Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Maar hoe zit dat nou precies met de Maya kalender en de 2012 apocalypse?

Recommended Posts

Daar hoop ik zometeen achter te kunnen komen, in The Mayan Apocalyse op National Geographic Channel, over 10 minuutjes:

Paul Murton reist naar Amerika om het fenomeen dat tegenwoordig als ‘2012’ bekend staat te onderzoeken. Het internet staat vol met angstaanjagende voorspellingen over de dreigende wereldramp. Murton observeert hoe overlevingsgroepen voedsel hamsteren, zichzelf leren verdedigen en bunkers bouwen om de Apocalyps te overleven. Hij zoekt uit wie de Maya’s echt waren en bezoekt de ruïnes van de oude Maya-stad El Mirador in Midden-Amerika om te zien waar de beschaving is ontstaan. Hij wil inzicht krijgen in hun geloof dat de wereld op 21 december 2012 om 12.00 uur zal vergaan.

Aldus http://natgeotv.com/nl/the-mayan-apocalypse

Herhalingen:

maandag 24 september om 02.00 uur

maandag 24 september om 10.00 uur

@frank1964: Inderdaad, als je de afwezigheid van ook maar een spatje bewijs ziet als 'geen uitsluiting of bevestiging van wat dan ook' dan kun je - met veel fantasie - blijven volhouden dat die '2012-hype' verband houdt met de Maya's en hun kalemnder. Maar daar is dan wel héél veel fantasie voor nodig ...

Precies wat ik bedoel. Op een bepaald moment wordt gesteld, dat wanneer we vast blijven houden aan onze normen en waarden het allemaal wel goed zal komen. Dat vind ik nogal vaag. Persoonlijk ben ik absoluut geen volger van de Maya kalender en vind ik het pure bullshit. Maar wat ik zo graag had gezien was een duidelijkere andere uitleg van die kalender. Dat had een hoop mensen geholpen denk ik. Dat de Maya's een ontwikkelde cultuur hadden, waarin astronomie een belangrijke rol speelde, was nagenoeg bekend bij iedereen neem ik aan.

Maar misschien heb ikzelf onvoldoende opgelet, want ik zat hier ook op de chat :D

@frank1964: Wat ik zag en hoorde van die archeoloog die al jaren aan het graven is in een Maya-stad is dat het fout is gegaan met de Maya-cultuur omdat ze zich niet meer hielden aan hun normen en waarden waardoor ze de eerste paar duizend jaar door floreerden. Jared Diamond schrijft daar ook over in zijn boek 'Ondergang' (Spectrum 2005): overbevolking, oorlogen, te groot waterverbruik en uitputting van de landbouwgrond. Precies wat wij ook aan het doen zijn. En als je dán de Maya-cultuur vergelijkt met die van ons dan zijn er inderdaad paralellen waar we veel van kunnen leren, ál het al niet te laat is. Dat maakt dat gedoe rond die kalender ook zo wrang: we negeren het serieuze wetenschappelijke onderzoek en steken energie in die einde-van-de-wereld onzin over 21 december 2012. Je zou haast gaan denken dat we onze ondergang verdienen ...

volgens mij is het eerst eens belangrijk om te weten wat de maya's eigenlijk voorspeld hebben.

*is dat inderdaad het geen dat we in de programma's te horen krijgen?.

*of is het een heel ander verhaal dat door de maya's verteld wordt?.

*zijn de maya's de enige die dit verhaal vertellen? of zijn er nog veel meer volkeren die het verhaal kennen, zoals de Hoopi indianen, de Celten, de Asteken, de oude Egyptenaren. om er maar een paar te noemen.

@seppio: Wat in ieder geval duidelijk werd in de uitzending dat er geen enkel bewijs is dat de Maya's uberhaupt een eindtijd hebben voorspeld ... Wel iets van een groots event ofzo, maar eindtijd, dat niet ...

@frank1964: Wat ik zag en hoorde van die archeoloog die al jaren aan het graven is in een Maya-stad is dat het fout is gegaan met de Maya-cultuur omdat ze zich niet meer hielden aan hun normen en waarden waardoor ze de eerste paar duizend jaar door floreerden. Jared Diamond schrijft daar ook over in zijn boek 'Ondergang' (Spectrum 2005): overbevolking, oorlogen, te groot waterverbruik en uitputting van de landbouwgrond. Precies wat wij ook aan het doen zijn. En als je dán de Maya-cultuur vergelijkt met die van ons dan zijn er inderdaad paralellen waar we veel van kunnen leren, ál het al niet te laat is. Dat maakt dat gedoe rond die kalender ook zo wrang: we negeren het serieuze wetenschappelijke onderzoek en steken energie in die einde-van-de-wereld onzin over 21 december 2012. Je zou haast gaan denken dat we onze ondergang verdienen ...

