Ga naar inhoud

Project X Haren

Boesboes
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het vervelendste is uiteraard dat we NU weten wat WIJ al lang wisten: Als SHTF dan is er een grote groep mensen die staat te trappelen om te plunderen. Waarschijnlijk wel de sufkutten die liever een grote TV jatten dan een waterfilter, maar toch. En als er dan echt niets meer te eten is, zullen ze dat gaan zoeken...die twintigjarigen zonder water uit de kraan en de cola is op, al drie dagen geen boterham of zakje chips gehad....DIE ONTPLOFFEN volgens mij en gaan door roeien en ruiten om gevoed en gelaafd te worden, maar dan ook in plunderende hordes - waar we al een topic over hebben. Politie en leger zullen echt wel met scherp gaan schieten. Dat zullen de mensen die beetje maf zijn en een (vuur)wapen hebben dan ook gaan doen, roof, plunder, verkracht, vermoord....Nine meals from total anarchy schrijft geëerde prepper Bravo; ten aanzien van 'onze jeugd' denk ik eerder Two days without Redbull and Pringles.

Link naar reactie

Het vervelendste is uiteraard dat we NU weten wat WIJ al lang wisten: Als SHTF dan is er een grote groep mensen die staat te trappelen om te plunderen. Waarschijnlijk wel de sufkutten die liever een grote TV jatten dan een waterfilter, maar toch. En als er dan echt niets meer te eten is, zullen ze dat gaan zoeken...die twintigjarigen zonder water uit de kraan en de cola is op, al drie dagen geen boterham of zakje chips gehad....DIE ONTPLOFFEN volgens mij en gaan door roeien en ruiten om gevoed en gelaafd te worden, maar dan ook in plunderende hordes - waar we al een topic over hebben. Politie en leger zullen echt wel met scherp gaan schieten. Dat zullen de mensen die beetje maf zijn en een (vuur)wapen hebben dan ook gaan doen, roof, plunder, verkracht, vermoord....Nine meals from total anarchy schrijft geëerde prepper Bravo; ten aanzien van 'onze jeugd' denk ik eerder Two days without Redbull and Pringles.

ik ben nog in mijn twintiger jaren.. het is maar goed dat ik voor langer dan 2 dagen aan redbull en pringles heb.. je weet maar nooit waar wij toe in staat zijn..

Link naar reactie

ik ben nog in mijn twintiger jaren.. het is maar goed dat ik voor langer dan 2 dagen aan redbull en pringles heb.. je weet maar nooit waar wij toe in staat zijn..

ik bedoel uiteraard de mensen met hersencapaciteit van een garnaal, niet de weldenkende goudeerlijke prepper....ik zou een nieuwe titel willen toevoegen aan het rijtje junior prepper - senior prepper - almost bear grylls - uber prepper - shtf expert....namelijk de Püber Prepper. nvd72, bij deze benoem ik je als zodanig, met alle eer en respect die ik je toedien en die je verdient omdat je zo'n fijne wakkere vent bent.

Link naar reactie

hahaha dank u dokter voor deze eer. ik zal hem koesteren.

even een edit:

las net het volgende op rtl nieuws: Na het uit de hand gelopen Facebookfeest in Haren proberen ook in andere steden jongeren bijeenkomsten te organiseren onder de noemer 'Project X'. In Schiedam en Alkmaar greep de politie in.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/09_september/23/binnenland/politie_alert_op_projext_x_feesten_alkmaar_schiedam.xml

dat tuig wil gewoon rellen.

Link naar reactie

Ben er een beetje ziek van. Las deze morgen dat ze daar ook een 84 jarige man tot moes hebben geklopt tijdens een inbraak in zijn huis. Ik stel me ook echt vragen bij die ouders van dit ongedierte want dat zijn het wel degelijk. Ik probeer te begrijpen maar het lukt niet. Momenteel voel ik schaamte om mens te zijn. Moest ik ervaren dat mijn dochter zoiets zou doen, ik weet niet maar ik denk dat ik mijn handen van haar wegtrek. Klinkt hard ik weet dat maar ik zou het zo moeilijk hebben om dit te verwerken dat ik geen andere keuze heb.

Er werd hier aangehaald dat mensen in een stad het meeste gevaar lopen. ( shtf situatie) Dat is niet zo. Het verleden heeft aangetoond dat de buitenwijken waar zich ook veel grotere winkels bevinden de hardste kloppen zullen moeten incasseren. Ook en misschien is dit wel een positieve noot, een groot deel van dit ongedierte roeit zichzelf uit. Namelijk door domheid, geen skills en te afhankelijk van derde.

