Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuwe EHBO kit uitbreiden/aanvullen


shooter

Aanbevolen berichten

Oorspronkelijk geplaatst door shooter

Ja, zoiets wil ik ook nog hebben, liefst een platevest met ruimte voor kogelwerende platen en veel ruimte voor zakjes (ehbo, magazijnen, borstholter enz.)

Als mijn ge-prepte voorraden op zijn moet ik toch naar buiten, andere mensen overtuigen dat ze me moeten voeden

 

Ehm, dus je bedoelt je richt je wapen op iemand en zegt dat ie jou moet onderhouden? LOL

 

zoiets ja

 

Ronduit plunderen dus?:mad:

 

We hebben weer een "fijne" prepper erbij op het forum.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de Care Professional EHBO kit gekocht, vrij compleet lijkt me maar toch het idee dat hij wel uitgebreid kan worden, iemand tips ?

 

Inhoud van de Professional EHBO set

 

•Steriel kompres 5x5 cm,5 stuks

•Niet-verklevend Kompres 10x10 cm, 4 stuks

•Steunwindsel 7,5 cm x 4,5 m

•Hydrofiel windsel 7,5 cm x 4 m, 2 stuks

•Wondpleisters 25x72 mm 10 stuks

•Wondpleisters 60x100 mm, 10 stuks

•Vingerpleister, 2 stuks

•Knokkelpleister, 2 stuks

•Blaarpleister 5x5 cm, 2 stuks

•Snelverband 12x12 cm, 2 stuks

•Hechtpleister, rol 2,5 cm x 5 m

•Hechtstrips (5)

•Naald & spuit 0,6x25 / 5 ml, 6 stuks

•Dentale naald 0,4x35

•Infuusnaald (Canula IV) 125 ml/min

•Hechtdraad & naald 75 cm/nylon

•Bloedlancet, 5 stuks

•Vinyl handschoenen 2 paar

•Alcoholdoekjes, 10 stuks

•Eerstehulpschaar (groot)

•Pincet

•Veiligheidsspelden (6 stuks)

•Scalpel

•Driekantige doek

•Mond-op-mond kapje

•Reddingsdeken

•Thermometer (digitaal)

•Artsenverklaring

•Tekentang

•IJspak

•Burnsoothe brandwondenverband 10 x 10cm

•Schort voor eenmalig gebruik

•Oog & wondspoeling 15ml, 2

•Vingerlingen, 4 stuka

 

Mayo cannule (goedkoop en doeltreffend om een vrije luchtweg te verzekeren, voorkomt terugval van de tongbasis voor de luchtpijp bij bewusteloze personen), eenvoudig in te brengen.

Flaconnetje bleekwater (ontsmetting in geval van nood, instrumenten e.d.)

Aspi Venin (handig dingetje om insecten angels te verwijderen, te krijgen bij elke apotheek)

Lucifers (in geval van nood kan je hiermee naalden, scharen, scalpels e.d. mee ontsmetten), zelfs gif neutraliseren, bv. bij een steek door een Pietermannetje, wat aan de Ned en Belgische kust toch een veel voorkomend visje is, klein maar giftig.

Analoge koortsthermometer (zonder batterijen dus).

Gewoon pakje druivensuiker (in geval van hypo-glycemie, suikertekort)

Aspirine, Immodium, actieve kool (Norit) lijken me ook altijd handig, naast een voorraadje persoonlijke medicatie voor eigen gebruik.

Flesje Iso-Betadine ontsmetting (In een extra plastic zakje want eens die dingen geopend zijn durven ze wel eens gaan lekken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer lekker bezig of niet @shooter!

Zo iets heet plunderen, gek!

Maar ja je kunt maar ergens trots op zijn niet!

:

 

Ten eerste heb ik het hier over de denkbeeldige situatie dat er een totale SHTF is (Book of Eli stijl) en dan komt er een

moment dat de hele wereld in totale chaos is. Dus niet als de AH een paar maanden niet kan worden aangevuld.

Denk je dan werkelijk dat iemand met een moestuin, een visvijver en allerlei voor-oorlogsche handmatige machines om de

was te doen enige schijn van kans heeft ?

Ik denk namelijk van niet, er zullen vast en zeker allerlei hongerige, agressieve, groepen het land door trekken op zoek naar voedsel

en die tuintjes met de grond gelijk maken en alles stelen.

