Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gehoord in de kroeg

TyrionLannister
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb laatst zelfs een tv spotje gezien waarbij aangegeven werd dat de winkels helemaal niet om contant ged zitten te springen.

Ze willen juist liever dat je pint.

Nou, mij niet gezien: ik betaal lekker -anoniem- contant.

Bijkomend voordeel is dat ik veel beter in de gaten heb wat ik nu precies heb uitgegeven.

En bij een snel opspelende SHTF heb ik tenminste contant geld bij me voor de laatste boodschapjes.

Link naar reactie

Ik heb laatst zelfs een tv spotje gezien waarbij aangegeven werd dat de winkels helemaal niet om contant ged zitten te springen.

Ze willen juist liever dat je pint.

Nou, mij niet gezien: ik betaal lekker -anoniem- contant.

Bijkomend voordeel is dat ik veel beter in de gaten heb wat ik nu precies heb uitgegeven.

En bij een snel opspelende SHTF heb ik tenminste contant geld bij me voor de laatste boodschapjes.

er hangen toch overal wel camera's en heb je dan ook altijd je mobiel uitstaan?

Link naar reactie

Ja, winkels willen graag dat je pint. Snap ik ergens wel, want anders hebben ze meer kans op overvallen etc. en moeten ze het geld bij de bank gaan storten (ook weer overvalgevoelig).

Eerder was het ook zo dat ze veel vals geld binnenkregen, maar dat is redelijk 'opgelost' door de aanschaf van biljetten-scanners, hoe ze ook mogen heten ;)

Link naar reactie

Ik betaal alles contant. Met een lullige elektrische storing kan je niet meer pinnen. Als je ergens pint waar toevallig een skimmer bezig is geweest worden alle passen geblokkeerd. De bank is namelijk bang voor claims en totaal niet bezorgd over jouw welzijn! Een prepper met plastic die zich zelf geen armoedzaaier noemt is gewoon een beetje dom bezig als prepper.

Contant is veel minder traceerbaar dan een pas.

Link naar reactie

In Italie mag je maximaal 500 euro cash betalen & dat is met ingang van 1 januari 2013 aangepast naar 50 euro. Een van de Scandinavische landen heeft ook van dit soort regels ik dacht Sweden.

Als ze dat hier in zouden voeren (max 50 euro) wordt het tijd voor een revolutie. Als ik niet met bv. 70 euro contant bij een supermarkt zou mogen betalen, laat ik alles bij de kassiere staan en loop de tent uit. Te gek voor woorden!

Denk je dat een tweede hands autohandelaar een duizendje of drie in contanten laat gaan, omdat het niet mag (van wie eigenlijk?)

En het is Zweden.

Link naar reactie

Grote voordeel van cash geld uitgeven is dat je meer bewust van bent wat en hoeveel je uitgeeft en daardoor meer overhoudt zijn mijn persoonlijke ervaringen.

dit is voor mij de hoofd reden om met cash te betalen.. ja dat plastic kaartje is handig, maar uit mijn ervaring blijkt toch dat mijn saldo heel snel daalt met de pas.. 5 hier 20 daar en ga zo maar door..

Link naar reactie

Het past allemaal in de consumptie maatschappij. Ze proberen langzaam alle privacy en vrijheid van je af te nemen.

Het liefst allemaal een implantaat met chip, dan kunnen ze alles bijhouden, het zal doorgaan totdat de bevolking het niet meer pikt, blijkbaar pikken we nogal wat!

Grt

Kans

Link naar reactie

Als ze dat hier in zouden voeren (max 50 euro) wordt het tijd voor een revolutie. Als ik niet met bv. 70 euro contant bij een supermarkt zou mogen betalen, laat ik alles bij de kassiere staan en loop de tent uit. Te gek voor woorden!

Denk je dat een tweede hands autohandelaar een duizendje of drie in contanten laat gaan, omdat het niet mag (van wie eigenlijk?)

En het is Zweden.

LOL in Nederlands heb je gelijk maar op mijn bijl staat Sweden:)

Link naar reactie

Twijfelachtige bronnen die linken naar andere twijfelachtige bronnen (suedtirol is een telegraaf krant). Ik heb helaas geen betrouwbare bronnen kunnen vinden, maar alleen posts dat het een onzin verhaal is. "Boven 50-1000 of meer moeten plastic transacties ook geaccepteerd worden, ipv 'boven 50-1000 of meer mogen alleen plastic transacties geaccepteerd worden'."

Link naar reactie

Het feit dat iets strafbaar wordt, wil nog niet zeggen dat het niet nog steeds wordt gedaan. Het is zeer moeilijk handhaafbaar door de politie, maar zorgt er wel voor dat ze iedereen zeer gemakkelijk verdacht kunnen maken en dat proberen te exploiteren. Kapitaalcontroles zijn altijd het einde van de munt of het land. Dit was zo in Argentinië in de jaren '00 en '01 en dat was daarvoor al zo in het Romeinse rijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...