Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Maar hoe zit dat nou precies met de Maya kalender en de 2012 apocalypse?

Recommended Posts

Ter overweging.

Naar aanleiding van uitzending van de 5de dag, over de tweede Noach van Kootwijkerbroek, heb ik toch zitten nadenken over de 21-12-12.

Zoals ik het begrepen heb, zal op de 21ste ons zonnestelsel door het vlak van de Melkweg gaan. De Melkweg is een schijf met spiraalarmen. In het midden bevinden zich de meeste sterren en zelfs zwarte gaten. Ons zonnestelsel bevindt zich ver van het middelpunt in één van die spiralen.

Volgens de kalender van de Maya's zou ons zonnestelsel eens in (wat was het?) 44.000 jaar door het vlak de Melkweg gaan, dus bijvoorbeeld van Zuid naar Noord.

Nu zijn we allemaal bekend met de getijden bewegingen van de zeeën, eb en vloed. Deze worden veroorzaakt door vooral de maan en in tweede plaats, de zon. In dien de maan en zon haaks op elkaar staan t.o.v. de aarde, de bij eerste en laatste kwartier, spreken we van doodtij. Het verschil tussen eb en vloed is dan minimaal. Indien de zon en maan in één lijn staan, dus bij volle maan en nieuwe maan, spreken we van springtij. Het verschil tussen eb en vloed is dan maximaal. De werking van de gravitatie (zwaartekracht) van zon en maan staan dan in één lijn en versterken elkaar. Overigens is het effect van spring- of doodtij pas 3 dagen na die oplijning merkbaar.

Indien ons zonnestelsel daadwerkelijk de komende tijd door het vlak van de Melkweg reist, is het dan niet mogelijk dat we een merkbaar verschil gaan zien of voelen, door het feit dat we dan in lijn staan met de grootste massa aan sterren, planeten en zwarte gaten? Dat zou toch zomaar kunnen. Men spreekt de laatste tijd ook over verhoogde zonneactiviteit (2013 wordt het topjaar), er wordt gesproken over een toenemend aantal (zware) aardbevingen, het versnelt verplaatsen van de magnetische polen (veroorzaakt door veranderende magnastromen). Kan dit worden veroorzaakt door toenemende gravitatie invloeden vanuit de Melkweg? Zou het kunnen dat deze gravitatie de onze zon triggert tot meer activiteit? Zou het kunnen dat eens in de 44.000 jaar de hele zaak even goed wordt opgeschud om vervolgens weer tot rust te komen met steeds minder ongemak tot ons zonnestelsel na 22.000 jaar op het hoogste punt boven het vlak van de Melkweg staat?

Gravitatie is de zwakste aller kernkrachten, maar ze werkt wel over enorme afstanden. Onze Melkweg bevat miljarden sterren, waarvan zo'n 70% (denk ik) ongeveer in een vlak liggen. Misschien is er toch sprake van verhoogde getijdenkrachten.

Indien de passage inderdaad op 21 dec is, zal de uitwerking daarvan pas enkele dagen later zijn.

Heb ik een punt of lul ik nu volledig uit mijn nek? Zeggen jullie het maar. :confused:

Groet

Charlie

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nee behalve dat het 26000 jaar duurt voor een cyclus lijkt het mij in zekere zin mogelijk.

http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/2012%20mythen.html

Wat mij opvalt dat je in verschillende docu's en onderzoeken dat de cylus (26000) en voornamelijk de halve cyclus van dus 12500 jaar vaak hoort.

De helft van 26.000 is 13.000 ik heb het nagerekend op mijn casio en texas instruments zegt het ook.

Deze post delen

beetje te vroeg gelanceerd.

En het hele verhaal van de maya's uit het verband gerukt.

De wereld vergaat niet, maar veranderd. Mayas hebben het nooit over vergaan gehad. dat heeft de media ervan gemaakt

Deze post delen

Gast Heksenboot
Ik hoop echt dat we inderdaad een ommekeer kunnen maken in respect en welzijn. Zowel voor mens, dier en natuur. Ik vrees dat het een utopie is.

Jij hebt de wereld al verbeterd door bij jezelf te beginnen.

Volhouden. Aan jou zal het niet liggen in ieder geval.

En je ziet nu toch steeds meer mensen die de goede kant op gaan? Steeds meer mensen die wakker worden en slaperig in hun ogen wrijven.

Als ze jouw verhaal horen hoe het ook kan, zullen ze denken: ah, kijk, zo moet dat.

En voor de mensen die denken, wat lult die Heksenboot?:

Deze prepper is zo goed als zelfvoorzienend. :)

Deze post delen

Jij hebt de wereld al verbeterd door bij jezelf te beginnen.

Volhouden. Aan jou zal het niet liggen in ieder geval.

