Ga naar inhoud
GENEGEERD

Meest logische shft voor Nederland

prepperpappa
 Share

Recommended Posts

Voor mij is de meest logische SHFT voor Nederland een overstroming.

Op de overstromingskaart is waar ik woon namelijk een van de donkerste plekken :(

(Gisteren nog een teletekst bericht over een spoedreparatie aan een dijk bij Friesland, daar was over een lengte van 200m zand weg gespoeld aan onderkant van de dijk)

Verder zou er een SHFT mogelijkheid kunnen zijn bij terroristische aanslagen denk ik.

In dat geval zou het weleens heel lang kunnen duren.

Een wereldwijde SHFT zou ik niet kunnen bedenken (met uitzondering van heftige natuurrampen)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Rellen veroorzaakt door aanhangers van 'bepaalde' culturen.

Heb 2 overstromingen meegemaakt in NL en de ergste (bij mijn weten) aardbeving tot nu toe in NL. Voor die beide vrees ik niet zo erg. Heb mogen zien dat zulks snel wordt opgelost en hoe de gemeenschap er mee om gaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardbeving_Roermond_1992

http://www.hartvannederland.nl/nederland/limburg/2010/de-grote-overstroming-van-1993/

Was gezellig die 2 jaar. Mochten eerst een stuk door de Maas heen waden eer we op een droog stukje grond stonden. De zwanen zwommen bij familieleden onder het balkon door.

Link naar reactie

Vandaag heb je een klein voorproefje kunnen zien in Haren vanwege dat vermeende Facebook feestje. Het liep daar behoorlijk uit de hand, er werd brand gesticht en er vonden vernielingen plaats, de ME moest ingezet worden, er werden charges gevoerd en er werd traangas gebruikt. Ook werd de lokale AH geplunderd.

Rellen in Nederland zoals die een jaar geleden in Engeland plaatsvonden zijn dan ook niet uit te sluiten.

En dat ging om niks, als mensen straks niets meer te eten hebben dan zul je rellen zien op een schaal die we nog nooit hebben meegemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=MB6zZ8jBqhg

Link naar reactie

Ik ben dan toch wat naief denk ik maar geloof dat de 'belangrijke'landen niet zo snel de financiele wereld in elkaar zal laten storten.

Er zullen misschien wel wat bijzondere overnames gedaan van bijvoorbeeld grote banken,fabrieken,enz door oa China en rijke oliestaten waardoor hun macht zal groeien.

Dus de wereld zal veranderen maar niet zo snel ineen storten.

Gevolg daarvan zou wel kunnen zijn dat de bevolking niet eens is met die veranderingen en de straat op gaan waardoor er inderdaad wat rellen zullen komen.

Link naar reactie

Rellen veroorzaakt door aanhangers van 'bepaalde' culturen.]

Ik denk dat je daar wel een punt hebt.

Rellen vanuit andere culturen gaan meestal om niks maar de groepen relschoppers worden opgehits en zijn dan tot veel in staat.

Als er dan gevraagt wordt waarom ze zo boos zijn kijken ze je verbaast aan en weten dan alleen datgene te vertellen wat ze voorgekauwd is.

Meelopers die niks te verliezen hebben in groepsverband zijn het gevaarlijkst.

Link naar reactie

Ik ben dan toch wat naief denk ik maar geloof dat de 'belangrijke'landen niet zo snel de financiele wereld in elkaar zal laten storten.

Er zullen misschien wel wat bijzondere overnames gedaan van bijvoorbeeld grote banken,fabrieken,enz door oa China en rijke oliestaten waardoor hun macht zal groeien.

Dus de wereld zal veranderen maar niet zo snel ineen storten.

Gevolg daarvan zou wel kunnen zijn dat de bevolking niet eens is met die veranderingen en de straat op gaan waardoor er inderdaad wat rellen zullen komen.

De schuldenbubbel is nu zo groot dat deze vroeger of later onvermijdelijk gaat klappen. Het totaal aantal schulden is in veel landen groter dan het BNP. En zeker in de VS.

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/too-much-debt-our-biggest-economic-problem

Link naar reactie

Wat er gaat gebeuren weet ik niet, Ik probeer hieronder een mogelijk scenario te schetsen.

Plotselinge ineenstorting van het financiele systeem scenario:

's avonds zijn er geruchten van spaanse en italiaanse banken die ondanks de steun van de ECB niet in staat zijn voldoende geld aan te trekken.Het late nieuws schetst griekenland achtige omstandigheden waarbij italianen in de rij voor de pinautomaten staan.

om 6 uur 's ochtends komen de eerste berichten op twitter van weigerende pinautomaten. De eerste reaktie daarop is een officiele verklaring van de minister van financien dat dit een grootschalige computerstoring betreft en dat het probleem over enkele uren opgelost zal zijn.De storing betreft ook het internetbankieren.

