Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het gaat slecht dus extreme partijen in de lift

Kans
 Share

Recommended Posts

Het is niks nieuws, maar het blijft een eng gebeuren:

According to Ekathimerini, the popularity of Golden Dawn's leader Nikos Mihalolioakos has risen ten points since May to an incredible 22%. More than 1 in 5 Greeks now support the neo-nazi party as the general disillusionment with mainstream political parties - who are seen as lying to get votes - grows stronger. 85% believe that the new measures planned by the government to take affect them personally or another member of their family and 68% are against the terms of the EU's bailout.

Grt

Kans

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als het wordt geserveerd. De SP stond in de peilingen voor de verkiezingen ook op grote winst.

Ik vraag me af wat er hier zou zijn gebeurd, als Nederland verraden en uitgekleed werd door Goldman Sachs. Met pensioenen door de helft en 150.000 ambtenaren naar huis gestuurd.

Komen die Nederlanders dan eindelijk ook eens van hun luie reet en slaan de boel kort en klein? Misschien, misschien niet, maar de verkiezingsuitslag zou er heeeeeeel anders hebben uit gezien.

Link naar reactie

De soep zal wel niet zo heet gegeten worden als het wordt geserveerd

Wel, deze verkiezingsuitslag was een droom-uitslag.

Als we een pvda-vvd regering krijgen kunnen ze doen wat ze willen. Iedere partij kan dan naar de ander wijzen en zeggen "dit was het compromis". Verantwoordelijkheid nemen zullen ze niet doen. Ik verwacht dan ook dat beide kiezersgroepen zwaar teleursteld zullen worden.

Gooi nu nog een crisis in de mix, en de volgende verkiezingen zouden wel eens zeer extreem kunnen uitvallen.

Link naar reactie

Elke keer als er in NL een extreme situatie onstaat, blaast dit zich vanzelf op.

De minkukels van die extreme partijen zijn immers nog incapabeler dan waarmee we nu zitten opgescheept.

Stel je voor dat de Libertarische Partij 40 zetels kreeg (tamelijk extreem, nietwaar). Uit welke hoed tovert de LP dan ineens goede mensen voor een aantal ministeriele posten?

Ook weer voor dit mogelijke PvdA/VVD kabinet geldt, dat er niets substantieels gedaan wordt ten behoeve van de kiezer. Allereerst omdat een aantal zaken kunnen sneuvelen in de Eerste Kamer en ten tweede, beide partijen zitten diep in de zakken van de multinationals. Het is toch niet te verkroppen waarom landverader Bos (die zonodig meer tijd aan zijn familie moest besteden) ineens weer uit de corporate lappenmand getrokken is. En niet te vergeten, de psychopaat Kamp die vrolijk meedanst aan de lobbytouwtjes. Ik word er echt niet goed van.

Link naar reactie

Ik geloof steeds meer in de uitspraak "het volk krijgt de regering die ze verdiend".

Zolang mensen niet willen inleveren en minderen geven ze de regering ook niet veel keus?

Als ik nu een partij begin die verteld:

We leven op te ruime voet.

We moeten luxe inleveren

We moeten harder en langer werken voor minder loon

Alleen echt invaliden, zij die niks kunnen, krijgen een kleine uitkering de rest wordt als elke andere werkeloze behandeld:

Twee maanden 90% van je laatste salaris, twee maanden 80, twee maanden 50 en nog twee maanden 30 % daarna niks meer

Verschil tussen werk en uitkering is 50 %

Energie wordt 3 maal zo duur en dat geld gaan we in zonne energie steken.

Woonwerk verkeer wordt de komende 5 jaar langzaam 5 maal zo duur, overdrachts belasting voor mensen die binnen 5 km van werk gaan wonen vervalt.

Gevangenen moeten hun eigen verblijf bekostigen door werk te verrichten, straffen worden compleet uitgezeten.

En als we dit niet doen dan gaat het binnenkort compleet fout..

En zo nog een tiental 'populaire' maatregelen, hoeveel stemmen denk je dat ik krijg?

( ik verzin terplekke maar iets zal wel complete onzin zijn maar geeft aan dat het geen leuke maatregelen zullen zijn)

Grt

Kans

Link naar reactie

Ik geloof steeds meer in de uitspraak "het volk krijgt de regering die ze verdiend".

Zolang mensen niet willen inleveren en minderen geven ze de regering ook niet veel keus?

Leuk te zien hoe mensen geprogrammeerd worden te denken dat het allemaal hun schuld of de schuld van hun regering is.

De financiele crisis is door de banken en hun fantastische systeem (fractioneel bankieren en geld toveren uit het niets) veroorzaakt.

De enigen die moeten bloeden zijn de aasgieren bij de (centrale) banken.

Oorlogen moeten stoppen (gefinancierd door de aasgieren)

De weelde met miljarden verzameld door de 1% (de aasgieren) moet eerlijk verdeeld worden.

Schulden moeten mondiaal kwijtgescholden worden.

Bankiers ophangen en een eerlijk systeem gaan hanteren (rentevrij geld etc.)

Laat je niet inpakken door Bos, Kamp, Draghi, Bernanke en de rest van dat schurkendom.

Denk!

Link naar reactie

Ik vraag me af als SHTF komt, hoe dat gaat met de gevangenissen...

Komen die dan allemaal vrij? Al die moordenaars en andere delictgepleegden...

En die TBS'rs die geflipt tekeer gaan...

Word het NOG gevaarlijker buiten!

Want veel dingen zijn elektronisch geregeld, zoals de hekken en de deuren van de cellen...

Nou ja, ik heb ooit es Vrouwenvleugel gezien op TV en daar gingen alle deuren nog op slot met een sleutel.

Nahja, mischien domme gedachte, maar ik vroeg het me gewoon ineens af na het lezen van de berichten hier.

Link naar reactie

Alleen echt invaliden, zij die niks kunnen, krijgen een kleine uitkering de rest wordt als elke andere werkeloze behandeld:

Twee maanden 90% van je laatste salaris, twee maanden 80, twee maanden 50 en nog twee maanden 30 % daarna niks meer

En iedereen die wel wat kan maar een stempeltje heeft (te oud, mentale afwijking, versleten rug) kan dus de vinkentering krijgen en verrekken? Je moet tegenwoordig in het perfecte plaatje passen wil je een baan krijgen. Veel mensen willen wel werken maar krijgen geen kans ondanks dat ze keihard solliciteren.

Ik hoop dat je in het programma ook hebt staan dat er een repressief politie apparaat komt dat de zwaarste middelen mag inzetten en dat er 100 nieuwe gevangenissen komen. Want dat is dan wel het gevolg hiervan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...