Ga naar inhoud
GENEGEERD

Quinoa


chrisprep

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en hierbij mijn eerste post.

Ik weet niet of het hier gekend is, maar wat ik aanzie als een prima basisvoedsel is quinoa.

Het is een soort graan afkomstig uit zuid amerika.

Bereiding is simpel, water bijvoegen en laten uitkoken.

Je kan het net zoals bv. rijst met vanalles combineren.

 

Voordelen,

- neemt erg weinig plaats in, zwelt bij bereiding erg op, dus weinig nodig voor 1 portie.

- is erg voedzaam, kan dienen als basisvoedsel, maar ook als noodvoedsel zonder enige toevoeging

- is ook lekker (persoonlijke opinie)

- lang houdbaar

 

Nadelen,

- niet zo gemakkelijk te vinden in gewone supermarkt

 

PICT0003.jpg.b0651f2d6661b21951cc31b9ab2e5cf0.jpg

 

MVG,

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Bij de Boni heb ik tot voor kort zakken zilvervlies gekocht voor een euro de kilo. Ik ga er vanavond nog een kijken, dus dan weet ik het zeker.

 

ik heb rijst bij de nettorama gehaald, 0.94 per kilo. zit er nu aan te denken op de zakken rijst in lege potjes met deksel te doen, zou dat nog wat uitmaken met houdbaarheid???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal zakken rijst van 25kg, goede kwaliteit pandan rijst voor 22 euro bij de toko.

 

Ik houd niet echt van rijst, behalve goede pandan rijst dus ik neem niet snel genoegen met zilver vlies rijst.

 

Het is maar in te laten zien dat het kan voor ruim onder de euro per kilo.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quinoa heb ik ook een 5 kg zak van De Nieuwe Band Quinoa

1000 gr ~5,50 , tis vrij duur vergeleken met ander voedsel, maar het is een meer volwaardig voedsel.

 

"The nutrient composition is very good compared with common cereals. Quinoa grains contain essential amino acids like lysine and good quantities of calcium, phosphorus, and iron".

 

Je moet het wassen voor gebruik ivm een stofje om het schilletje dat bitter kan smaken.

Daarna 5-10 minuten koken ( 1 op 1 met water) en dan

5-10 minuten laten wellen.

 

Het mondgevoel/textuur is een beetje als mosterdzaadjes, of peperkorreltjes. De smaak is neutraal zoals witte rijst.

Je kan soms witte kiem spruit rondjes zien als je het lang kookt.

 

Tis lekker met een beetje boter en een gebakken ui erdoor en een half boullion blokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...