Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper gezocht voor filmpje!


benjamin

Aanbevolen berichten

Beste preppers!

 

Voor een filmpje dat deel uitmaakt van een internetserie op het Digitaal Universiteitsblad Utrecht (http://www.dub.uu.nl/) ben ik bezig met het onderwerp "Einde van de Wereld". In het filmpje willen wij universiteitsstudenten tips geven hoe zij zich kunnen voorbereiden. Ik ben daarom op zoek naar iemand die zijn of haar verhaal wil doen op zijn/haar voorbereidingen op het einde van de wereld. Bijvoorbeeld door voorraadkasten te vullen met voedsel en water, wecken, fysieke voorbereidingen, wapens inslaan, etc.

 

Wij hebben ook op straat gevraagd naar tips, maar iemand die serieuze tips heeft mag niet ontbreken.

 

Ben jij iemand die het leuk vindt om ons een kijkje te gunnen in jouw prepper-leven, neem dan graag contact met mij op. Stuur mij een berichtje of laat wat achter in dit topic. Het maakt niet uit hoe oud je bent.

 

Alvast bedankt!

 

Gr,

Benjamin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zijn straks meer documentaires en filmpjes dan dat er preppers zijn.

 

Ik zie het al voor me: het gebeurt, de mensen pakken nog eens hun computer erbij..

"Oja hier is het,... oo shit we hadden ons moeten voorbereiden, wat een klote filmpje.... WAT MOET IK NU DOEN ???"

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benjamin, bij mij ben je aan het goede adres. Samen met mijn familie met als running mate mijn schoonmoeder van 85 jaar hebben wij besloten om het bejaardentehuis als survival basis om te bouwen dit verwacht namelijk niemand.

De scootmobielen zullen als tanks omgebouwd worden als een soort tank dozer en een cabine er op. Zo iets als bij het A-team

De rolators zullen omgebouw worden als strijdwagens met ontbijtmessen die we achterover gaan drukken (bij elke maaltijd een paar weg nemen).

 

De broodkarren zullen mobiele baricades vormen en zelf heb ik een geheim ontsnappingplan namelijk een zelfbouw luchtballon op het dak waarvan af ik ook heb bevel zal voeren. Mocht het tehuis (lees geheim fort) vallen dan zullen wij met onze dierbaren en mijn schoonmoeder opstijgen en naar onze BOL zweven, uiteraard met voldoende BOB's en de arme zielen die niet meekunnen moed in roepen. En daarna blijft het spannnend maar daarover een volgende avond. Zo nu eerst een glas Amaretto:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Jammer dat jullie allemaal zo negatief reageren. 'Mijn soort mensen' zijn oprecht geïnteresseerd in jullie verhaal. Dat preppers zo interessant zijn deze tijden ligt wat mij betreft voor de hand. Er zijn heel wat problemen die in de lucht hangen en veel mensen zijn zich daar van bewust. Jullie blijkbaar ook, anders doe je ook niet aan preppen.

 

Maar goed, hier ben ik duidelijk niet aan het juiste adres. Excuus dat ik het reglement van de websitebeheerders niet heb gelezen en daarmee onrechtmatig een verzoek heb gedaan op het forum.

 

Groet en succes,

Benjamin

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Mijn soort mensen' zijn oprecht geïnteresseerd in jullie verhaal.

 

Hmm. Ik reageer niet gauw op dit soort posts maar hiermee wordt er op mijn tere zieltje getrapt en dan moet ik even in de pen klimmen.

 

We zijn geen aapjes in de dierentuin waarnaar de overige bevolking voor zijn vermaak gaat kijken.

Dit is een bloedserieuze aangelegenheid.

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat er niet meteen ingegaan wordt op een jolige studentenoproep. Er zijn programmamakers die veel tijd en energie gestoken hebben in de voorbereiding en benadering van "ons soort media-schuwe mensen".

Je bent hier wel degelijk aan het juiste adres. Je manier van benaderen is echter geheel verkeerd!

 

Doe jezelf en de rest van je team een lol en ga met de rest van je programma makers een dag lang het forum uitpluizen.

Je komt dan alle tips tegen die je maar kunt wensen.

 

En als je zo graag een close-up wil van volle voorraadkast: lap allemaal 25 euri in een pot en ga naar de Lidl of Aldi.

Sla een paar blikken ham, tomatenpuree, groenten, rijst en pasta in.

Heb jij het plaatje dat je graag wil zien en je kunt er samen lekker een paar weken van eten.

Dubbelop feest.

 

Goed, dat zijn mijn 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klim ik ook gelijk in de pen, want een jolige studentenoproep is totaal niet aan de orde.

