Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mini shtf's in Nederland

Recommended Posts

de makkelijkste manier om je regenton takjes en blaadjes vrij te houden is een pantykousje om je regenpijp te binden die kous vangt alles wel op, elke week ff schoonmaken en klaar

vind het een goeie tip..maar volgens mij had je het beter in de survival topic kunnen plaatsen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooie kans om even te leven zonder het gemak van elektriciteit, woonde ik maar in Groningen dan kon ik het allemaal meemaken.

Ik woon dus in Groningen. Helaas was de storing overdag en zat ik op mijn werk. Maar het was wel o.a. mijn wijk die getroffen werd. Een paar uur stelt niks voor, de vriezer blijft wel een uur of 12 koud. Heb er dus weinig van gemerkt, toen ik thuis kwam was de boel alweer opgelost.

Mini SHTF is misschien overdreven maar gisteren was na een lek in de waterleiding in Ridderkerk wel alle bronwater in de wijde omtrek uitverkocht. Kun je nagaan hoe snel dat kan gaan...

Twitterbericht van het AD (editie Rotterdam):

RDStad (@RDStad)

23-10-12 09:19

Run op drinkwater in Ridderkerk. Schappen in winkels leeg. 26.000 inwoners moeten, na lekkage, water deze week voor het drinken koken. #ADRD

http://www.destentor.nl/regio/salland/11905070/Explosie-legt-zuivering-rioolwater-stil.ece

Da's nou echt een shit probleem. Dat zijn nog eens hoeveelheden. Moet je je indenken als het riool het voor een langere tijd niet doet, dan staan we echt binnen de kortste keren tot aan de enkels de de zooi.

Ik blijf me verbazen hoe kwetsbaar alle systemen toch altijd weer blijken te zijn.

Veel rioolwaterzuiveringsinstallaties lopen wel door op eigen stroom (zelf opgewekt uit biogas) als de stroom uitvalt. Dat dan weer wel.

Mini SHTF is misschien overdreven maar gisteren was na een lek in de waterleiding in Ridderkerk wel alle bronwater in de wijde omtrek uitverkocht. Kun je nagaan hoe snel dat kan gaan...

RDStad (@RDStad)

Run op drinkwater in Ridderkerk. Schappen in winkels leeg. 26.000 inwoners moeten, na lekkage, water deze week voor het drinken koken. #ADRD

Enig idee hoe snel de schappen ongeveer leeg waren? Hebben we het over uren of dagen?

RDStad (@RDStad)

Hier ben ik ook benieuwd naar hoelang het duurde voor alles uitverkocht was.

Las een draadje van @jolanda over de supermarkt die ging stoppen en binnen een dag was 90% van de schappen leeg, dus kan zeer snel gaan.

Van de zomer ook een 4 uurs stroomuitval meegemaakt. De buurvrouw in paniek, alles pikkedonker, overal werden er kaarsjes en zaklampen vandaan getoverd, dat was wel ok, we gingen spontaan verzamelen en buiten zitten met zijn allen, was nog gezellig ook. Totdat er weer paniek kwam, want haar mobiel was bijna leeg en ze kon haar man niet bereiken. Ik heb haar geadviseerd om de mobiel op te laden aan haar laptop die nog stroom genoeg had (vond ik wel een goede inval van mezelf).

Gelijk daarna heb ik voor mezelf een draagbaar zonnepaneeltje met oplaadbare accu gekocht, zodat ik altijd klein apparatuur kan opladen. (bij bespaarbazaar.nl)

Je leert wel van die SADK's (Stront Aan De Knikkers) :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...