Supermarkten en andere winkels accepteren alleen nog naar contante betalingen.

Om 10 uur komt er een bericht dat vanwege de toestanden in Zuid Europa de computersystemen tussen de banken onderling ontregeld zijn en dat het waarschijnlijk 24 tot 48 uur zal duren voordat het betalingsverkeer weer normaal functioneerd. Verschillende Tankstations maken melding van klanten die tanken en dan zonder betaling wegrijden. Andere tankstations geven aan geen automatische machtigingsformulieren meer te hebben waarmee klanten kunnen betaling bij een pinprobleem. Shell komt als eerste met het bericht dat er per klant nog maar 10 liter getankt mag worden

Op facebook wordt een viral opgestart waarin iedereen wordt opgeroepen boodschappen te gaan doen en aan de cassiere als betaling een schuldbekentenis af te geven. Om 12.00 uur komty het bericht dat er een rel is ontstaan in de AH supermarkt in de Leidse Rijn en dat de politie heeft besloten ingegrepen. Op twitter verschijnen berichten van AH medewerkers die vertellen dat ze de winkel gaan sluiten en pas weer opengaan zodra het betalingsverkeer hersteld is.

De diverse nieuwsdiensten laten beelden zien uit alle grote eropese steden waar dezelfde soort problemen zijn, Alleen in Zwitserland, Denemarken en Zweden lijkt het financiele systeem gewoon door te draaien. RTLZ bericht van ineenstortende aandelenkoersen waarbij vooral de banken hard getroffen worden.

In utrecht verplaasten de reljongeren hun aktiviteiten naar het centrum en via twitter wordt iedereen opgeroepen naar hun bankkantoor te gaan om hun geld op te eisen.

12.30 uur, ABN AMRO en ING sluiten hun deuren nadat een discussie tussen een boze klan en een baliemedewerker uit de hand gelopen is. 14.00 uur: Er is een landelijke storing in het mobiele internet en ook SMS diensten zijn uitgevallen. om 13.30uur is er een speciale uitzending op alle nieuwszenders waarop de MP iedereen oproept tot kalmte en verteld dat de volgende ochtend alles naar verwachting weer normaal zal functioneren.

Inmiddels komen via Al Jazeera berichten naar buiten dat de westerse Media een publicatieverbod hebben gekregen voor alles wat te maken heeft met de financiele problemen die er zijn.

De beurzen worden vanwege koersdalingen van meer dan 10% stilgelegd.

In Amerika wordt bekendgemaakt dat vanwege de problemen in Europa de amerikaanse beursen niet zullen openen en dat alle handel is stopgezet. Alle beurzen wereldwijd volgen dit voorbeeld en sluiten hun deuren.

Inmiddels zijn op alle televisiezenders crisisuitzendingen bezig waar allerlei deskundigen aan het woord zijn die uitleggen dat dit allemaal wel meevalt, en dat morgen, of ten laatste overmorgen de problemen opgelost zullen worden. Door heel europa gaan relschoppers de straat op richting de banken.

Al Jazeera bericht dat de Chinese overheid niet bereid is om de benodigde 600 miljard aan garanties af te geven om de europese banken te redden. Volgens deze zender betekend dit dat ook de Amerikaanse banken om zullen vallen.

In Amerika is er een speciale uitzending waarin de President en het hoofd van de Federal Reserve vertellen dat de problemen in Europa een Europees probleem is en dat de Fed alle amerikaanse banken zal ondersteunen met ongelimiteerde sommen geld.

Inmiddels wordt in madrid de Chinese ambassade bestormd door woedende spanjaarden.

Het is pas 16.00 uur en overal in europa zijn rellen aan de hand en in Antwerpen wordt bij een chinees restaurant de ramen ingegooid. om 16.15 valt in heel Europa het internet en het mobiele telefoonnetwerk uit. Om 16.20 uur is er een integrale uitzending op alle publieke europese televisiezenders waarin de franse en Duitse MP oproepen tot kalmte.

Inmiddels ben ik afgesneden van bijna alle communicatiemiddelen en heb mijn wereldradio uit mijn BOB gehaald om te kijken wat er meer voor nieuws is.

Ik hoor de sirenes in mijn stad loeien en besluit de deuren te barricaderen en binnen te blijven. Vrouw en kinderen zijn ook binnen en samen zitten we voor de TV om te kijken hoe het nu verder gaat.

Op RTL nieuws is ineens tumult. er is blijkbaar wat aan de hand op het mediapark, en tijdens de uitzending zien we hoe relschoppers de studio inkomen. Deze dragen maskers en roepen dat de dag van vergelding is aangebroken. na 2 minuten gaat het beeld op zwart, en is alleen Nederland 3 nog in de lucht met daarop de mededeling dat we voor informatie kunnen afstemmen op de plaatselijke noodradio frequentie.

