Ga naar inhoud
GENEGEERD

Project X Haren

Boesboes
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

yep. Dacht aan mijn twee windbuksen die al jaren ongebruikt op zolder staan. Zonder munitie...

En ik ben er nog niet uit of dat goed is of slecht. Ik zou ook niet in een situatie willen komen dat ik mensen neerschiet in mijn tuin. Maar wat dan wel? Sommige bewoners hadden hockeysticks.

Link naar reactie

yep. Dacht aan mijn twee windbuksen die al jaren ongebruikt op zolder staan. Zonder munitie...

En ik ben er nog niet uit of dat goed is of slecht. Ik zou ook niet in een situatie willen komen dat ik mensen neerschiet in mijn tuin. Maar wat dan wel? Sommige bewoners hadden hockeysticks.

Dat is een slecht idee, je maakt de menigte hooguit bozer, je buren zullen je dankbaar zijn, je geeft ze een aanleiding, en een duidelijk en gemakkelijk doelwit !

Grt

Kans

Link naar reactie

Zogenaamde "beschaving" van ons is slechts een dun laagje vernis dat in een paar seconden verdwenen kan zijn....in dit geval was het weer eens een kern van relschoppers die de zaak in gang zette....labiele figuren springen dan op de "bandwagon"....and remember every civilisation is just 3 meals away from a revolution....

Link naar reactie

Als die achterlijke burgermeester niet zo stom had gereageerd op dit bericht dan was er helemaal niets gebeurt

Maar als je dagen van tevoren gaat lopen roepen de ontvangst is ME inplaats van wees welkom we hebben net buiten het dorp

een leuke plaats voor jullie gemaakt maak er een leuk feest van.

Even een tappunt geinstaleerd disco erbij en dat had genoeg op opgebracht om de neven kosten te dekken

maarja zo kan het dus ook:p

Link naar reactie

Aan de ene kant denk ik dat een feestlokatie aan de rand van het dorp een oplossing geweest was. Aan de andere kant, kom op zeg, je weet dat er narigheid gaat komen. Heel veel jongeren zijn gewoon op die narigheid/chaos afgekomen. Met juist maar een doel en dat is herrie schoppen. Kijk maar naar de rellen in londen. Iedereen uit de samenleving deed mee. Zelf dochters en zonen uit rijke gezinnen. Toen ik 13 was werkte ik al 20 uur per week, enne ik ben nu 29. Schijnbaar hebben die gasten gewoon teveel vrije tijd!

Link naar reactie

? Ik zie in dit filmpje geen luchtbuksen die van de zolder zijn gekomen.

Wat kunnen we volgens jou uit dit filmpje halen in relatie tot die post ?

Grt

Kans

Dat filmpje was ter illustratie van jouw post:

Dat is een slecht idee, je maakt de menigte hooguit bozer, je buren zullen je dankbaar zijn, je geeft ze een aanleiding, en een duidelijk en gemakkelijk doelwit !

Alleen of met tien-twintig man begin je niets tegen zo'n menigte...

Link naar reactie

Als dit soort massa's je zouden aanvallen tijdens een shtf, dan heb je maar een optie; wegwezen. Dat klink misschien laf, maar het is je enige kans om het te overleven. Ik stel voor, dat we de eekhoorn tot logo maken van deze site en van de preppersbeweging in Nederland. Bij gevaar kunnen eekhoorns een reuze sprong maken en ze hebben hun nootjes is meerdere bomen zitten. Verspreiding van je shft outfit, daar moet je het in zoeken.

Link naar reactie

ze hebben tegenwoordig zoveel non-lethal anti rel wapens, maar zoals gewonelijk loopt nederland weer ver achterop. waarom niet gewoon zeggen: alle bewoners naar binnen en sluit deuren en ramen. we gaan een paar bussen traangas gooien. Of de ouderwetse maar effectieve water kanon, dan koelen de relschoppers wel af.

het is niet alsof ze geen tijd hadden om voorbereidingen te treffen.

Link naar reactie

Buitengewoon treurige vertoning, zo'n gedachtenloze horde valt echt niet te begrijpen, het zal je woonwijk maar zijn. Als inderdaad een gewapend en beschermd ME peleton hier al weinig tegen begint kan je het als groepje "buurtwacht" buren het ook wel shaken.

M.I. niet opvallen en hopen dat het het zo snel mogelijk overgaat zou voor mij de enige optie zijn.

Ik verbaas me over de kracht die die lui hadden trouwens, dranghekje oppakken en meters ver gooien, hele stoepranden die ik nog niet van de plaats zou krijgen al was het nog zo... ik snap dat adrenaline een hoop met een mens kan doen, maar dan nog....

Wat zal dat meisje zich doodongelukkig voelen. Arm kind...

Link naar reactie

Ik verbaas me over de kracht die die lui hadden trouwens, dranghekje oppakken en meters ver gooien, hele stoepranden die ik nog niet van de plaats zou krijgen al was het nog zo... ik snap dat adrenaline een hoop met een mens kan doen, maar dan nog....

bandjes zijn niet zo zwaar.. behalfe rvs banden.. deze pak ik met veel moeite in me eentje op..

Link naar reactie

ML: "Wat zal dat meisje zich doodongelukkig voelen. Arm kind... "

@ML. Ik ben zo blij dat je dat arme meisje noemt. Dat zie ik als het grootste drama. Voor zo'n jong kind is het moeilijk om te beseffen dat ze niet verantwoordelijk is voor deze totale gekte.

Link naar reactie

@DB, treurig toch? Dat kind wilde alleen haar eerste volwassen feestje geven voor haar 16e verjaardag en het loopt uit op een veldslag. Over een paar honderd jaar staat er nog in de boekjes over locale geschiedenis dat op 21 september 2012 Marietje Dinges haar verjaardag wilde vieren en het dorp beleefde toen de grootste gebeurtenis in zijn bestaan. Ze komt er nooit weer van af en maandag moet ze weer gewoon naar school. Ik hoop dat die ingeschakelde slachtofferhulp haar een paar goede inzichten kan voorhouden zodat ze normaal verder kan leven.

Het 2e facebook initiatief om mensen op te roepen on het dorp te helpen opruimen geeft de burger weer moed.

Link naar reactie

Mandy, ik heb een berichtje gestuurd naar het college van B&W van Haren; gemeente@haren.nl;

Geacht college,

Gezien uw extreem lastige omstandigheden is dit geen perfect moment om met u te communiceren. Ik ga het dan ook heel kort houden. Ik maak me dodelijk ongerust over het meisje van 16 met haar 'feestje'. Ik zie haar als het voornaamste slachtoffer van de ellende in Haren. Voor zo'n jong kind is het maar moeilijk te begrijpen, dat haar niet veel te verwijten valt. Dit kan makkelijk tot een levenslang trauma leiden. Hopelijk geheel ten overvloede wil ik de gemeente Haren verzoeken, om alles in het werk te stellen om dit meisje te helpen. Op internet is te zien, dat ik -bij wijze van hele grote uitzondering- hier namens heel veel Nederlanders spreek. Ik verzoek u ook -voor zover een en ander gezien de omstandigheden mogelijk en verstandig is- om richting media te communiceren dat u het meisje helpt en dat u haar geen verwijten maakt. Ik ken natuurlijk niet alle ins en outs van deze zaak, maar ik vertrouw op uw wijsheid. Toch kon ik niet nalaten om dit verzoek bij u te doen.

Met de meeste Hoogachting,

Dick Berts

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...