Ga naar inhoud
GENEGEERD

Budget visgerei


Aanbevolen berichten

Wat nog ontbreekt bij mijn prepspullen is visgerei.

Bij mij zijn veel verschillende soorten water aanwezig.

 

Ik wil multifunctioneel kunnen vissen van een kleine vis tot 25pond.

Welke betaalbare hengels bevelen jullie aan en welk visaas?

Wat voor draaddikte moet ik dan gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Eventjes snel inspringen...

 

Het meest veelzijdig ben je met een spinnerhengeltje met molen, Afhankelijk van hoe je vist moet je vooral letten op het werpgewicht van de hengel. Daarnaast heb je keuze uit hengels in 2 of 3 delen of een telescopische hengel. Afhankelijk van hoe compact je alles wilt hebben is telescopisch wel handig, maar die zijn vaak van mindere kwaliteit(zeker niet perse slecht). Lengtes zijn meestal tussen de 2,00m en 3,60m. 

 

Je molentje kan een bepaalde hoeveelheid draad hebben wat weer afhangt van de diameter. Gevlochten draad is dunner dan monofillament, en gaat langer mee. Elke spoel draad heeft vermeld wat de treksterkte is van de draad en de dikte. Als je wilt vissen tot 25lbs kun je het beste draad nemen die dat kan hebben, en nog wat reserve overhouden. 

 

Je dient een vis van 12 kilo niet uit het water te tillen aan haak ergens in zijn bek, dus hoef je echt niet de maximale treksterkte te nemen die je kan vinden. 

 

 

Conclusie: Je kan het beste gewoon naar een lokale viswinkel gaan, die verkopen je echt geen duurder spul dan je nodig hebt, en weten waarmee anderen in jou ongeving vissen en wat er te vangen is. Ook raad ik aan minsten een paar keer te gaan vissen zodat je ook weet wat je doet als je echt gaat vissen om te eten. Of je daarvoor een visakte moet nemen laat ik even lekker in het midden hangen. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-3-2022 om 18:01, Madeliefje zei:

Wat nog ontbreekt bij mijn prepspullen is visgerei.

Bij mij zijn veel verschillende soorten water aanwezig.

 

Ik wil multifunctioneel kunnen vissen van een kleine vis tot 25pond.

Welke betaalbare hengels bevelen jullie aan en welk visaas?

Wat voor draaddikte moet ik dan gebruiken?

Ik prep ook op budget en wilde je wel even mijn setje laten zien, het is niet het duurste van het duurste maar je kan er mee vissen.

 

Zoals je ziet, geen hengel. Dit simpelweg omdat het niet perse noodzakelijk is, een lange jonge tak werkt net zo goed. Ik ga niet voor de grotere vissen voor de volgende redenen:

  1. Voor grotere vissen heb je meer spullen nodig, zoals een hengel en schepnet.
  2. Grotere vissen zijn schaarser dan de kleinere zoals voorntjes.
  3. Omdat ze schaarser zijn zit je langer aan de waterkant, waar je blootgesteld word aan het weer maar mogelijk ook aan kwaadwillende.
  4. Bereiden van grotere vissen kost meer tijd.
  5. Je zal een grote vis mogelijk niet helemaal op kunnen en houdbaar maken is mogelijk geen optie.

Ik heb natuurlijk wel wat dingetjes erin zitten waarmee ik op grotere vissen kan gaan vissen, maar primair zal ik op voorntjes gaan vissen. Ook zie je wel dat ik kant en klaar snoertjes erbij heb zitten (Dat is het KISS idee: Keep It Simple Stupid.), want als je moe, hongerig en koud bent dan wil je je niet met verkleumde vingers nog een vissnoer maken.

 

Wat ik nog niet heb en eigenlijk nog wel erbij wil hebben is een Yoyo Reel die zijn te koop in de Prepshop voor 6.95 als ik mij niet vergis, dat is ook een handige optie in plaats van een hengel.

IMG_20220408_184912973_HDR.jpg

IMG_20220408_184919891_HDR.jpg

vissetje.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele goedkope tweedelige bamboe hengeltje compleet met alles er aan.

 

Ik heb wel drie haspeltjes met dikker draad, maar dat gebruik ik voor naaiwerk van leer, dik katoen stof en reparatie werk.

Ik vind het een voordeel dat het draad doorzichtig is daar door neemt het de keur van de ondergrond aan, Tja het glanst wel wat maar het is ook dof te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...