Na de plundering is er voor hun ook niks meer. En leven op rijst en bonen, terwijl er nog cola en chips zijn is zo gay ze zouden als outcast aanzien worden.

Maar toch je zal er maar mee geconfronteerd worden.

Voor iedere prepper op dit forum be safe.

Groetjes Chinaka

Link naar reactie

ik sluit me aan bij Partizan,

De burgemeester heeft dit zelf afgeroepen over zijn dorp.

Haren had ook het eerste dorp met een geslaagd facebookfeest kunnen zijn

Echt waar? Ik denk het niet. Wij hebben hier festivals die reeds jaren bekend staan om hun familiale toegankelijkheid, raar, de laatste jaren worden die meer en meer geconfronteerd met het uitschot van de maatschappij die daar rel komen zoeken. Wat ga je doen? Elke keer een tent neerzetten omdat een bende zonder normbesef op je dorp afkomt of feest of festival ? En waarschijnlijk ook nog voorzien van gratis drank? Denk het niet. Ben er trouwens bijna zeker van dat het daar ook uit de hand loopt. Ik moet dit ook niet bewijzen doen ze zelf wel.
Link naar reactie

Ik lees hier veel goede dingen op het forum, maar hier staat zoveel onzin!

Gericht vuren, rubberen kogels, teasers, de Batmobiel er door (erg leuke, doe wel eerst je ruitenwissers aan!), ME er in laten hakken, enz.. Spierballen taal, we zijn de US of Rusland niet!

En dan waren er veel slachtoffers geweest, ook onschuldige omstanders die er wel voor een leuk feestje waren, echt jonge jongeren van onder de 16, dan had iedereen weer heel hard POLITIE GEWELD! geroepen, pffft..

En dat verhaal over "de jeugd" ach kom! Woodstock?? Daar zijn ook doden gevallen. Jaren '70, Rellen tussen nozems & hippies/homo's enz.. . De jaren '80, toen waren sommige hier tieners, rellen op de dam! Ontruiming kraakpanden met geweld! Jaren '90, elke voetbal wedstrijd was een veldslag!!

Rellen zijn van alle tijden, en altijd geven we "de jeugd" de schuld, ook al waren we toen zelf jeugd.

Nee ik keur het niet goed!! Erg verafschuw het! Maar het roepen om meer geweld en dat het "de jeugd" is, nee.

Link naar reactie

Ben er een beetje ziek van. Las deze morgen dat ze daar ook een 84 jarige man tot moes hebben geklopt tijdens een inbraak in zijn huis.

Hoorde het ook inderdaad, waarschijnlijk een gelegenheidsinbreker die ff snel z'n slag zou slaan maar werd betrapt. Trieste za(a)k. Ik ben zelf in Haren geweest (werd ingelicht door vrienden toen het nog WEL gezellig was), maar toen ik aankwam trof ik wat heel anders aan. Ben toen al snel weer omgedraaid en weer na huis gegaan.Heb onderweg heel wat auto's de veilige kant op gestuurd zodat hun auto bespaard bleef...

Wellicht een idee om voor SHTF voornamelijk de auto-ruiten te prepareren. Hoorde verhalen van vrienden dat auto's met inzittenden gewoon bakstenen en complete verkeersborden met paal door de voorruit kregen. Wellicht verstandig om van die rekken voor de ramen(net als ME-bussen) in de garage achter de hand te hebben? Hooliganproof glas? Stel dat je aan de late kant bent met je evacuatie naar de BOL om welke reden dan ook dan is het geen overbodige luxe denk ik....

Link naar reactie

Ik lees hier veel goede dingen op het forum, maar hier staat zoveel onzin!

Gericht vuren, rubberen kogels, teasers, de Batmobiel er door (erg leuke, doe wel eerst je ruitenwissers aan!), ME er in laten hakken, enz.. Spierballen taal, we zijn de US of Rusland niet!

En dan waren er veel slachtoffers geweest, ook onschuldige omstanders die er wel voor een leuk feestje waren, echt jonge jongeren van onder de 16, dan had iedereen weer heel hard POLITIE GEWELD! geroepen, pffft..

En dat verhaal over "de jeugd" ach kom! Woodstock?? Daar zijn ook doden gevallen. Jaren '70, Rellen tussen nozems & hippies/homo's enz.. . De jaren '80, toen waren sommige hier tieners, rellen op de dam! Ontruiming kraakpanden met geweld! Jaren '90, elke voetbal wedstrijd was een veldslag!!

