Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pepmiddelen


nvd72

Aanbevolen berichten

dit is iets waar ik al een tijdje over aan het nadenk ben..

 

pep middelen..

 

nu heb ik zoals de meeste wel oplos koffie tussen mijn voorraad liggen.

maar nu zag ik laatst in een tankstation allerlij pillen en kauwgom,gels,shotjes en poeders met caffeïne en andere troep er in om je wakker en scherp te houden..

dit leek mij in eerste instancie wel handig, vooral als je op de "vlucht" bent en je op je hoede moet wezen, maar dan is er nog een risico op slaap tekort.

 

zijn er hier mensen die dit wel een gebruiken of als prep hebben liggen,

en zijn er mensen die ervaring hebben met creatine?? moet ook een pepmiddel wezen maar ik geloof niet dat die troep goed voor je kan zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Creatine is volgens mij alleen goed voor wat extra, voedingsstoffen/kracht (soort red bull zegma) met cafeine inderdaad. Bodybuilders/sporters gebruiken dat vaak. Koffie/shotjes/red bull zijn de favorieten onder het studentenvolk maar truckers schijnen ook goede pep-pillen te hebben? :)

 

Maar zoals prepass zegt..adrenaline is ook wondermiddel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is iets waar ik al een tijdje over aan het nadenk ben..

 

pep middelen..

 

nu heb ik zoals de meeste wel oplos koffie tussen mijn voorraad liggen.

maar nu zag ik laatst in een tankstation allerlij pillen en kauwgom,gels,shotjes en poeders met caffeïne en andere troep er in om je wakker en scherp te houden..

dit leek mij in eerste instancie wel handig, vooral als je op de "vlucht" bent en je op je hoede moet wezen, maar dan is er nog een risico op slaap tekort.

 

zijn er hier mensen die dit wel een gebruiken of als prep hebben liggen,

en zijn er mensen die ervaring hebben met creatine?? moet ook een pepmiddel wezen maar ik geloof niet dat die troep goed voor je kan zijn,

 

Hoi ND72,

Om met de creatine te beginnen, dat is geen pepmiddel. Ik zal het heel simpel uitleggen, het is een middel dat je spiercellen wat extra voorraad kan geven van een en stof die betrokken is bij de energie huishouding. Het is ook nog eens een volledig onschuldig natuurlijk produkt, het komt in verschillende mate voor in diverse soorten vlees. Met name rundvlees is rijk aan creatine. Het is dus zo dat wanneer je creatine gebruikt, je uithoudingsvermogen iets toeneemt, of je iets langer een grote krachtsinspanning vol kunt houden. Creatine heeft echter een oplaadfase, waarin je een aantal dagen hooggedoseerd gebruikt, daarna gebruik je een aantal weken minder en tenslotte stop je, je cellen zitten dan vol.

Kortom, het is geen pepmiddel en het werkt ook niet direct optimaal , ook al beloven diverse merken dat zij wel snelwerkend creatine hebben.

Cafeine is een ander verhaal. Dat is wel een pepmiddel, maar wat mij betreft met een behoorlijk beperking. Het maakt dat je alerter wordt en dat je je slaap uit kunt stellen. Verwacht daar echter geen wonderen van, want echt op, is echt op. Wanneer je dan steeds meer gaat nemen, komen de bijwerkingen die je niet wil en die je eerder vertragen, hartkloppingen, kortademig, verlaging van je bloedsuiker en dus vermoeidheid. Een combi van koffie, met cacoa werkt milder en soms wat langer. Guarana is ook een goede. Voor echt wakker blijven heb je ander spul nodig, maar dat is al snel illegaal. En zoals hier ook gesteld wordt, adreneline is ook een prima pepmiddel, zeker wanneer het vanuit een noodsituatie op komt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dexaprine heb ik ook gebruikt, een halve pil is voldoende! dus dat is 20 euro voor 4 maanden!

al raad ik toch wel een beetje af om dmaa of caffeine op lange termijn te gebruiken, je word er zo futloos van!

En als je dan stopt word de futloosheid nog erger en ben je een poos bezig om je weer "normaal te voelen en weer puf voor dingen te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed topic.

 

Ik denk dat je moet proberen het zo te organiseren dat je bv de beveiliging met genoeg mensen kunt doen om allemaal voldoende slaap te krijgen.

In een versimpelde samenleving heb je zo wie zo pieken en dalen van werk denk aan zaai, en oogst tijd enz.

Mijn instelling is dan ook nog steeds dat je dit veel beter in groepsverband kunt volhouden.:cool:

Heb ik al ooit gepredikt over verschillende skills met een goede groep :confused:

 

Pepmiddelen zijn een laatse redding, maar waarschijnlijk eerder uitstel van executie......

Zou er toch wel wat van op voorraad willen hebben voor het geval dat....

 

 

 

Grt,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon naar de drogist of apotheek en paracetamol met coffeine kopen een paklje voor 1,50 of zo iets, daarna een kopje koffie en je kunt er weer tegen.

