Ga naar inhoud
GENEGEERD

De totale krankzinnigheid: Grieks mega tekort twee keer zo groot als gedacht.

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldencrisis/article/detail/3320918/2012/09/23/Grieks-tekort-bijna-twee-keer-hoger-dan-gedacht.dhtml

De totale krankzinnigheid; het Griekse mega tekort is twee keer zo groot als gedacht. Wedden dat het 20 x zo groot is als "gedacht", maar dat wordt ons voetje voor voetje verteld. Stapelgek zijn we met zijn allen..... En dan lees je ook nog, dat de troika pas na de Amerikaanse presidents verkiezingen met zijn rapport komt, omdat een mega crisis de herverkiezing van Obama in gevaar brengt. Hoe corrupt kun je zijn. Dit is te erg voor woorden. Preppen jongens, er moet een mega klap aankomen...

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk dat we in nederland goed zuur zijn bij een mega crisis, veels te veel mensen op elkaar gepakt en te weinig leefruimte ik krijg nu al de rambam als ik de stad in moet wat een mensen en wat weinig die zich voorbereiden, ik schat 1 op 1000 die zich prepper kunnen noemen in een gemiddelde stad. Die dus het 1 maandje kunnen uitzingen met hun familie en dan bedoel ik ook waterreserve voor 1 maand.

Tja wat kan ik nog meer doen, heb al te veel geld in preppen zitten, kan gaan tuinieren op een klein lapje grond

Link naar reactie

Ik hoop dat het nog heel even duurt voor de klap komt. Ik wil eerst heel graag verhuizen... Maar dat het 'uit de hand escaleert' dat moge duidelijk zijn.

Ik hoop het ook, maar vrees er voor. Ik wil 'voordien' ook nog van alles doen en zo, maar mocht je alle datums exact van tevoren weten.... speelde je op de lotto ;)

Link naar reactie

Voor de enkeling die zich niet door deze massahypnose in de maling laat nemen is het idd uitermate frustrerend wat er gebeurt Dick.....ik heb dat gevoel al zo'n 20 jaar....de waanzin duurt al zo lang.....alleen nu komt het einde in zicht....wat ik niet begrijp Dick, waarom JIJ je nog druk maakt, je lijkt mij bij uitstek iemand die zijn eigen plan trekt en inmiddels de idiotie van onze beleidsmakers totaal zou moeten negeren.....

Link naar reactie

Kijk ook naar de waanzin van het rekenrente besluit dat hedenochtend lijkt te zijn genomen....de dekkingsgraad van alle pensioenfondsen vliegt nu omhoog.....EN IEDEREEN VINDT DIT NORMAAL.....de volgende stap....artsen mogen vanaf moregn alle kankerpatienten vertellen dat ze slechts een griepje hebben...gaat u maar naar huis, alles komt goed....

Link naar reactie

Kijk ook naar de waanzin van het rekenrente besluit dat hedenochtend lijkt te zijn genomen....de dekkingsgraad van alle pensioenfondsen vliegt nu omhoog.....EN IEDEREEN VINDT DIT NORMAAL.....de volgende stap....artsen mogen vanaf moregn alle kankerpatienten vertellen dat ze slechts een griepje hebben...gaat u maar naar huis, alles komt goed....

Er valt wat te zeggen om niet de huidige rente te gebruiken als indicatie v/d dekkingsgraad maar een vast of verwacht percentage. Dat neemt niet weg dat het sowieso koffie-dik kijken is, misschien blijft de echte rente de komende jaren historisch laag: dan gaan ze alsnog onderuit. Het enige wat de wijziging eigenlijk doet is het positief bijstellen van het schijnbeeld (dekkingsgraad) wat er is, iedereen is weer gerustgesteld en mocht het toch negatief uitpakken: 'we will cross that bridge when we come there'.

Link naar reactie

Het enige wat de wijziging eigenlijk doet is het positief bijstellen van het schijnbeeld (dekkingsgraad) wat er is

Jaaa, maar...

Het is toch wel iets ernstiger: Stel je leeft op een eiland met een clubje preppers (:)) en iedereen leeft van de vruchten die aan de bomen groeien. De vruchten zijn goed houdbaar en, omdat het preppers zijn, hebben de eilandbewoners een flinke voorraad aangelegd "voor het geval dat".

Dat was ook niet zo meoilijk, want er waren zo wie zo elk jaar meer vruchten dan nodig.

En dan, op een dag merkt men dat de bevolking zo ver gegroeid is dat er geen vruchten meer over zijn. En als klap op de vuurpijl is er een slechte oogst. Geen nood: er zijn voorraaden. Dus er wordt lustig op door-gegroeid op kosten van de voorraaden....

Een heldere prepper merkt dat en alarmeerd de rest: pas op, de vruchten raken op.

Geeft niet, verkondig de bewaarder: volgend jaar is er vast een super oogst. En men gaat door met groeien en eten....

Maw: doordat ze nu de rekenregels oprekken zal het geld in de fondsen eerder op zijn dan wanneer men de uitkeringen zou korten. Zonder exact te weten wat er is, en hoe de toekomst zal verlopen is het onmogelijk te zeggen hoe lang de fondsen zullen uitbetalen. Maar wanneer je nog meer dan 10 jaar moet wachten voordat jij aan de beurt bent, oei, ga er beter niet van uit dat je nog een flinke koopkracht aanvulling op je (ook slinkende) pensioen zult krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...