Via de kortegolfradio hoor ik dat overal in Europa enorme rellen aan de gang zijn waarbij supermarkten geplundert worden en veel chinese bedrijven het slachtoffer zijn. Rusland spreekt zijn steun uit aan China. We gaan een lange nacht tegemoet.

Link naar reactie

Ik zou graag willen dat het zo soepel zou gaan...

Ik ben bang dat voordat het systeem inklapt de overheden en dan vooral Amerika, China, Japan, Rusland, voor een ander scenario 'kiezen'.

In plaats van toegeven dat ze het compleet verkloot hebben gaan ze een excuus verzinnen.

Het zou zomaar Syrie kunnen zijn of Iran, of vul maar aan.

Een leuke oorlog is nog altijd beter dan toegeven dat je compleet gefaald hebt.

En alle bovengenoemde landen zitten met dat probleem dus die zullen graag meedoen om de focus van hun falen ergens anders op te richten.

Als het dan lekker uit de hand loopt accepteerd ineens de bevolking veel makkelijker zaken als armoede, honger, hyperinflatie, goud confiscatie enz.

Grt

Kans

Link naar reactie

Overstroming ben ik niet zo bang voor, ik werk bij een bedrijf die zich daar ook mee bezighoud en de kans erop is minimaal.

als er toch iets gebeurt dan is de 'organisatie Nederland' daar goed op voorbereid, geloof me.

Word ook vaak geoefend trouwens zonder dat de Nederlanders dat weten...

word er ook bij verteld dat ze de sluizen zo openen en dicht zetten dat de firma WESTLAND droog houden terwijl hun lager liggen en eigenlijk verkeerd wonen?

en dat dus de mensen in limburg/gelderland (net welke rivier er overstroomd) de lul zijn om die flikkers in den haag droog te houden?

niks natuurlijks aan

Link naar reactie

Ik verwacht dat het begint met een mondiale finaciële crisis.

Het is voor ons niet voor te stellen wat er allemaal gaat gebeuren als het monetaire systeem implodeert. En de kans dat het gaat imploderen is meer dan reëel. Wij mogen dan moeite hebben de euro overeind te houden, wat op zich al een praktisch verloren zaak is, maar dat is bijna kinderspel bij wat de Amerikanen te wachten staat.

De Amerikanen staan er slecht voor. Hun schuldenlast is zo groot, dat ze de rente op hun leningen al niet meer kunnen opbrengen, laat staan dat ze schulden kunnen aflossen. Het enige wat hen nog overeind houdt, is het feit dat de dollar nog steeds de reserve currency is, ofwel de petro-dollar. Zolang de wereld de dollar nog accepteert als de munt om de andere munten in om te rekenen en als betaalmiddel voor ruwe olie, kunnen ze de boel nog rekken en gaande houden. Maar daar komt verandering in. China en Rusland gaan openlijk rechtstreeks zaken doen, samen met Brazilië, India en zelfs Frankrijk praat daarover.

Indien een olie producerend land zijn olie voor euro's gaat verkopen, of voor goud, of renmindi's, dan staan de Amerikanen direct op de stoep. Saddam Hussein verkocht zijn olie voor euro's. Khadaffi wilde zijn olie in goud verhandelen. We weten hoe het met beide is afgelopen. Nu is Iran al een paar jaar geleden al een olie beurs opgezet en wil olie verhandelen voor meerdere munten en goud. Tot nog toe was een algehele boycot waarschijnlijk afdoende om Iran te isoleren, maar de boycot op olie wordt steeds vaker, openlijker ontdoken door China, India en Rusland.

De petro-dollar staat onder druk. Indien men die loslaat, komt de dollar in een vrije val. Amerika kan dat niet toestaan. Ze staan met de rug tegen de muur. Doen ze niets, dan vervalt hun monopolie met de dollar als reserve currency (en wordt de dollar een waardeloos votje papier). Vallen ze Iran binnen (met of zonder Israël), dan riskeren ze een conflict met China en Rusland. Dus niets doen is geen optie en dus lijkt mij een oorlog met Iran is onvermijdelijk. Maar waar het zal eindigen...

Met andere woorden, belangrijke landen, zoals de V.S. hebben dus geen (volledige) controle over de financiële wereld. In het meest gunstige geval zal de dollar vallen en alle grote economieën met zich mee de afgrond in slepen. Wat er dan allemaal volgt, is speculeren.

Dat vind ik het meest gunstige geval, moet je nagaan! In het ongunstigste geval ontaard een oorlog in het Midden Oosten in een wereld brand.