Misschien dat mensen als ik, in ruil voor onderdak en voedsel, dan nog wel eens van pas zouden kunnen komen...

En voor wat betreft de verontwaardiging over het zogenaamde 'plunderen', denk er eens over na...ik denk dat zelfs brave huisvaders

als hun kinderen bijna omkomen van de honger de meest vreselijke dingen zullen doen om hun kinderen te voeden.

Ik prep voor SHTF, niet voor een weekendje 'complete self supporting' in de Ardennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@shooter, je geeft zelf aan te gaan plunderen(mensen overtuigen dat ze jou moeten onderhouden), als je spullen op zijn. Je kan ook zorgen dat je meer zelf voorzienend wordt. Kan best, maarja kost je wel wat moeite. Voor niets gaat de zon op.....

Dat plunderen van jou heeft niets te maken met een vader die z'n gezin wil helpen omdat ie ten einde raad is. Jij wilt dit al op voorhand doen, terwijl je nu gewoon maatregelen kan nemen. Beide senarios zijn onwenselijk, maar van jou als "prepper" zéér kwalijk :mad:

 

En je geeft aan " mensen als ik"......wat heb jij dan voor bijzondere vaardigheden waar we op zitten te wachten? Ik zit er eerlijk gezegd nu al niet meer op te wachten, ongeachte kennis/kunde....

 

Ja, ik ben inderdaad flink klaar met al die bullshit plunder verhalen! Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar je motivatie. :D misschien dat ik je verhaal compleet verkeerd heb geinterpreteerd.... Hopelijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass.

Ik heb nu spullen geprept om 6 maanden te overleven en het zoldertje staat aardig vol.

Ik heb geen ruimte voor tuintjes, viskwekerijen enz.

Ik weet wel wat van wapens

Als mijn voorraden op zijn zal ik toch naar buiten moeten (net als de rest die niet geprept heeft) om

aan eten en voedsel te komen.

Ik zou jagen, ruilen enz. maar ook proberen om preppers die wel een tuin enz heeft te overtuigen dat ik

misschien van dienst kan zijn om de tuin enz. te verdedigen tegen agressieve groepen die het op

de voorraden voorzien hebben.

En geloof me ik ben geen hysterische bloeddorstige plunderaar.

Aan de andere kant ben ik niet naief en denk ik dat hongerige mensen elkaar vreselijke dingen aan

kunnen doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@shooter, duidelijk je verhaal. Ben het er nog steeds niet geheel mee eens, met name de manier hoe je je eigen kennis tekort wilt gaan compenseren. Ik vraag me af hoe je andere preppers gaat overtuigen, als ze geen gebruik van je diensten willen maken?

 

Oja, jagen is denk ik al geen optie meer, als men er achter komt dat de "oude" manier van leven niet meer bestaat. Er is nu al niet veel wild meer, dan is het helemaal zo weg.....

 

Bedankt voor je uitleg. We gaan ook iets teveel of topic....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs een hechtapparaatje gekocht.

Leek me wel handig bij mijn EHBO-spullen. Is veel eenvoudiger te gebruiken dan naald en draad.

Lijkt op een nietmachientje met een magazijn met steriele hechtnietjes. Losse magazijntjes zijn verkrijgbaar met een inhoud van 10, 20 of 35 nietjes.

Heb er een speciaal schaartje/tangetje bij gekocht waarmee je de hechtingen kunt verwijderen.

Kijk maar eens op: http://www.huidziekten.nl/woundcare/hechtmateriaal/hechtmateriaal.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs een hechtapparaatje gekocht.

Leek me wel handig bij mijn EHBO-spullen. Is veel eenvoudiger te gebruiken dan naald en draad.

Lijkt op een nietmachientje met een magazijn met steriele hechtnietjes. Losse magazijntjes zijn verkrijgbaar met een inhoud van 10, 20 of 35 nietjes.

Heb er een speciaal schaartje/tangetje bij gekocht waarmee je de hechtingen kunt verwijderen.

Kijk maar eens op: http://www.huidziekten.nl/woundcare/hechtmateriaal/hechtmateriaal.htm

 

Ik weet hoe die netjes er uitzien en hoe ze in de huid/wond geniet worden. Echter vraag ik me af hoe je het er uit haalt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb onlangs een hechtapparaatje gekocht.

