Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oplossing gezocht voor een SHIT probleem


Aanbevolen berichten

Jullie zijn vast bekend met het volgende mogelijke scenario;

 

- Na een SHTF zijn waarschijnlijk de riolen snel verzadigd vanwege stroom- en verwerkingsproblemen bij gemalen, rioolfirma's en dergelijke. gevolg als je de WC doortrekt loopt de stront over de vloer. :eek: Dit wil je voor zijn, maar hoe? en hoe voorkom je dat als je buren op 1 hoog flushen dat bij jou dan ineens de shit naar boven komt borrelen. :mad:

Zand in de zwanenhals? of is het gewoon een kwestie van WC niet meer gebruiken?

 

hoe denken jullie dat te doen, ideeën? heb je dit probleem opgenomen in je plan van aanpak na SHTF?

 

ik ben benieuwd.

 

Ik ben in ieder geval van plan om vanaf zo'n moment de WC niet meer te gebruiken en de poep in plastic zak te verzamelen en dan te begraven of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In ons draaiboek staat dat we zodra de riolen niet meer werken, het toilet verwijderen en dan het riool afdoppen. Dit zijn standaard doppen, dus betrekkelijk makkelijk.

Als eerste opvang hebben we een chemisch toilet. Als 2e opvang gaan we op een compost toilet, met dank aan een heel goed idee hier op het forum en als laatste komen noodgrepen zoals hierboven beschreven. Waarschijnlijk graven we nog eerder een latrine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zijn vast bekend met het volgende mogelijke scenario;

 

- Na een SHTF zijn waarschijnlijk de riolen snel verzadigd vanwege stroom- en verwerkingsproblemen bij gemalen, rioolfirma's en dergelijke. gevolg als je de WC doortrekt loopt de stront over de vloer. :eek: Dit wil je voor zijn, maar hoe? en hoe voorkom je dat als je buren op 1 hoog flushen dat bij jou dan ineens de shit naar boven komt borrelen. :mad:

Zand in de zwanenhals? of is het gewoon een kwestie van WC niet meer gebruiken?

 

hoe denken jullie dat te doen, ideeën? heb je dit probleem opgenomen in je plan van aanpak na SHTF?

 

ik ben benieuwd.

 

Ik ben in ieder geval van plan om vanaf zo'n moment de WC niet meer te gebruiken en de poep in plastic zak te verzamelen en dan te begraven of zo.

 

ik vermoed dat je het ook bij je wasbak, douche en bad zou moeten doen. personelijk als ik vermoed dat het naar boven zou kunnen komen, dan zou ik gewoon een lading cement erin gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zelf een groentetuin hebt, is het ook een idee om je uitwerpselen als compost te gebruiken... hierover is best veel te vinden op internet: humanure

 

inderdaad, maar zonder composteren is het een no go omdat uitwerpselen van vleeseters wormeitjes kan bevatten :)

Maar dan nog vind ik het geen smakelijke gedachte :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe denken jullie dat te doen, ideeën? heb je dit probleem opgenomen in je plan van aanpak na SHTF?

 

Vroeger, toen ik nog jong was, lang geleden, was ik zeeman. Als we het schip zeeklaar maakte, moesten de kettingkokers (waar de ankerkettingen door het dek naar beneden liepen) afgedicht worden om te voorkomen dat de kettingbak vol water liep bij overkomende zeeën. We propten dan jute rond de ketting en goten daar een cementlaagje over.

Dat lijkt me ook wel te werken voor een toilet. Eerst de zwanehals voldouwen met lappen, dan een laag specie erover. Als dat hard is kun je er nog een blok opzetten met een lat erover om het spul op z'n plaats te houden bij wat druk van onderaf.

 

Toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK goede tips dank voor het meedenken.

 

Afdoppen, of afsluiten met doeken en cement lijken mij ook de beste oplossingen. Ook ik heb een chemisch toiletje, maar ook daar komt een einde aan als de vloeistof op is en waar "loos" je een vol chemisch toilet? niet meer is het overstromende riool... en liefst ook niet in het oppervlaktewater, daar je dat ook weer voor drinkwater nodig gaat hebben.

Het idee van composteren spreekt me wel an, maar ik heb maar een heel klein tuintje en dan is het praktisch niet zo uitvoerbaar.

Kattenbakvulling is wel ook een goede tip!

 

Weer een hoop bijgeleerd (hoop?!?) afijn je snapt wat ik bedoel...

 

groet,

Bob de prepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me dit in een draadje hier ook af zitten vragen en zit met name nog te denken aan een oplossing die de leidingen niet verwoest als de druk weer op de leidingen staat. Ik heb geen idee of het werken zal maar als je nu eens een lege water/frisdrank fles verhit toch hij zacht wordt, dit in de afvoer propt en weer af laar koelen, zou de zaak dan niet behoorlijk dicht zitten?

 

(Kan best een idioot idee zijn maar blijkbaar zitten m'n hersenen te MacGyveren, lol).

Link naar reactie
Delen op andere sites

teveel druk op de fles en deze zal er uit knallen.. werkelijk shit everywhere neem aan dat je dit niet wilt.

de pijp dichtmaken met poltech is een optie.. poltech is een lijm die in de wegenbouw gebruikt word, als dit eenmaal verhard ( binnen 5/10 minuten) zul je behoorlijk je best moeten doen om het weer te verwijderen. dan doel ik bikken met een stootijzer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je kunt het proberen ik ben alleen bang dat de pot niet alle inhoud kan houden als er wat gebeurt en ductape laat los als er vocht bij komt, normaal zit een pot met 4 bouten vast, je kunt dus ook de pot verwijderen en een dikke tegelzoeken het liefst een 40/40 of 30/30 tegel van 8 of 10 cm dik, hier vier gaten in boren en vast bouten op de plek waar de wc stond, de randen goed dicht kitten en voor de zekerheid insmeren met een dikke laag poltech.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, zo zie je maar weer hoe technisch ik ben. Okee, stoeptegels heb ik op het tuinpad, weer een stap verder!

 

niet helemaal.. hoe dik zijn de tegels op het tuinpad.. een tegeltje van 3 of 6 cm dik zal hoogstwaarschijnlijk kapot knappen met boren

als je geen tegels hebt van 8 of 10 cm dan wil ik er wel 1 voor je mee nemen naar de meeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zitten allemaal leuke ideeen te bedenken (ik ook hoor) maarre denk niet dat het een probleem wordt, want als de riool niet meer werkt ga ik ervan uit dat het water ook niet meer werkt. dus doorspoelen en dat soort dingetjes zal niet veel meer gebeuren en daarom is de kans van overlast van ontlasting dat naar boven komt wel erg klein.

 

Stank overlast doordat het water in de zwanenhals opdroogt kan wel voorkomen. omdat het water opdroogt houdt het de nare geurtjes van het riool niet meer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...