Slaap gevoel verdwijnt voor een uur of 4 to tot 6 , kreeg ik als tip van mijn zus in de verpleging wordt dit door de zusters gebruikt en ben er zelf erg blij mee omdat ik dan weer fit ben en niet hoef te rusten wat ook niet altijd kan.

En door de dubbel werking als je b.v. spierpijn hebt klachten die gewoonlijk met paracetamol weg gaan ook als pijnstiller werkzaam.

Ik vind ze ideaal:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dexaprine ook gebruikt maar werd en juist moe van

een keer tijdens een kamp had ik heel weinig slaap gehad en wou nog even een nacht op blijven dus twee pillen gehad en vil als een blok in slaap werkte meer als slaap pillen

heb zoiets ook al gehad met 1 pil en werd de dag erna altijd heel erg misselijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is iets waar ik al een tijdje over aan het nadenk ben..

 

pep middelen..

 

nu heb ik zoals de meeste wel oplos koffie tussen mijn voorraad liggen.

maar nu zag ik laatst in een tankstation allerlij pillen en kauwgom,gels,shotjes en poeders met caffeïne en andere troep er in om je wakker en scherp te houden..

dit leek mij in eerste instancie wel handig, vooral als je op de "vlucht" bent en je op je hoede moet wezen, maar dan is er nog een risico op slaap tekort.

 

zijn er hier mensen die dit wel een gebruiken of als prep hebben liggen,

en zijn er mensen die ervaring hebben met creatine?? moet ook een pepmiddel wezen maar ik geloof niet dat die troep goed voor je kan zijn,

 

Probleem met bijv speed, coke, mdma etc is dat je daar ook erg euforisch van wordt. Juist als je op de vlucht bent en/of op je hoede moet zijn dan is dat erg gevaarlijk omdat je jezelf en omgeving zeer overschat. Daarnaast ligt het risico van paranoïde gevoelens op de loer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RedBull en dat soort drankjes ?

 

Bij mij werkt dat amper en het lijkt mij niet verstandig om voor je veiligheid te vertrouwen op redbull/koffie/chocola/cola/speed/coke/etc. Het perfecte middel om alert, wakker etc te blijven bestaat volgens mij niet anders had het leger daar al veelvuldig gebruik van gemaakt. Voor de korte termijn (max paar aaneengesloten dagen) zijn er wel middelen, maar die hebben als nadeel dat je jezelf overschat en er soms paranoïde van wordt. Je kan het niet weken non-stop gebruiken en bent vaak futloos of zelfs depri zodra je stopt. Koffie/thee/chocola zijn prima prepmiddelen; voor comfort, een klein beetje energie of als ruilmiddel.

 

Ik raad eerder aan om wat sterke drank op te slaan, prima ruilmiddel of slaapmiddel. Ik denk dat je eerder slaap tekort komt dan dat je problemen hebt met wakker blijven. Tijdens SHTF zorgt je lichaam voor genoeg energie, en met al je zorgen wordt het lastig slapen. Wakker blijven wordt pas lastig als je je gaat vervelen, bijvoorbeeld tijdens het wachtlopen over je boerderij terwijl je al weken geen zombie hebt kunnen afschieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Rhodiola rosea ga ik zeker weten inslaan voor WTSHTF. Het verbetert je stemming én mentale/fysieke prestaties.

 

Rozewortel (Rhodiola rosea, synoniemen: Sedum rosea en Sedum roseum) is een plant uit de vetplantenfamilie (Crassulaceae). De plant groeit in de koude delen van de wereld, waaronder een groot deel van de Arctis, de bergen van Centraal-Azië, de Rocky Mountains en bergachtige delen van Europa, zoals de Alpen, de Pyreneeën, de Karpaten, Scandinavië, IJsland, Groot-Brittannië en Ierland. - Wikipedia

 

De werking is waarschijnlijk o.a. te danken doordat RS de de werking van monoamino-oxidase (een enzym dat een rol speelt bij de afbraak van neurotransmitters.) remt, waardoor er minder neurotransmitters (serotonine, noradrenaline en dopamine) worden afgebroken. Het verhoogt mogelijk ook de hoeveelheid opioïden zoals beta-endorfine. Voor meer informatie en bronnen zie de Engelstalige Wikipedia.

 

Ik heb dit zelf ooit eens gebruikt (Now food: min. 3% total rosavins &min. 1% salidrosides) en het effect was duidelijk te onderscheiden van een placebo-effect. Het is subtiel en niet te vergelijken met middelen zoals speed o.i.d. maar bij mij was het effect (vooral op concentratievermogen en energie) merkbaar. Het nadeel is wel dat er mogelijk tolerantie optreedt, waardoor het effect minder wordt. Het lijkt me echter ideaal om scherp te blijven tijdens een stressvolle periode.

 

Als je nu medicatie gebruikt moet je wel even kijken of dit goed samengaat. Met antidepressiva (SRRI's) heb je bijvoorbeeld het risico op serotoninesyndroom als je deze middelen tegelijkertijd gebruikt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...