Leek me wel handig bij mijn EHBO-spullen. Is veel eenvoudiger te gebruiken dan naald en draad.

Lijkt op een nietmachientje met een magazijn met steriele hechtnietjes. Losse magazijntjes zijn verkrijgbaar met een inhoud van 10, 20 of 35 nietjes.

Heb er een speciaal schaartje/tangetje bij gekocht waarmee je de hechtingen kunt verwijderen.

Kijk maar eens op: http://www.huidziekten.nl/woundcare/hechtmateriaal/hechtmateriaal.htm

 

Het hechten met een nietjes is helaas niet zo makkelijk als dat men denkt! Het vraagt om enige handigheid en ervaring.

Daarnaast is het verwijderen van de nietjes zeer pijnlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hechten met een nietjes is helaas niet zo makkelijk als dat men denkt! Het vraagt om enige handigheid en ervaring.

Daarnaast is het verwijderen van de nietjes zeer pijnlijk!

 

Is het niet een zaak van gewoon eens oefenen op een stuk vlees (van een varken of buurman)?

Op YouTube staan wat flmpjes en daarin ziet het er niet moeilijker uit dan de omgang met een normale nietmachine.

Tuurlijk, de pijn zie je niet. Even doorbijten, lijkt me ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey de nieters

ergens op de site heeft KS ook al iets gezegd over nieten wel of niet nieten

het bij elkaar houden van de wondranden is hierbij het grootste probleem

voor een paniek situatie lijkt het wel handig maar of het wijsheid is weet ik ook niet zeker

geef mij maar naald en draad:D

als je het op de buurman uitprobeert maak dan even een filmpje weten wij ook hoe t is:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey de nieters

ergens op de site heeft KS ook al iets gezegd over nieten wel of niet nieten

het bij elkaar houden van de wondranden is hierbij het grootste probleem

voor een paniek situatie lijkt het wel handig maar of het wijsheid is weet ik ook niet zeker

geef mij maar naald en draad:D

als je het op de buurman uitprobeert maak dan even een filmpje weten wij ook hoe t is:p

 

Precies wat ik al vermoedde, heel pijnlijk het verwijderen, ik houd het bij naaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou toch liever proberen om een goed stevig druk verband aan te legggen.... Het is even oefenen, maar daarmee druk je de wond goed dicht... Zelf naaien of nieten geeft een gigaload aan infectiegevaar, wat snel doorslaat op bloedvergiftiging...

Zag laatst op wildsurvival (ofzo) het dichtbranden van een wond. Daarna werd het met draadjes van mos droog gehouden en met verband verder afgedekt. Het verbaasde me (als tijdje getraind ehbo'er) hoe mooi zo'n wond dichttrekt... het wordt wel een litteken, maar ach....

 

Zou liever daarvoor gaan dan hannessen met nietjes (chirurgische nietjes zijn anders dan die van "normale" mensen, je kan ziek worden van verkeerd metaal, hoe steriel ook) of naaien met draad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch liever proberen om een goed stevig druk verband aan te legggen.... Het is even oefenen, maar daarmee druk je de wond goed dicht... Zelf naaien of nieten geeft een gigaload aan infectiegevaar, wat snel doorslaat op bloedvergiftiging...

Zag laatst op wildsurvival (ofzo) het dichtbranden van een wond. Daarna werd het met draadjes van mos droog gehouden en met verband verder afgedekt. Het verbaasde me (als tijdje getraind ehbo'er) hoe mooi zo'n wond dichttrekt... het wordt wel een litteken, maar ach....

 

Zou liever daarvoor gaan dan hannessen met nietjes (chirurgische nietjes zijn anders dan die van "normale" mensen, je kan ziek worden van verkeerd metaal, hoe steriel ook) of naaien met draad...

 

Sorry Niless maar de meeste grote wonden krijg jij niet meer dicht met een verbandje

en als je hecht met de juiste spullen heb je minder infectie gevaar als met verband,verband moet verschoond worden dus hup weer alles los

en de nietjes die hier besproken zijn medisch en niet uit de kantoorlade(ik houd trouwens niet van het nieten met die nietjes)

Kom de volgende keer naar een workshop als we weer gaan oefenen met naald en draad,houd de VPP meetings in de gaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...