Ga naar inhoud
GENEGEERD

Houdbaarheid water in ongeopende flesjes


Sterredag

Aanbevolen berichten

Een veelgestelde vraag op fora en facebook en hier is het antwoord eigenlijk....

 

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/kan-water-in-een-gesloten-flesje-bederven

 

Quote

Te saai voor schimmels en bacteriën 
Water is eigenlijk best saai. Er zitten geen suikers of andere lekkernijen in waar schimmels en bacteriën gek op zijn. Schimmels en bacteriën kunnen niet in je flesje water, zolang deze gesloten blijft. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de verlopen tht-datum op een ongeopende waterfles, omdat het volgens de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) ook daarna nog veilig te drinken is.


P.S. geantwoord in het juiste topic, maar ook even apart ivm de enorme relevantie op ons forum ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

''Het Voedingscentrum adviseert om na het openen de fles maximaal drie tot zeven dagen in de koelkast te bewaren.'' dit vind ik onzin. Heb vaak zat hergevulde flesjes van weken, en soms ook maanden, gedronken. Smaakte normaal en heb er nooit last van gehad. Ik spoel wel altijd de dop en het mondstuk schoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, 652 zei:

''Het Voedingscentrum adviseert om na het openen de fles maximaal drie tot zeven dagen in de koelkast te bewaren.'' dit vind ik onzin. Heb vaak zat hergevulde flesjes van weken, en soms ook maanden, gedronken. Smaakte normaal en heb er nooit last van gehad. Ik spoel wel altijd de dop en het mondstuk schoon


Dat snap ik, naar mijn idee adviseert het voedingscentrum over het algemeen te weinig, wat mij verteld dat het met de houdbaarheid van afgesloten flesjes wel heel goed zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...