Maar goed, indien we in een echte, langdurige crisis zitten, dan is het een kwestie van tijd voor de eerste dijken het begeven...

Ondertussen bereiden de Amerikanen zich wel voor op de val van de dollar en alle maatschappelijke onrust die daar bij komt kijken. Het leger en politie worden getraind op binnelandse opstanden, er staan 10-duizenden plastic doodskisten op FEMA terreinen gereed, er zijn FEMA 'opvangkampen' waarvan de prikkeldraad versperring op de hekken naar binnen staat gericht. Dus om de mensen binnen te houden, i.p.v. inbrekers buiten. Verder het feit dat allerlei instanties, zoals de Homeland Sercurity, 10 duizenden patronen aanschaft, terwijl zij alleen binnen de grenzen de States opereren. Geen gunstige ontwikkelingen.

Link naar reactie

Ik vraag me af wat er gebeurt als er wereldwijd hyperinflatie plaatsvindt. Ik heb zo het idee dat je dan alleen wat meer nulletjes achter je banksaldo zal zien staan maar dat het voor de rest meevalt omdat er geen grote prijsverschillen tussen de landen zijn. Je merkt alleen wat van valuta inflatie als deze niet plaats vindt in een ander land. Als we nu 1 euro 30 betalen voor een dollar en een dollar straks 1300 euro kost is maar die ook in gelijke mate in waarde is gedaald dan verandert er per saldo niks.

De lonen zullen inflatiecorrectie moeten krijgen. Als een bakker 1000 euro voor een brood vraagt en niemand een inflatiecorrectie krijgt dan kan hij het brood net zogoed weggeven want niemand behalve de allerrijksten kan het dan nog betalen.

Link naar reactie

Wat er gaat gebeuren weet ik niet, Ik probeer hieronder een mogelijk scenario te schetsen.

Plotselinge ineenstorting van het financiele systeem scenario:

-knip lang verhaal-

Met plezier gelezen en ook ik verwacht dat een falende economie het meest realistische scenario is.

Wel een paar opmerkingen: het mobiele netwerk valt alleen uit bij overbelasting, problemen in de stroomvoorziening, knooppunten die falen of eventueel goede hackers. In jouw scenario acht ik overbelasting de meest reële maar betwijfel of dat op 'dag 1' gebeurd, dan moeten wel heel veel mensen tegelijk beseffen wat er gebeurd en tegelijk gaan bellen/smsen/tweeten etc. Voor het uitvallen van vast internet geld hetzelfde, maar de kans op overbelasting lijkt me veel kleiner want vermoedelijk zullen de meesten op zoek gaan naar informatie (ipv blueray films downloaden).

Link naar reactie

Met plezier gelezen en ook ik verwacht dat een falende economie het meest realistische scenario is.

Wel een paar opmerkingen: het mobiele netwerk valt alleen uit bij overbelasting, problemen in de stroomvoorziening, Etc.

.

Beste dR3, Bedankt, en een aanvulling/uitleg

Ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen op dit forum wel achterdochtig genoeg zou zijn om te begrijpen dat alle "storingen" bewust veroorzaakt zijn door de diverse instanties die het beste met ons voorhebben.

Tot op heden is het immers in de financiele crisis de gewoonte om problemen te verzwijgen, weg te wuiven of simpelweg te ontkennen.

De "pinstoring"is veroorzaakt en gecoordineerd door de ECB met als doel het voorkomen/uitstellen van een bankrun. Immers er is minder paniek bij een pinstoring dan bij duizenden berichten van lege geldautomaten.

Het excuus van de computerstoring tussen de banken voorkomt dat mensen hun geld snel naar veilige havens verplaatsen.

Mobiel internet "valt uit" omdat hierdoor de op staat aanwezige menigten niet meer via Twitter of andere media als een gigantische massa de aandacht van het ene punt naar het andere kan verleggen(Verdeel en heers). Hetzelfde geld voor SMS en andere mobiele diensten. Immers alle bekende moderne rellen e.d. zijn gecoordineerd via mobiele telefoon, sms en mobiel internet.

vanwege de noodzaak om de berichtgeving te kunnen controleren en censureren blokkeerd met al het internet- en mobiele verkeer, De enige bron van informatie die dan immers overblijft zijn de controleerbare landelijke radio en televisiezenders. Externe informatie uit neutrale bron is dan niet meer toegankelijk voor de gewone mens, Zie de internetblokkades in het Middenoosten en china waarmee de gewone burger gemanipuleerd kan worden door gerichte desinformatie.

Al sinds 2003 worden de financiele markten gemanipuleerd door dezefde groep machthebbers, en deze hebben de middelen en moraal om bovenstaande daadwerkelijk uit te voeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...