 

Prima dat men er niet aan mee wilt werken, ik heb niet voor niets een vraag gesteld. Ik eis geen medewerking, ik vraag of er interesse in is.

 

Ik was ool mij niet bewust dat preppers media-schuw zijn, en als er een grote grap van preppers wordt gemaakt door de media vind ik dat oprecht fout. Maar ik heb daar verder geen boodschap aan. Het doel was dit onderwerp serieus aan te pakken, de universiteit is niet geinteresseerd in grappen maken over de rug van een ander.

En natuurlijk, we kunnen ook zelf tips geven (en dat gaan we nu waarschijnlijk ook doen), maar een "deskundige" is inhoudelijk interessanter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Journalistiek.

 

Van alle antwoorden die je kon geven, is dit de meest slechte...

 

En wel met de volgende redenen: Je oproep was dermate slecht geformuleerd, dat je er zelf al gemakshalve vanuit kon gaan dat je enkel negatieve reacties zou krijgen en slechts hoon je ten deel zou vallen. Een goed journalist doet research. Dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan. Je hebt niet eens de moeite genomen om de forumregels te lezen, en zelfs niet simpelweg "gelurkt" op het forum om je bekend te maken met de etiquette alhier! Nee, je plempte een bericht in de hoop een reactie krijgen! Volkomen kansloos...

 

Je motivatie was flinterdun, je nam niet eens de moeite om je behoorlijk voor te stellen en dacht snel te kunnen scoren. Jammer. En dat is het journaille van de toekomst?

 

Pardon my harsh words, maar jij koos ervoor om hier te posten.

 

Mijn mede-forummers kennende, gunt men je vast nog een tweede kans. Adopt, adapt, improve Benjamin...

 

Probeer het nog eens. Oh, gebruik vooral eens de zoekfunctie op deze site, dan kun je zien hoe BNN en andere docu makers het hebben gedaan alhier... De ene met meer succes dan de andere.

 

Succes,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alle antwoorden die je kon geven, is dit de meest slechte...

 

En wel met de volgende redenen: Je oproep was dermate slecht geformuleerd, dat je er zelf al gemakshalve vanuit kon gaan dat je enkel negatieve reacties zou krijgen en slechts hoon je ten deel zou vallen. Een goed journalist doet research. Dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan. Je hebt niet eens de moeite genomen om de forumregels te lezen, en zelfs niet simpelweg "gelurkt" op het forum om je bekend te maken met de etiquette alhier! Nee, je plempte een bericht in de hoop een reactie krijgen! Volkomen kansloos...

 

Je motivatie was flinterdun, je nam niet eens de moeite om je behoorlijk voor te stellen en dacht snel te kunnen scoren. Jammer. En dat is het journaille van de toekomst?

 

Pardon my harsh words, maar jij koos ervoor om hier te posten.

 

Mijn mede-forummers kennende, gunt men je vast nog een tweede kans. Adopt, adapt, improve Benjamin...

 

Probeer het nog eens. Oh, gebruik vooral eens de zoekfunctie op deze site, dan kun je zien hoe BNN en andere docu makers het hebben gedaan alhier... De ene met meer succes dan de andere.

 

Succes,

 

JB

 

Journalisten worden nu al opgeleid voor werkloosheid (zeker met zo'n opening post), laat staan in een SHTF situatie waar alleen nog echt nuttige beroepen gevraagd worden. Wat ik hier mee wil zeggen is, verspil je tijd toch niet aan dit soort aapjeskijkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alle antwoorden die je kon geven, is dit de meest slechte...

 

En wel met de volgende redenen: Je oproep was dermate slecht geformuleerd, dat je er zelf al gemakshalve vanuit kon gaan dat je enkel negatieve reacties zou krijgen en slechts hoon je ten deel zou vallen. Een goed journalist doet research. Dat heb je klaarblijkelijk niet gedaan. Je hebt niet eens de moeite genomen om de forumregels te lezen, en zelfs niet simpelweg "gelurkt" op het forum om je bekend te maken met de etiquette alhier! Nee, je plempte een bericht in de hoop een reactie krijgen! Volkomen kansloos...

 

Je motivatie was flinterdun, je nam niet eens de moeite om je behoorlijk voor te stellen en dacht snel te kunnen scoren. Jammer. En dat is het journaille van de toekomst?

 

Pardon my harsh words, maar jij koos ervoor om hier te posten.

 

Mijn mede-forummers kennende, gunt men je vast nog een tweede kans. Adopt, adapt, improve Benjamin...