Rellen zijn van alle tijden, en altijd geven we "de jeugd" de schuld, ook al waren we toen zelf jeugd.

Nee ik keur het niet goed!! Erg verafschuw het! Maar het roepen om meer geweld en dat het "de jeugd" is, nee.

De jeugd is hier eigenlijk ook niet van toepassing daar ik er bijna zeker van ben dat er ook 30 tigers aanwezig waren. Kijk naar voetbal hooligans, de doorsnee zijn leuke, sociale huisvaders. Wow wie had dat ooit gedacht. Vanwaar die antipathie? Vanwaar die drang om andere kwaad te doen?
Link naar reactie

bedankt de tv maar zou ik zeggen (burgemeester heeft ook op tv bewust of onbewust Nederlandse hooligans uitgedaagd naar haren te komen)

Wij zien alleen slecht op tv

In soaps zoals gtst word ons geleerd om te genieten van andermans ellende en dit projecteerd zich al heel lang in de maatschappij

Let eens op waar mensen over praten,

het is in onze maatschappij ''normaal'' dat slechte dingen, gebeurtenissen uitgelicht en tegen iedereen verteld moeten worden

Als iets goed is gegaan, je je werk goed hebt gedaan etc etc is niet intressant, heb je een ongeluk, ziekte, scheiding of ruzie, dat is intressant.

Tekenfilms, videofilm, computerspellen gaan allemaal over geweld en het is geen wonder dat er vroeg of laat mensen komen die dit ook in de praktijk gaat doen.

Waar vroeger de kerk de massa manipuleerde hebben we nu allemaal een brainwashkast in onze woonkamers en slaapkamers.

Link naar reactie

De jeugd is hier eigenlijk ook niet van toepassing daar ik er bijna zeker van ben dat er ook 30 tigers aanwezig waren. Kijk naar voetbal hooligans, de doorsnee zijn leuke, sociale huisvaders. Wow wie had dat ooit gedacht. Vanwaar die antipathie? Vanwaar die drang om andere kwaad te doen?

Wellicht (on)bewuste haat tegen het huidige systeem? Onrecht in het huidige systeem? Het feit dat we vandaag de dag elke maand financieel worden uitgekleed? Het feit dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer? Het onbegrip dat er MILJARDEN worden gepompt in ruimtereizen terwijl we de zooi op deze aardkluit niet eens fatsoenlijk kunnen managen (en dan na te gaan dat met dit geld alle honger in de wereld 1x klap opgelost zou kunnen worden)?

Wellicht een wanhopige kreet terug na chaos? Een reactie welke zich uit tegen het systeem van vandaag de dag? Het zijn allemaal vragen omdat ik de antwoorden niet weet. Maar ik weet wel dat elke dag op TV het mooiste/spectaculaire nieuws altijd gaat over dood/verderf/bloed/chaos/ellende.....etc.. Wellicht zit het ergens in de natuur van de mens?

De conclusie die ik trek is dat de mens tot hele verschrikkelijke dingen maar ook tot hele mooie dingen in staat kan zijn. Haren was overduidelijke een slechte...

Link naar reactie

Wellicht (on)bewuste haat tegen het huidige systeem? Onrecht in het huidige systeem? Het feit dat we vandaag de dag elke maand financieel worden uitgekleed? Het feit dat de rijken steeds rijker worden en de armen steeds armer? Het onbegrip dat er MILJARDEN worden gepompt in ruimtereizen terwijl we de zooi op deze aardkluit niet eens fatsoenlijk kunnen managen (en dan na te gaan dat met dit geld alle honger in de wereld 1x klap opgelost zou kunnen worden)?

Wellicht een wanhopige kreet terug na chaos? Een reactie welke zich uit tegen het systeem van vandaag de dag? Het zijn allemaal vragen omdat ik de antwoorden niet weet. Maar ik weet wel dat elke dag op TV het mooiste/spectaculaire nieuws altijd gaat over dood/verderf/bloed/chaos/ellende.....etc.. Wellicht zit het ergens in de natuur van de mens?

De conclusie die ik trek is dat de mens tot hele verschrikkelijke dingen maar ook tot hele mooie dingen in staat kan zijn. Haren was overduidelijke een slechte...

