij met mijn mechelse.

Mechelse herder zei je? 12 x 4 = 48kg Volgens mij voer je hem dan goed ofniet? Als je hem 25% van z'n lichaamsgewicht laat tillen:p.

 

Onze herder zou dan iets van 8.5kg mogen dragen.....het bakbeest waar ik me ouders mee op heb gescheept echter bijna 16 kg :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de Ruffwear Palisades rugzak voor onze Senna, niet de goedkoopste maar absoluut fijn voor haar om te dragen! Goed waterdicht (vanochtend net nog een dikke bui over ons heen gehad) en zit stevig op haar rug. Tevens kun je de rugzakken van het harnas afhalen, ook erg handig.

 

Senna is een lichte (slanke?) Dalmatiër van rond de 20kg, we hebben er meestal twee flesjes water, hun drinkbak (ook Ruffwear) en een schone luier voor de kleine in bij het wandelen, dat gaat prima.

Het geeft haar echt een taak te doen en verantwoording wat ze met veel plezier doet.

 

Rugzak:

http://www.ruffwear.com/Palisades-Pack_2?sc=2&category=13

JPEG-Image-324359-.jpg.8687c04cf0a45e1485d6f6f3f395bcf8.jpg

 

Drinkbak:

http://www.ruffwear.com/Bivy-Bowl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb me ook een american bulldog aangeschaft schijnt een prima onverschrokken waak/werk hond te zijn.

Zo een tas is wel ideaal als ze uitgegroeid is.

Ook hebben we nog 2 chihuahuas, die zie ik nog niet met een bob slepen :p

 

Hopelijk is zoiets ook te vinden in zwart of camo kleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zoek ook al even naar een goede honden rugzak @Lekker heefd me toen ook de pm gestuurd over de Ruffwear Palisades.

ik heb al een cheape rugzak gehad ging kapot op de eerste run.

 

een hond mag tot 30% van zijn eigen lichaams gewicht dragen. niet in de eerste x natuurlijk, het is beter om op te bouwen. het perfect gewicht voor een hond, je moet net de ribben kunnen zien en voelen. dan zit je hond dicht bij zijn perfect gewicht. veel van jullie gaan nu zegen wa te F zeg jij nu maar het is echt. veel honden in belgie en nl hebben over gewicht, bij somige rasses zo veel dat het normaal beeld van die rasses al vergeten zijn. zo erg dat somige mensen zeggen dat ik mijn honde mishandel en niet voed omdat zij een dikke zeekoe als hond hebben. laat je hond niet te dik worden aub elke extra kg moet hun skelet dragen, na een tijd komen ze zelf niet meer uit hun mand.

 

een honden rugzak is idd heel handig de hond kan zijn eigen bob dragen. maar als je hond niet gewend is 25 t/m 30% extra te dragen denk dan maar niet dat hij dit zonder problemen kan. train hem nu al voor als de dag komt. wat heel tof is heb je meerdere honden bind ze vast aan een slee en zet je kleine er op =D uren pret dat beloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...