 

Probeer het nog eens. Oh, gebruik vooral eens de zoekfunctie op deze site, dan kun je zien hoe BNN en andere docu makers het hebben gedaan alhier... De ene met meer succes dan de andere.

 

Succes,

 

JB

 

En daar heb je best een punt geef ik toe. Helaas eisen deadlines soms wat anders, maar in het beste geval is uitgebreid research doen een pre.

 

Wat overigens los staat van de frustratie die ik voel onder sommige leden op mijn verzoek. Ik begrijp de irritatie wel, maar een meer respectvolle reactie, zoals die van jou, siert een mens. Gelijk iemand een aapjeskijker roepen zonder enig bewijs zou ik niet trots op zijn.

 

Ik wens jullie allen succes in het leven en met preppen. Ook ik ben wat voorraad aan het inslaan, niet een onnodige luxe vind ik.

 

Gegroet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Benjamin,

 

goed om te lezen dat ook onder universitaire studenten aandacht is voor preppen en wat er in de wereld gebeurd. M.i. is er niets mis met journalistiek (mits correct en respectvol), ook of juist na 'shtf' zal nieuwsvergaring/deling belangrijk zijn. Heb je de introductie week gemist en moet je daarom een stuk schrijven? Of was je interesse gewekt door bv dat stuk over Maya's van die hoogleraar (wel interessant stukje).

 

Lees inderdaad even verder op dit forum, vooral ook de topics met vergelijkbare media verzoeken en de reacties daarop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Benjamin,

 

1. neem een camera

2. lees dit forum, begin te filmen vanover je schouder wat je zoal leest, gewoon wat screenshots enzo

3. neem de camera mee, koop een waterfilter

4. bij de supermarkt sla je wat treetjes blikvoer in, 50 kilo rijst, 10 kilo pasta, extra tandenborstels voor jou en je vriend, shampoo, blikken vis en twee dozen bar le duc, allemaal filmen

5. ga naar de campingwinkel,koop 5 zaklampen, 2 olielampjes en 10 liter petroleum, 4 zakmessen, een rugzak, een hengel, een kapmes, een goede slaapzak en een tentje, alles filmen!

6. koop het SAS handboek bij bol.com, neem het mee als je gaat poepen, laat iemand anders je filmen terwijl jij studeert, zo verlies je nimmer tijden heb je ook je actiescene

7. neem krav maga lessen, wederom, laat je filmen

8. even monteren, vergeet niet even http://www.preppers.nl in beeld te laten verschijnen, verwijs ook naar het boek van Dick Berts, ongetwijfeld heb je dat al uit je hoofd geleerd, maar toch...

 

zo, nu heb jij je docu en zijn wij van je gezeur af en ben je per ongeluk ook nog prepper geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Ha die Banjamin je zit op het forum in de rubriek;

 

Forum: Koffiecorner

 

De relaxplek voor preppers, even lekker slap ouwehoeren over andere leuke onderwerpen.

 

Maar zoals is vermeld vooraan op de rubrieken:)

 

Maar op de universiteit bij de commerciele opleidingen leren ze toch nog wel de verkoop (transaktie) begin pas als de klant ( bedrijf of instelling) NEE zegt;)

Dit heb ik in mijn jongere jaren geleerd terwijl ik een technische buitendienst funktie had. Dus nooit de kop laten hangen als de klant nee zegt, sterker nog dan begon de uitdaging pas.

(Zal uitleggen, als copyeermachine technicus gewerkt, bij de oude apparaten kwamen er wel erg hoge kosten bij (fuser unit 600 drum 400 en arbeidsloon huppakee 1300 gulden, u kunt beter een nieuwe kopen en de oude inruilen nou moeilijk doen. Zal ik de adviseur langs vragen? (dikke verkoper) nou vooruit dan en ja hoor enkele weken later stond daar een dikke Minolta met alles automatisch te draaien.

De oude werd ingeruild en opgeknapt en door verkocht waardoor ik bij het het 2e of 3e bezoek bij de nieuwe klant weer alles uit de kast moest halen om weer JA te verkopen, graag zelfs meneer de technicus wat een geluk dat u langs kwam.

 

Dit heet overlevings instinct in het zakenleven is dit nodig om financieel te overleven.

In de jaren 50 en 60 werd de jongste bediende vaak in de maling genomen door met een stom smoesje alle afdeleing langs te sturen een vierkante gatenboor ophalen in het magazijn, nee bij de inkoop en zo dus het hele bedrijf door wate een LOL.

 

Dus mijn beste Benjamin haal nu eens alles uit de kast om een een Prepper te vinden die met je mee wil doen, dan ben je pas een doorzetter en een prepper waardig:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...