Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eitjes conserveren !


Chinaka

Aanbevolen berichten

Hoikes iedereen.

 

Zoals de meeste onder ons wel weten zal er tijdens een SHTF een gebrek ontstaan in het verkrijgen van vlees.

Nu kan je wel vlees gaan pekelen etc... Met dank aan Sim om mij op de goede weg te zetten.

Je kan ook je eitjes voor 1 jaar, 2 jaar ja zelfs 3 jaar bijhouden.

Hoe doe je dat? Heel eenvoudig.

Je hebt nodig een geglazuurde pot. Je weet wel een zuurkool pot of een azijn pot zoiets.

Maak die goe schoon ( proper)

Koop waterglas ( natriumsilicaat)

1 liter natriumsilicaat op 10 liter water.

Kook je water en voeg je waterglas daar aan toe even roeren zodat het homogeen wordt en laat het afkoelen.

Plaats je eitjes met de punt naar onder in je pot en overgiet dat met de afgekoelde substantie.

Voila je hebt je eitjes nu voorzien van een beschermlaag en ze blijven lang, heel lang goe.

Plaats de pot op een donkere koele plaats.

 

Groetjes Chinaka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mocht je het waterglas niet zien zitten: je kunt je eieren schijnbaar ook conserveren door ze in olie te dippen en op kamertemperatuur te bewaren.

Zie deze

voor een experiment van iemand die op deze manier eieren heeft die na 5 maanden nog steeds goed zijn.

 

Ik ben heel eerlijk: ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Maar ik zal de proef op de som nemen en ook zelf een experiment opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je het waterglas niet zien zitten: je kunt je eieren schijnbaar ook conserveren door ze in olie te dippen en op kamertemperatuur te bewaren.

Zie deze

voor een experiment van iemand die op deze manier eieren heeft die na 5 maanden nog steeds goed zijn.

 

Ik ben heel eerlijk: ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Maar ik zal de proef op de som nemen en ook zelf een experiment opstarten.

 

is ook te zien in 1 van de afleveringen van doomsday preppers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...