Ga naar inhoud
GENEGEERD

Extra inslaan ivm verwachte prijsstijgingen


Huisvrouw

Aanbevolen berichten

Ik probeerde me te bedenken welke producten in de nabije toekomst zeker duurder en schaarser zullen worden ivm de oorlog, mislukte oogsten en energieprijzen. Graan, papier, aluminium, nikkel, plantaardige olie gaan problematisch worden. Er zijn er vast nog wel meer.

 

Nu hebben we natuurlijk allemaal een voorraad (toch?) maar er zijn voor iedereen beperkingen. Wij hebben bijvoorbeeld zilvervisjes (alles al geprobeerd geloof me) en ik kan niet teveel papierprodukten op voorraad houden maar dat zou er zeker bij moeten. Meel bewaar ik in de vriezer (meelmot) en heeft ook geen meerjarige houdbaarheidsdatum. Het gaat me om gewone huishoudproducten die makkelijk houdbaar zijn.

 

Ik zou het fijn vinden om van jullie nog een aantal zaken te horen die ik extra-extra zou kunnen inkopen. 

Zelf heb ik al gekocht (natuurlijk in aanbiedingen :-)) wasmiddel, douchezooi, aluminiumfolie, vershoudfolie, bakpapier, zonnebloemolie, koffie, pasta.

Wat zou ik nog kunnen doen? Er zijn vast nog producten die er bij moeten waar ik niet aan denk nu.  Ik weet bijvoorbeeld batterijen maar hoe lang zijn die houdbaar?

 

Alvast bedankt,

Huisvrouw

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
29 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Er zijn er vast nog wel meer.

lucifers of aanstekers,kaarsen,

lampolie,brandgel,spiritus, dunne bleek, marseillezeep,

van die 1001-toepassingsdingen zoals azijn,zuiveringszout ,gewone soda etc.

zout,suiker ,gedroogde peulvruchten, kruiden,cacao,

havermout.

Als je een tuin hebt zaden, meststof,groene zeep en spiritus (tegen luis).....

 

batterijen dragen een houdbaarheidsdatum,maar of ze die halen? hier zijn ze vaak voor die datum toch leeg.

 

van marseillezeep kun je zelf wasmiddel maken .ook 

schoonmaakmiddel,shampoo etc. recepten op het forum te vinden

 

er is vast nog wel meer..😁

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, ik lees net een item op NOS, wordt bijna op mijn wenken bediend. ALLES wordt dus duurder.

Bedankt mevr Grijpstra, daar zitten een paar goede tips bij> meststof en suiker daar kan ik zeker nog wat extra van inkopen. De rest zit ik al goed in, azijn gebruik ik veel bij het inmaken en daar heb ik ook suiker bij nodig. Lucifers komt ook op mijn lijstje.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonmaakdoekjes, diverse emmers, wc-borstels, nagelborsteltjes, afvalzakken, melkpoeder, vaseline, deodorant, nagelknippers (groot en klein), pleisters, paracetamol, aspirine, ibuprofen, aanstekers (Bic), plakband,  goede verbandtrommel, watten, zakdoekjes, tandpasta, tandenborstels.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook zorgen dat er een minimale sortering aan (goed) gereedschap in huis is. Je zult meer (moeten) repareren!

Wat moertjes, boutjes, schroeven en spijkers.

Zorg ook dat je wat vet (kogellagervet) hebt om zaken te smeren. WD40 en een fles Ballistol is ook mooi meegenomen.

 

Ik heb gister een bus (500gr) talkpoeder gehaald, handig voor van alles.

 

Een goed Stanleymes, inkt voor de printer, verf en benodigdheden als je het huis moet onderhouden. Extra lampen, stofzuigerzakken, bezem, vliegenmepper, extra kleding.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, 652 zei:

Diepvrieszakjes worden hier dagelijks gebruikt. Heel handig om de restjes wat langer houdbaar te maken

Olie producten zoals vuilniszakken kunnen nog wel een een stuk duurder worden, (of haast niet meer te verkrijgen) en je kan er ook spullen in bewaren om te voorkomen dat er zilvervisjes in huishouden.

 

Batterijen.

Wij zijn over gegaan op oplaadbare accu's wel goedkope van de Aldi waar we het eerst mee doen.