Laat ons dan maar distantiëren van het slechte maar toch niet vervallen in passiviteit tegenover dat wat on moreel is, namelijk onschuldige mensen kwaad doen. Lijkt wel een quote uit de bijbel hahaha
Link naar reactie

Hoorde het ook inderdaad, waarschijnlijk een gelegenheidsinbreker die ff snel z'n slag zou slaan maar werd betrapt. Trieste za(a)k. Ik ben zelf in Haren geweest (werd ingelicht door vrienden toen het nog WEL gezellig was), maar toen ik aankwam trof ik wat heel anders aan. Ben toen al snel weer omgedraaid en weer na huis gegaan.Heb onderweg heel wat auto's de veilige kant op gestuurd zodat hun auto bespaard bleef...

Wellicht een idee om voor SHTF voornamelijk de auto-ruiten te prepareren. Hoorde verhalen van vrienden dat auto's met inzittenden gewoon bakstenen en complete verkeersborden met paal door de voorruit kregen. Wellicht verstandig om van die rekken voor de ramen(net als ME-bussen) in de garage achter de hand te hebben? Hooliganproof glas? Stel dat je aan de late kant bent met je evacuatie naar de BOL om welke reden dan ook dan is het geen overbodige luxe denk ik....

Leren maatje , leren uit een situatie. ( haha ik noem jou maatje , virtueel voel ik je precies goe aan ) Echt waar, als er nu iets iets is waar je niet genoeg kennis van hebt, doen.

Ik heb van maar van twee dingen bang, gangs en de overheid haha De rest is bijzaak.

Leer die snares maken en gebruiken, heb je vragen... doen, ik help je wel. En wees voorzichtig. Groetjes Chinaka

Link naar reactie

nou ja, die bijbel Chinaka, met zijn tien geboden, heeft meer kwaad gedaan dan goeds....

maar over die tien geboden, elk kind, opgegroeid zonder religie, kan op zijn achtste (en wellicht zelfs eerder) al bedenken dat:

1. stelen niet gewenst is (niet afpakken!)

2. iemand anders pijn doen niet gewenst is (auw je doet me zeer, hou op!)

3. iemand dood maken niet gewenst is

4. als iets niet van jou is, blijf er dan af en ga het zeker niet stuk maken

5. dat sprookjes verhalen zijn om je te vermaken maar dat eenhoorns, reuzen en kabouters niet bestaan (een man die over water loopt? Iemand die 3 dagen in een vis woont? Iemand die een boot bouwt met alle dieren erop? Whahaha!)

Kortom, onbenullen met minder verstand dan de gemiddelde achtjarige hebben in Haren huisgehouden en het was weer een wijze les voor iedereen die zich niet zo'n zorgen maakt over hordes plunderende idioten. Nu waren het kapotte auto's, winkels en droevige mensen; als SHTF liggen de straten bezaaid met troep en lijken, de droevige mensen zijn dan verkracht, vermoord, beroofd, gemolesteerd en hongerig....

Link naar reactie

nou ja, die bijbel Chinaka, met zijn tien geboden, heeft meer kwaad gedaan dan goeds....

maar over die tien geboden, elk kind, opgegroeid zonder religie, kan op zijn achtste (en wellicht zelfs eerder) al bedenken dat:

1. stelen niet gewenst is (niet afpakken!)

2. iemand anders pijn doen niet gewenst is (auw je doet me zeer, hou op!)

3. iemand dood maken niet gewenst is

4. als iets niet van jou is, blijf er dan af en ga het zeker niet stuk maken

5. dat sprookjes verhalen zijn om je te vermaken maar dat eenhoorns, reuzen en kabouters niet bestaan (een man die over water loopt? Iemand die 3 dagen in een vis woont? Iemand die een boot bouwt met alle dieren erop? Whahaha!)

Kortom, onbenullen met minder verstand dan de gemiddelde achtjarige hebben in Haren huisgehouden en het was weer een wijze les voor iedereen die zich niet zo'n zorgen maakt over hordes plunderende idioten. Nu waren het kapotte auto's, winkels en droevige mensen; als SHTF liggen de straten bezaaid met troep en lijken, de droevige mensen zijn dan verkracht, vermoord, beroofd, gemolesteerd en hongerig....

Hmm ik heb zelf nog nooit een bijbel in mijn handen gehad in de zin van bestudeerd. En weet daar dus ook niks over. Laat je dus niet misleiden daar omtrent.