En je ziet nu toch steeds meer mensen die de goede kant op gaan? Steeds meer mensen die wakker worden en slaperig in hun ogen wrijven.

Als ze jouw verhaal horen hoe het ook kan, zullen ze denken: ah, kijk, zo moet dat.

En voor de mensen die denken, wat lult die Heksenboot?:

Deze prepper is zo goed als zelfvoorzienend. :)

Dat is mooi dat je dat zegt, @Heksenboot. dank je.

Gisteren hebben we weer geprobeerd, iemand uit te leggen waarom, vooral omdat we deze persoon een warm hart toedragen en het haar gunnen dat ze ook gaat preppen met het oog op een eventuele toekomst. Let wel, een huisvriendin die hier al minimaal 10 jaar wekelijks over de vloer komt en soms zelfs bijna dagelijks om haar vele gebroken harten telkens uit te storten. Toch nooit verteld van het preppen. Uiteraard weet ze dat wij zelfvoorziend zijn. Ze kent ons goed, toch wilde ik het preppen nooit aankaarten omdat ik wel dacht te weten hoe ze zou reageren. Nu toch in een cafeetje hebben we maar eens de stoute prepschoenen aangetrokken.

Reactie.

Oké en dan is er een shtf. Moet ik dan nu gaan preppen om 3 weken langer te leven?

ons antwoord, of een paar maanden, of een jaar langer leven.

Oké en dan? Ik denk niet dat ik nog wil leven in een wereld die er dan nog is

ons antwoord en wat doe je dan, ga je dan op bed liggen om maar dood te hongeren. Heb je pilletjes in huis om er een eind aan te maken

Oké nee dat heb ik niet en ja ik heb wel overlevingsdrang maar dat zie ik dan wel weer.

Ik wilde het niet verder doorvoeren en heb het er maar bij gelaten. De reactie was zoals ik het verwacht had.

En de volgende vraag die wij blikvoeren elkaar stelden terug in de auto was, En wat doen we nou als zij voor de poort komt te staan ...

Deze post delen

The 7 Mayan Prophecies: Destruction or Evolution?

The Mayas do not speak of the end of the world; specifically they say that everything transforms, that the only thing which remains is the spirit, in its journey of evolution toward higher levels.

The First Mayan Prophecy announces the end of the present cycle, that from the year 1999 there are 13 years remaining, that every person is in the great room of mirrors to find his own multidimensional nature within himself.

Their calendar contains the coded information which indicates the key date for the transformation: Saturday, December 22, 2012.

The Second Mayan Prophecy says that the answers to everything are inside man, that our behavior determines our future. It affirms that humanity finds itself in a moment of fundamental transition toward a new way of perceiving the universe...that the universe and the solar system are receiving a beam of light, energy, and information from the center of the galaxy, and that this is causing an increase in the vibration of the planet and the brain waves and cells of man, placing him in equilibrium with this new frequency, causing enormous changes in his behavior.

The second Mayan prophecy shows two paths: one of understanding and tolerance, and one of fear and destruction.

In both man will learn the necessary lessons for the evolution of the conscience.

This prophecy tells us that humanity is moving toward a new era of harmony, and that to get there, we must confront our greatest fears and accept that we are faced with difficult situations in order to learn from them, maintaining peace in any situation which we experience. No matter how difficult the challenges, we can maintain and increase our internal energy, producing a state of high vibration and a state of respect for all that exists.

The difficult situations will remain in our lives as long as we need to learn something from them.

The Third Mayan Prophecy says that we must become aware of our influence on the planet so that we do not continue making mistakes, or causing its destruction, as has happened over the course of history. The processes of industrialization without ecological sensitivity have caused, with its wastes, a general increase in the temperature of the planet. This will be accentuated by increased activity of the sun, caused by the energy received from the center of the galaxy, creating great changes in weather and winds.

There will be energy vortexes which will clean the earth's surface, which are the manifestation of the inconformity of our planet, and of the elemental energies contained in its interior.

The Fourth Mayan Prophecy tells us: man must cease his destructive behavior, in order to synchronize with the rhythms of nature and adjust to the changes which will take the whole universe to an era of harmony. The climate changes will produce a melting of the poles, allowing the planet to be cleansed and green again, producing great changes in the physical composition of the continents.

The Fifth Mayan Prophecy says that all systems based on fear which affect our civilization, will transform simultaneously with the planet and humanity, to take a new step toward the reality of harmony.

Systems will fail to confront humanity with itself, making us see the need to reorganize society and continue on the path of evolution, allowing us to understand creation. MONEY will cease to be used as a form of exchange, and the symptoms which are emerging in various parts of the world seem to confirm this.

A single, common spiritual path will emerge for all humanity which will end the established limits we have set for the different ways of seeing God.

The new galactic day is seen in all religions and cults as an era of peace and harmony for all humanity. Therefore, it is clear that whatever does not contribute to this result should disappear or change. The new era of light cannot allow a humanity based on a military economy which imposes truths by force.