Alkaline batterijen kunnen gaan lekken met alle gevolgen, denk maar als je ze in je rugzak hebt en het zakje waar je ze in bewaard stuk gaan en je spullen er onder komen te zitten.

Laat ze vooral niet zitten in je apparatuur, we hebben haast allemaal wel mee gemaakt in ons leven dat een toestel of lamp beschadigt is geworden of zelf weg konden gooien, dat kunnen we niet hebben tijden een SHTF.

De Aldi heeft bij tijden goede batterij laders, waar aan je ook kan zien of de accu's nog goed zijn en wel geladen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Bij ideeën. @JJ&A

Ik zal nog een tip op het forum zetten om ***Een ideetje om zilvervisjes te bestrijden.***.

Speciaal voor @Huisvrouw

Klik op Ideetjes

 

 

 

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Pantoffel zei:

Schoonmaakdoekjes, diverse emmers, wc-borstels, nagelborsteltjes, afvalzakken, melkpoeder, vaseline, deodorant, nagelknippers (groot en klein), pleisters, paracetamol, aspirine, ibuprofen, aanstekers (Bic), plakband,  goede verbandtrommel, watten, zakdoekjes, tandpasta, tandenborstels.

WIj hebben hier veel poolse winkels en daar is oa melkpoeder heel goedkoop te krijgen (en goede vol vette). Bovenstaande zaken weer top, meeste heb ik al maar emmers, vaseline en plakband komen nog op mijn lijstje er bij. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Pantoffel zei:

ik zou ook zorgen dat er een minimale sortering aan (goed) gereedschap in huis is. Je zult meer (moeten) repareren!

Wat moertjes, boutjes, schroeven en spijkers.

Zorg ook dat je wat vet (kogellagervet) hebt om zaken te smeren. WD40 en een fles Ballistol is ook mooi meegenomen.

 

Ik heb gister een bus (500gr) talkpoeder gehaald, handig voor van alles.

 

Een goed Stanleymes, inkt voor de printer, verf en benodigdheden als je het huis moet onderhouden. Extra lampen, stofzuigerzakken, bezem, vliegenmepper, extra kleding.

Lampen zitten we dankzij een actie vd gemeente heel goed :-), WD 40 zal ik extra kopen, ballistol kende ik niet. Gereedschap mag alleen maar goed zijn anders wordt het niet gekocht (goed opgevoed door paps) maar ik zal idd even door de schroevenvoorraad gaan hoe we met de standaardmaten zitten. Verder herinner ik me dat we al lang zeggen dat we nwe boren (opzet) nodig hebben. Komt op de lijst. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

JJ&A:  men heeft mij wel eens verteld dat batterijen in de koelkast bewaard moeten worden. Iemand ervaring? EN ja helaas ook wel eens een leeggelopen batterij gehad 😞 

Onderschat zilvervisjes niet. We zijn gezegend met beidde soorten de zwarte en de grijzen (papier en koolhydraten). Alleen luchtdichte plastic dozen zijn veilig. Gelukkig zijn het verder geen schadelijke (ziektes) insecten maar geurolie en plakstrips houden ze niet tegen. Mij is verteld dat we het huis zullen moeten laten "gassen"maar ik ben niet zo van de gif. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Lampen zitten we dankzij een actie vd gemeente heel goed :-), WD 40 zal ik extra kopen, ballistol kende ik niet. Gereedschap mag alleen maar goed zijn anders wordt het niet gekocht (goed opgevoed door paps) maar ik zal idd even door de schroevenvoorraad gaan hoe we met de standaardmaten zitten. Verder herinner ik me dat we al lang zeggen dat we nwe boren (opzet) nodig hebben. Komt op de lijst. Bedankt

Beste @Huisvrouw,

 

Ballistol is echt een wonder middel, elders op het forum geschreven.

https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ballistol-onderhoudsolie-50-ml.htm?gclid=Cj0KCQiA64GRBhCZARIsAHOLriJINNFurDfs7laYf1gknddDh7jrqQgdERJ8_NKk5o2gF-F_gTRnRhMaAuUuEALw_wcB

 

De olie is behoorlijk beschermend, lost oude vetten op.

Wordt ook gebruikt voor spullen in de voeding industrie en horeca.