Bedankt voor de aanvulling, helder verhaal!

de maya's waren sterren kundig, in het programma werd gesproken over het eindigen van een baktun ( een piriode van 144.000 jaar, dit is ook presies de piriode van de dieren riem.) aan het einde van deze piriode staan alle planeten in ons zonne stelsel op een lijn met de zon.

iedereen weet dat op 21 12 ( van elk jaar) de aarde dan het verste van de zon afstaat. ( de kortste dag van het jaar)

wat er niet verteld wordt in de programma's en wat de maya's wel wisten is dat die datum niet alleen het einde is van een baktum van 144.000 jaar maar dat er dan nog 3 of 4 andere tellingen op hun eind zijn.

zo draaien wij met onze aarde om de zon

de zon draait zijn eigen ronde in het zonnestelsel

ons zonne stelsel draait zijn ronde in het melkweg stelsel

deze draait weer zijn ronde in dit kwadrant van het universum

dat weer zijn ronde draait om het centrum van universum.

nu schijnt het te zijn dat op 21 12 2012 al deze op een lijn komen te liggen en zijn we met onze aarde het verst van het centrum van het universum verwijderd.

je zou kunnen zeggen dat we van af de bigbang tot nu toe alleen maar van het centrum van het universum zijn weg gedraait.

hiermee komen we volgens de maya's mee aan het einde van een tijdperk (niet einde van tijd) en gaan we van het technologische tijdperk naar het gouden tijd perk.

(zo hebben we ook al de steentijd bronstijd en ijzertijd enzo gehad)

logisch is dan ook dat we dan 21 12 2012 weer richting het centrum van het universum gaan draaien.

(lees onderandere "project gaia 2012" voor een andere kijk op het leven zoals wij dat denken te kennen)

bij een verandering van draairichting van het universum is het dan ook heel aannemelijk dat de aarde zijn draai richting zou moeten veranderen.

dit kan worden veroorzaakt door een zonne eruptie die zorgt voor een EMP die zo krachtig is om de aard poolen in no time om te draaien( en alle elektra over de hele wereld). noord wordt zuid en zuid wordt noord.

de kern van de aarde komt tot een nood stop en begint langzaam weer te draaien maar nu de andere kant op.

alle aard korsten staan waarscheinlijk niet zo snel stil en zullen aardbevingen veroorzaken. het water in de zeeen en oceanen zal ook nog even doordraaien. waardoor er giga tsunami's over de hele wereld zullen zijn. let op 70 % van de wereld bevolking woont aan de kust.

in de frankfurter maya tekst( een 26 meter lange rol) wordt op de laatste prent beschreven hoe de draak van het water het grootste gedeelte van de mensheid zal opslokken.

in diverse verhalen en geloven hebben ze het er over dat de aarde 3 dagen gehuld zal zijn in donkerheid.

na 3 dagen heeft de aarde zijn om loop snelheid weer te pakken en draait nu de andere kant op.

de mensen die deze dagen zullen overleven ( in project gaia 2012 wordt er veel dieper op ingegaan maar dat is meer voor de spirituele mensen om ons heen)

zullen de aarde opnieuw bewonen. en er nieuwe ideen opnahouden en nieuwe richtingen mee uit gaan.

waarom hier nooit over gesproken wordt????

omdat we dan onze hele geschiedenis op nieuw zouden moeten schrijven. en dan alle leugens die voor duizende jaren verteld zijn op tafel komen.

haha we zullen het uiterljk 22-12-2012 weten.( na 7.00 uur smorgens ivm tijd verschil amerika, zou op 21 12 2012 24.00 uur amerika zijn)

het is gewoon een keer een ander verhaal dan dat je op tv hoort en het kan volgens mij geen kwaad zoveel mogelijk verhalen te horen en er vervolgens je eigen conclusies aan tehangen.

op tv zullen ze toch nooit toegeven aan dit soort ideen, kijk maar naar "doomsday preppers" bij de eind conclusie van elk verhaal is de mogelijkheid van het geen dat ze verwachten te gebeuren staat 0,000014.

het mooiste vond ik een van de eerste afleveringen. waar dat gezin van zeecontainers hun eigen fort gemaakt hebben, en verwachten dat de poolen zullen om wisselen. dan wordt er gezecht dat in het verleden de poolen elke 300.000 jaar wisselen en de laatste was 640.000 jaar geleden. maar er is geen enkele aanleiding dat dit in de toekomst weer zal gebeuren.

klinkt mij een beetje naive in de oren. maar ja. de toekomst zal het leren.

maar ik zou me zelf het niet kunnen vergeven als ik niet een beetje voorbereid ben voor het een en ander op het moment dat er toch iets zou gebeuren.

hoe stom zou het zijn dat als er iets gebeurdt en mijn gezin zegt vervolgens he pa, jij hebt hier altijd over geluld en hebt er niets op voorbereid.