Link naar reactie

Ja klopt maar Religie was een gevoelig onderwerp geloof ik op dit forum? It's the subject 'thou shall not name'? :p Maar ook binnen de religie heb je foute en slechte kanten van mensen die na buiten treden. Elke religie is gebaseerd op de overtuiging dat er maar 1 waarheid is: HUN waarheid. Ik geloof dat de islam net zo vriendelijke en net zo om liefde draait als Christendom, hindoeïsme etc etc..Elk geloof heeft binnen in zich manifestaties van goed en kwaad. Zelfs het geloof zelf (God/Satan, Yin-Yang etc). Als mensen zich meer hadden los gemaakt van religie waren er wellicht minder oorlogen/slachtoffers geweest (ondanks dat geloof vaak een reden is om juist goed te (moeten) doen). Uiteindelijk zijn de meeste oorlogen gestart vanuit verschillen ipv dat mensen keken na overeenkomsten. Verschillen in huidskleur, geloof, rijkdom, afkomst etc..Mensen dienen meer open te staan voor elkaar en moeten realiseren dat er misschien meerdere waarheden bestaan en dat deze waarheden slechts verschillende percepties zijn van dezelfde 'waarheid'.

Als men echt een boosdoener wil hebben richt je dan nu op overheden, die hebben volgens mij in oorlogen de meeste slachtoffers gemaakt en dat doen ze nog steeds...

*Wat een wijsheid kwam dat zojuist uit mij?:eek: En tuurlijk ben ik je maatje Chinaka! :cool:

Link naar reactie

Voor iedere prepper op dit forum be safe.

Groetjes Chinaka

Dat wens ik natuurlijk ook elke prepper toe.

Maar vooral:

Voor iedere prepper op dit forum, wees voorbereid.

Betrap me nu ineens op de gedachte dat het waarschijnlijk een hele dome aanname zou zijn als je denkt dat elke prepper een, naar onze normen, een goede prepper zou zijn.

Het zou mooi zijn maar niet reeel ben ik bang !

Las een heel mooi stukje over intuitie, iets dat we eigenlijk onderdrukken of zelfs afleren.

Toch is dit x-de zintuig bijzonder goed te gebruiken en zelden een slechte raadgever...

Dus ook nog wijsheid toegewenst,

Kans

Link naar reactie

En dat verhaal over "de jeugd" ach kom! Woodstock?? Daar zijn ook doden gevallen.

Dat is niet waar. Wellicht doel je op het Altamont optreden van de Rolling Stones, toen viel een dode toen een Hells Angel die als security guard diende schoot op een bezoeker die een pistool trok.

http://en.wikipedia.org/wiki/Altamont_Free_Concert#Death_of_Meredith_Hunter

Bij Woodstock 1999 liep de boel wel flink uit de hand met geweld, branden en verkrachtingen, dit was ook de laatste keer dat er een Woodstock revival festival werd gehouden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Woodstock_1999

Link naar reactie

wij hebben ook tot 2 keer toe al rellen in de straat gehad.

een houten stok/ lat / tafelpoot doet wonderen ;)

ook werkt azijnzuur in spuitfles (gewoon natuurazijn ) en dan in gezichten sproeien werkt perfect is niet schadelijk maar ze voelen zich wel even heel pissed door het geprik

citroenzuur/sap werkt ook

deo is wel schadelijk maar net zo effectief

daar heb ik weer ervaring meer

Link naar reactie

Dat is niet waar. Wellicht doel je op het Altamont optreden van de Rolling Stones, toen viel een dode toen een Hells Angel die als security guard diende schoot op een bezoeker die een pistool trok.

http://en.wikipedia.org/wiki/Altamont_Free_Concert#Death_of_Meredith_Hunter

Bij Woodstock 1999 liep de boel wel flink uit de hand met geweld, branden en verkrachtingen, dit was ook de laatste keer dat er een Woodstock revival festival werd gehouden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Woodstock_1999

3 doden op Woodstock, heb het even opgezocht, niet aan geweld overleden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Woodstock_(muziekfestival)

Maar het Altamont optreden is ook een mooi voorbeeld, bedankt voor het aanhalen.:p

On topic maar weer?

Link naar reactie

bedankt de tv maar zou ik zeggen (burgemeester heeft ook op tv bewust of onbewust Nederlandse hooligans uitgedaagd naar haren te komen)

Wij zien alleen slecht op tv

In soaps zoals gtst word ons geleerd om te genieten van andermans ellende en dit projecteerd zich al heel lang in de maatschappij

Het ligt niet aan de burgemeester of aan de tv maar aan de klojo's die aan het rellen waren.

Greener (Die dan wel weer vind dat gtst van de buis moet...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...