Zou zelf gebruikt kunnen worden als medicatie. 

aangepast door JJ&A
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, JJ&A zei:

Beste @Huisvrouw,

 

Ballistol is echt een wonder middel, elders op het forum geschreven.

https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ballistol-onderhoudsolie-50-ml.htm?gclid=Cj0KCQiA64GRBhCZARIsAHOLriJINNFurDfs7laYf1gknddDh7jrqQgdERJ8_NKk5o2gF-F_gTRnRhMaAuUuEALw_wcB

 

De olie is behoorlijk beschermend, lost oude vetten op.

Wordt ook gebruikt voor spullen in de voeding industrie en horeca.

Zou zelf gebruikt kunnen worden als medicatie. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben veel aan het inslaan, groente in blik, cornedbeef, goulash, pasta.

Olijf olie, zonnebloem olie. allemaal spul dat jaren houdbaar is.

Ook pakken aardappelpuree en de vaccuum verpakte hamburgers.

 

Ik had al een voorraad maar die groeit nu toch nu het wat spannender wordt.

Ook een aardige:

Wasa Knackebrod vezelrijk, eet ik al dagelijks vanwege de gezondheid.

 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Ratman zei:

Wasa Knackebrod vezelrijk, eet ik al dagelijks vanwege de gezondheid.

Beste @Ratman is er dan wat loos met je gezondheid, of eet je het op gezond te blijven???

Je kan mij benaderen via de PB misschien kan ik je helpen, wij hebben amper wat aan de gezondheidzorg daarom doen we zelf veel met een behoorlijk succes.

 

Ik zag eergisteren een man die kocht zeker meer dan veertig pakken bakmeel bij de Aldi-supermarkt.

De Olijfolie was ook op, de brood was grotendeel uitverkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpje van Hak gezien waarin verteld wordt dat de potten van Hak tot wel 40 jaar houdbaar blijven zoals het deksel ingedeukt blijft en klikt bij het openen. Nu vroeg ik me af of de Heinz Bolognese saus ook zolang houdbaar is omdat dit ook in een pot zit? Kan iemand daar een antwoord op geven? En mayonaise in pot? Hoe lang mag deze over de datum zijn?

 

Alvast bedankt, Ellen

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Ellenthefirst zei:

Filmpje van Hak gezien waarin verteld wordt dat de potten van Hak tot wel 40 jaar houdbaar blijven zoals het deksel ingedeukt blijft en klikt bij het openen. Nu vroeg ik me af of de Heinz Bolognese saus ook zolang houdbaar is omdat dit ook in een pot zit? Kan iemand daar een antwoord op geven? En mayonaise in pot? Hoe lang mag deze over de datum zijn?

 

Alvast bedankt, Ellen

 Hi Ellen,

 

volgens de USDA zou de bolognaise saus inderdaad zo lang houdbaar kunnen zijn: "The USDA notes that low acid foods, like meat, keep their best quality when stored for up to five years. Additionally, if you canned the meat sauce correctly, it can last indefinitely but will slowly lose nutritional value, texture, and flavor after five years.

Nu is bolognaise wel vlees in een tomatensaus maar daar kon ik niet spciaal iets over vinden.

 

Bij de mayo vind ik alleen opmerkingen dat je het 3 a 4 maanden langer dan de houdbaarheids datum kan gebruiken: "If you store your mayonnaise according to the USDA guidelines, it will stay fresh and edible for 3-4 months past the expiration date.

Ik denk dat dit zou kunnen kloppen omdat volgens mij het vet zich separeert.

 

Succes, Wendy

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Of het nou is vanwege prijsstijgingen of te verwachte ellende :

een korte,beknopte snelcursus preppen is nooit verkeerd! 

Er wordt steeds meer officieel op aangedrongen lijkt het.

In de buitenlanden dan,he,in Nederland zitten we blijkbaar goed,hier hoor je geen politicus of wie ook erover.

 

Gelukkig hebben wij de boeren (nog...)!!!!

 

https://www.frontnieuws.com/neem-nu-voorzorgsmaatregelen-de-winter-van-ellende-staat-voor-de-deur/

 

 "Het is meer dan tijd om u voor te bereiden op een noodsituatie. De aanbeveling van Wochenblick: zoek uw toevlucht niet in alcohol, maar neem voorzorgsmaatregelen! schrijft Wochenblick.at."

 

Euhh...ik vind alcohol inslaan ook een voorzorgsmaatregel.

hoor 🤪 😁

Een mens gedijt niet op water en brood alleen,toch? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...