Seppio, wat krijg jij een rotdag op 22-12-2012, nou ja dan kan in ieder geval dat strak zittende alu-hoedje af ... :o

Verandering, zeker grootschalig, gebeurd vaak niet in een korte periode. De overgang van steen naar brons was ook niet in 1 dag geregeld, maar werd waarschijnlijk wel ingeluid door een gebeurtenis op een dag. Ik acht de kans op een tsunami, pole shift, CME, kernoorlog, WW3 erg klein. Maar zoals Seppio al zegt: 'wat als er wel iets gebeurd en je hebt je niet voorbereid?'.

Misschien heb jij geen 'alu-hoedje' op je hoofd, maar steek je je hoofd in het zand?

Heeft de maya kalender betrekking op planeet Niburu.

Tot nu hebben de meeste geleerden de Dresden Codex (oudste Mayadocument) geïnterpreteerd als de aanduiding van een rampzalig einde van de huidige periode.

Maar, wat als het letterlijk zo is als de inscripties op Mayamonument 6 aangeven en God zal neerdalen uit de hemel?

Er is een dame die in het verleden aardig actief was op internet (Youtube) en op een zeker moment iedereen wanhopig voor de grote aardbeving op 11 maart 2011 in Japan probeerde te waarschuwen. Ook benaderde ze Alex Jones van infowars.com die dit onderwerp behandelde in één van zijn uitzendingen en die haar vervolgens uitlachte. Toen er inderdaad die aardbeving was op de exacte datum die 9Nania had voorspeld, lachte Alex Jones niet meer.

Ze vertelde destijds dat ze haar informatie van Jezus kreeg en dat ze nog een ramp zag, vele malen groter dan Fukushima, zonder daar verdere details over prijs te geven.

Het is een tijd stil geweest rond 9Nania, maar ze heeft nu opnieuw een video uitgebracht met haar theorie over het einde van de Mayakalender. Ze gaat daarbij uit van dingen die we zeker weten, niet van speculatie. Zo vertelt ze dat er al in het begin van de twintigste eeuw door diverse geleerden gesproken werd over een Apocalyps aan het eind van de huidige cyclus. Die wijsheid verkregen ze door het vertalen van de zogenaamde Dresden Codex, het oudst bekende geschreven document uit Amerika en afkomstig van de Maya’s.

Volgens 9Nania zijn er een aantal wetenschappers die de lengte van de huidige cyclus in twijfel trekken en zeggen dat deze 7.000 jaar moet zijn in plaats van 5.125 jaar. Echter verreweg het grootste gedeelte van de geleerden houdt het toch op 5.125 jaar.

Waar absoluut geen discussie over is in de wetenschappelijke wereld is dat de begindatum van de huidige cyclus 3.114 voor Christus is. Gebaseerd op dat gegeven en de periode van 5.125 jaar kwam men tot de conclusie dat de datum op wat zij noemt Maya monument 6 in Tortuguero in Mexico, klopt. Afgezien van een datum staan er in de inscriptie in monument 6 nog enkele andere dingen.

Alhoewel verschillende vertalingen door verschillende archeologen soms een iets andere uitkomsten geven, zijn er een paar consistente elementen. En dat zijn “zal naar beneden afdalen” en God in verband met het getal 9. De inscriptie in monument 6 die iets voorspelt aan het eind van de huidige cyclus van de Mayakalender, is eigenlijk het enige waar geen discussie over bestaat.

In oude tijden werden planeten vaak met Goden vergeleken. Nu we inmiddels weten dat Pluto geen échte planeet is, maar een dwergplaneet die thuishoort in de Kuiper Gordel, blijven er nog 8 planeten over. De theorie van 9Nania is nu dat de voorspelling die gaat over het eind van deze periode van de Mayakalender, de komst inhoudt van de negende planeet, planeet X of Nibiru. De negende God die neerdaalt uit de hemel.

Wat voor haar niet vaststaat is of de Maya’s bedoelden dat deze planeet zichtbaar zal worden exact op die datum of in het jaar volgend op die datum. In het laatste geval zou deze zichtbaar moeten worden ergens in de loop van 2013. In onderstaande video komt zij nog met een aantal argumenten waarbij ze haar theorie verder onderbouwt.

Als je haar verhaal beluistert en bekijkt, dan klinkt het heel logisch wat zij zegt. Dit dan nog los van eventuele speciale informatie die zij zou ontvangen. Want dat gebruikt ze in haar verhaal niet. Het is een logisch denkproces wat zeker de moeite waard is om kennis van te nemen.

Wat het zeker ook interessant maakt is dat het aardig overeenkomt met Nancy Lieder en haar ideeën. Dezelfde dame die zegt dat Obama moet opschieten met zijn aankondiging voordat Nibiru zichtbaar is aan de hemel.

9Nania.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...