Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gen mais: mogelijk oorzaak van veel gevallen van kanker.

cafard
 Share

Recommended Posts

do 20 sep 2012, 15:17

Frankrijk erg bezorgd over gen-maïs

PARIJS - Frankrijk en de EU onderzoeken met spoed of een genetisch gemodificeerde maïssoort leidt tot kanker. De universiteit van Caen had daarvoor aanwijzingen gevonden. Zonodig zal Frankrijk direct een Europees verbod vragen, meldde premier Jean-Marc Ayrault donderdag.

link naar het complete bericht http://www.telegraaf.nl/buitenland/12970922/__Veel_zorgen_over_gen-mas__.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haha, heerlijk een beetje humor in de ochtend.

Ik zie steeds meer de voordelen in van lokaal eten halen en zelf verbouwen. Echter bedenk ik terwijl ik schrijf, hoe weet ik waar voor zaden mijn lokale niet gebruikt. Hij kan wel zeggen biologisch te boeren, maar als hij zulke zaden gebruikt wat is dan het nut?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie

Haha, heerlijk een beetje humor in de ochtend.

Ik zie steeds meer de voordelen in van lokaal eten halen en zelf verbouwen. Echter bedenk ik terwijl ik schrijf, hoe weet ik waar voor zaden mijn lokale niet gebruikt. Hij kan wel zeggen biologisch te boeren, maar als hij zulke zaden gebruikt wat is dan het nut?

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Dat is een hele goede vraag. Je weet nooit wat ze gebruiken. Ik zou het gewoon vragen, maar dan nog kun je niet voor 100% op een eerlijk antwoord rekenen. Gelukkig zijn er nog niet veel gewassen in Nederland die dmv gen techniek behandeld zijn. Wel veel veredelde soorten groenten, maar dat doet niets met het DNA gelukkig.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/2428226/2011/05/13/Landbouw-duurzamer-met-gen-gewassen.dhtml

Link naar reactie

Test is gedaan met (genetisch gewijzigde) ratten die zowiezo kanker krijgen, dus geen bal waard.

Het is niet zo simpel om gewoon GGO's te gaan verbieden, moet men dan ook F1 zaden gaan verbieden of onderling gekruiste ?

Allemaal niet zo simpel.

Zelf ben ik tegen alles wat resulteert in niet herzaaibare gewassen.

Link naar reactie

• 1 month later...

Ik vind het sowieso vreemd dat een bedrijf een patent kan hebben op levende zaken. Daar gaat het m.i. in eerste instantie al mis. Monsanto heeft het mais niet uitgevonden, ze hebben er slechts een aanpassing aan gedaan. Zijn een hoop documentaires over monsanto te vinden. Beetje hetzelfde probleem als met Bayer hier in Europa en de discussie of zij verantwoordelijk zijn voor de massale bijensterfte of niet. Zolang overheden veel verdienen aan dit soort bedrijven zal er niets aan gebeuren vrees ik.

Daarnaast vind ik de kreet " uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat....." tegenwoordig weinig waarde meer hebben aangezien die onderzoeken gefinancieerd moeten worden. De partij die het financieerd is degene die gebaat is bij een bepaalde uitkomst van dat onderzoek. Ik neem niks zomaar voor waar aan en wil eerst weten wie de wetenschappers dan zijn, wat hun beweegredenen zijn voor het uitvoeren van een onderzoek en hoe het is uitgevoerd.

Link naar reactie

Test is gedaan met (genetisch gewijzigde) ratten die zowiezo kanker krijgen, dus geen bal waard.

Het is niet zo simpel om gewoon GGO's te gaan verbieden, moet men dan ook F1 zaden gaan verbieden of onderling gekruiste ?

Allemaal niet zo simpel.

Zelf ben ik tegen alles wat resulteert in niet herzaaibare gewassen.

Een GMO / GGO is nogal heel wat anders dan F1 of onderling gekruisd. GMO/GGO kan alleen gemaakt worden door het wijzigen van het DNA van een organisme in een laboratorium, met behulp van virussen die DNA inbrengen in een zaadje wat daar op natuurlijk wijze nooit zou zijn gekomen. DNA van een vis in je tomatenplant noem ik in ieder geval niet natuurlijk. F1 rassen zijn normale (natuurlijke) bestoven rassen, welliswaar geholpen door iemand in een kas met een wattestaafje o.i.d, maar geen ongein die in de natuurniet zou kunnen. Het beste blijft inderdaad wel gewoon een zaadvast ras.

Van mij mag de hele GMO/GGO meuk zo snel mogelijk verboden worden, en de bedrijven vervolgd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...