The dawn of the galaxy should be based on PROFOUND RESPECT for each other, and the recognition of all that exists. The new humanity will not need existing technology communication systems, for we will be connected mentally, and therefore violence should cease to exist.

We are at the end of the night of 5125 years; at the end of a galactic day of 26,000 years, at the point of entering the dawn of the galaxy. The era of change which the Mayas called "the time of no time" was also prophecied by other cults and religions. All agree that the world is at the point of a change of huge proportions, soon after which will occur a period of chaos which will usher in a new phase of evolution of conscience and unprecedented changes in humanity.

The Sixth Mayan Prophecy says that in the next few years a comet will appear whose trajectory will place humanity's existence in danger, also predicted by many religions and cults; in the Bible's book of Revelations it appears under the name Wormwood.

The Mayas knew that for modern man, to discover with anticipation an asteroid so large and then divert it, would be one of the major achievements of human history and a critical act, that would unite us as a species.

The Seventh Mayan Prophecy tells us of the moment when the solar system, in its cycle, leaves the night and enters the dawn of the galaxy.

It is said that in the 13 years from 1999 to 2012, the light which is emitted from the center of the galaxy synchronizes all living beings and permits them to voluntarily access an internal transformation which produces new realities, that we all have the opportunity to change and break our limitations, receiving a new sense. Those who voluntarily find their interior state of peace, taking their frequency of vital energy from fear to LOVE, will be able to capture and express themselves through thought, and with that, Evolve.

Text by: Anabell Castañeda

Deze post delen

Zullen wij teleurgesteld zijn?

De wereld vergaat niet op 21 december 2012

Wat dacht je van al die zogenaamde ‘preppers’, die zich al jarenlang aan het voorbereiden zijn op het einde van de wereld. Al die tijd die zij hierin hebben gestoken. Ik denk dat zij stiekem ook nog wel teleurgesteld zullen zijn wanneer zij ontdekken dat de aarde na 21 december nog steeds bestaat. http://paranormaal.blog.nl/general/2012/12/14/de-wereld-vergaat-niet-op-21-december-2012

Einde van de wereld in zicht

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21160809/__Maya_s_vieren_einde_kalender__.html

Deze post delen

Gast Jager
Dat is mooi dat je dat zegt, @Heksenboot. dank je.

Gisteren hebben we weer geprobeerd, iemand uit te leggen waarom, vooral omdat we deze persoon een warm hart toedragen en het haar gunnen dat ze ook gaat preppen met het oog op een eventuele toekomst. Let wel, een huisvriendin die hier al minimaal 10 jaar wekelijks over de vloer komt en soms zelfs bijna dagelijks om haar vele gebroken harten telkens uit te storten. Toch nooit verteld van het preppen. Uiteraard weet ze dat wij zelfvoorziend zijn. Ze kent ons goed, toch wilde ik het preppen nooit aankaarten omdat ik wel dacht te weten hoe ze zou reageren. Nu toch in een cafeetje hebben we maar eens de stoute prepschoenen aangetrokken.

Reactie.

Oké en dan is er een shtf. Moet ik dan nu gaan preppen om 3 weken langer te leven?

ons antwoord, of een paar maanden, of een jaar langer leven.

Oké en dan? Ik denk niet dat ik nog wil leven in een wereld die er dan nog is

ons antwoord en wat doe je dan, ga je dan op bed liggen om maar dood te hongeren. Heb je pilletjes in huis om er een eind aan te maken

Oké nee dat heb ik niet en ja ik heb wel overlevingsdrang maar dat zie ik dan wel weer.

Ik wilde het niet verder doorvoeren en heb het er maar bij gelaten. De reactie was zoals ik het verwacht had.

En de volgende vraag die wij blikvoeren elkaar stelden terug in de auto was, En wat doen we nou als zij voor de poort komt te staan ...

Hetrkenbaar gedrag van mensen waar ik het ook wel eens mee over heb. Mezelf aangeleerd alleen vragen te stellen en antwoorden uit te lokken over zijn/haar gedachtengang.

Loopt het gesprek dan al bij voorbaat mis dan ga ik er niet verder op in (lees uitleggen wat ik doe), want zoals je als dacht staan ze inderdaad bij je op de stoep als het mis gaat......

Deze post delen

Het gaat allemaal nog wel ff duren volgens de mayakalender...

De Maya’s voorspelden astronomische cycli waarvan de data nog zo’n zevenduizend jaar doorlopen, blijkt uit archeologisch onderzoek. Kalenderaantekeningen uit een oude mayawoning suggereren dat de wereld ver voorbij 2012 nog zal bestaan.

http://www.newscientist.nl/nieuws/mayaberekeningen-spreken-einde-der-tijden-tegen/

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...