Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is dit een 'eerste' teken?

sormano
 Share

Recommended Posts

heey,

Ik ging vandaag maar weer eens mijn bankrekening bekijken en merkte dat ALWEER de rente omlaag is gegaan... in het begin van het jaar was het nog leuke 2,1% en nu 1,7%.

Is dit het teken dat banken geen geld meer hebben...?

in ieder geval het eerste wat ik gemerkt heb... is toch best veel 0,4% in 9 maanden tijd omlaag...

Grtzz

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als de banken geen geld zouden hebben, of te kort, dan zou de rente omhoog gaan.

Het feit dat de rente dicht bij nul zit betekent dat ze zwemmen in het geld en er niks voor over hebben dat wij ons geld wel of niet stallen bij de bank.

QE komt altijd eerst bij de banken en als we geluk hebben komt er ooit iets bij het volk...

Daarom is het effect niet groot, aandelen gaan wat omhoog, pm gaat omhoog maar het lost geen structurele problemen op.

Grt

Kans

Link naar reactie

Als de banken geen geld zouden hebben, of te kort, dan zou de rente omhoog gaan.

Het feit dat de rente dicht bij nul zit betekent dat ze zwemmen in het geld en er niks voor over hebben dat wij ons geld wel of niet stallen bij de bank.

Dat geldt alleen als de rente door vrije markt mechanismes bepaald wordt.

Dit is niet het geval.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...