Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoeveelheid


Kimputten

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is al ergens een topic over. Je moet eerst bepalen voor hoeveel tijd je wil voorbereiden, dan weten wat je energie verbruik van je lijf is, minimaal 1000 kcal, maximaal is 2500 per dag. Water is het belangrijkste, dus jerry's en een katadyn filter. Zeker met een baby moet je veel kunnen branden; tegen kou en water koken om spenen en flesjes te steriliseren. En mega giga hoeveelheden luiers....in oplopende maten. PAK ELKE AANBIEDING LUIERS EN POETS DOEKJES, VASELINE EN SUDOCREME DIE JE KUNT VINDEN. En baby cq peuter voeding. Zestig potjes is een maand....sterkte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kimp,

 

Dat is al vaker gevraagt en over gediscuseerd.

 

Als eerste de wedervraag voor hoelang wil je preppen en dus voor welk scenario prep je?

Wat je aan spullen nodig hebt zijn ook al veel topics over.

 

Wat je nu verbruikt zal je over een week, dus straks, nog verbruiken toch?

Je kind heeft specifieke spullen nodig ik zou daar als eerste op focussen, als je die de komende 6 maanden kunt voeden zou mij een goed gevoel geven. Maar ook daar de vraag wat is je scenario, mischien is 6 maanden dan veel te lang of te kort.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prep voor en watersnood en stroom uitval.

Voor mijn baby heb ik een half jaar luiers, babydoekjes en sudocreme.

Voeding is lastig omdat mijn zoontje nogal wisseld.

Ook heb ik voor hem half jaar ( er van uitgaant dat hij 3 tabletten per week gebruikt) paracetamol.

Ben nu bezig met de voorraad voor ons, vandaar de vraag.

Ik ga ervan uit dat mijn his mijn bol is. Heb een open haard, dus dat scheelt al

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk hou niet van verspilling (lees: ik ben een enorme vrek)

Dus ik zou alleen maar 180 potjes babyvoeding aanschaffen omdat je ze toch zal gaan ge(ver)bruiken ongeacht een SHTF situatie of niet

Hetzelfde geld voor luiers en alle andere producten die je sowieso zal gaan ge/verbruiken.

 

 

 

Zie het als voorfinanciering.

Voedsel kan alleen maar duurder worden de komende jaren.

 

En als je baby honger heeft dan kan je ook je normaal voedsel pureren, dat overleven ze wel en is ook een stuk praktischer/goedkoper om in te slaan

Alleen fruit kan een probleem worden, maar met een kinder multivitamine kom je een heel eind.

En zoals de anderen reeds hebben gepost, iedereen heeft zo zijn eigen senario voor ogen

ik vind 3 maanden eigenlijk wel de MAX om te preppen, maar ik betrap mezelf er op dat ik richting 6 maanden aan het gaan ben.

Het is meer een uit de hand gelopen hobby aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In geval van nood en bedenk met koors heb je meer nodig. Misschien even vermelden dat dit mijn eerste kindje is. Mijn moeder is exkankerpatient en door naar toeval 1x zonder pijnstillers gezeten, vandaar dat ik misschien hierin overdrijf

 

Het "eerste kindje syndroom" herken ik ;) Niks mis mee hoor! Ik heb er nu 3 en het gaat vanzelf over. ;p Het spreekt alleen maar voor je dat je je best doet. Ik schrok enkel van de hoeveelheid paracetamol dat je wekelijks denkt te moeten toedienen, althans, zo leek het in je bericht. Houd er overigens rekening mee dat als je voor langere tijd prept, baby's een zwaardere dosis mogen naarmate ze ouder worden. Dus niet enkel de lichte versie kopen, maar ook vooruitzien en de zwaardere zetpillen op voorraad nemen.

 

Grtn.,

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

water is ook voor babies het belangrijkste, en nog meer dan voor volwassenen SCHOON water omdat een baby minder antistoffen heeft aangemaakt.

Zoals anderen aangeven gewoon in een keer potjes babyvoeding inslaan en dan op basis van FIFO gebruiken; dus als je al voor de eerste 6maanden ingeslagen hebt, nu al de voeding kopen die je kind over een half jaar nodig heeft. Vooruit denken.

 

Anders even een week/maand precies bij houden wat je verbruikt. indelen in prios; 1 is noodzakelijk om in leven te blijven, 2: belangrijk maar niet levensbedreigend als je het mist en 3: luxe.

Dan extrapoleren om te kijken welke aantallen je nodig hebt en vervolgens op zoek naar de mooie prijsjes.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 2 dames in huis, vrouwelijke hygiëne is ook iets om rekening mee te houden.

 

Mijn dochter zit zo'n beetje tegen de pubertijd aan te hikken. Ik denk dat het ook niet onverstandig is om voorbehoedsmiddelen in te slaan. weet enkel niet wat daar de THT van is... gaan we ff opzoeken.. :)

 

edit: ongeveer 4-5 jaar volgens de verpakkingen. In hoeverre je daar zelf overheen durft te gaan... moet ieders voor zich weten ... ghehehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een andere vraag, als je zonnepanelen hebt, heb je dan ook altijd stroom? Misschien een stomme vraag hoor

Stomme vragen hoef je niet bang voor te zijn hier ;). Ik ben geen kenner op het gebied van zonnepanelen maar in principe geven ze alleen stroom als de zon er dus op schijnt. Zonnepanelen betekend dus niet direct dat je altijd stroom hebt. Je zult ernaast of 1 Accu's moeten hebben of 2 aangesloten blijven op het net (de stroom die je niet gebruikt wordt dan terug gegeven aan het net ipv accu's en dat wordt verrekend met wat je gebruikt als de zon niet schijnt.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je baby ook op de rapley-manier leren eten, gewoon zelf laten klooien met zacht fruit, stukjes brood, stukken groenten enzovoort. Scheelt heel veel geld & gehannes met ongezond potjesvoer en je kan zelf ook lekker eten tijdens het eten in plaats van een baby te voeren die eigenlijk alleen geïnteresseerd is in zijn eten op jouw gezicht te smeren.

Verder is het geven van allerlei melkjes tot het derde levensjaar (liefst langer, volgens Nestle) echt onzin. Die van ons kregen het na het jaar niet meer en achteraf is dat nog langer dan ik nu zou doen. Voor gevreesde tekorten kan je naar mijn idee beter investeren in een goede kindervitamine, van solgar bijv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook onze kinderen hebben we aan vast voedsel laten wennen middels de rapley methode. Super!

Verder zijn kleertjes handig om voor af te kopen in verschillende maten. Het gaat ongelofelijk hard, na een jaar zitten ze in maat 74 ofzo.

Verder hebben wij een cursus gevolgd: homeopathie bij kinderen met bijbehorend doosje homeopathische middeltjes en een boekje.

Denk verder aan tandenborstels, tandpasta en vitamine d.

En ja, het eerste kind syndroom, heel herkenbaar! Gaat inderdaad over ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha bedankt voor alletips. De cursus homopathie waar is die te volgen? Rapley methode is mijn zoontje nog iets te jong voor. Hij isnet twee maanden

 

Wij zijn bij onze kinderen begonnen met de Rapley methode toen ze 6 maanden waren. Voor meer informatie over voeding, wat wanneer geïntroduceerd mag worden etc. is dit een heel fijn boek: http://www.bol.com/nl/p/eten-voor-de-kleintjes/1001004002500297/

 

En voor de cursus, zie onderstaande link.

http://www.homeopathieroggeveen.nl/cursus.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...