Ga naar inhoud
GENEGEERD

agressie


DikkeFrikandel

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Hoe voorbereid zijn jullie op het ontstaan van agressie? Beoefend de gemiddelde prepper bijvoorbeeld ook een vechtsport? Ik duik nog maar net in dit onderwerp en ik heb een hoop vragen (zie andere topics). Zijn er richtlijnen mbt jezelf voorbereiden op zelfverdediging als dit nodig is? Stel het is zo ver, grote kans dat uiteindelijk mensen ook elkaar gaan opeten, of is dit een beetje te ver gezocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelfverdediging kan nooit kwaad. Ik ben zelf iets te ongedisciplineerd om minstens1x per week te trainen, maar heb wel verspreid over het hele huis messen, alarm- en luchtdrukpistolen liggen. Verder ben ik ook redelijk handig met een pijl en boog, maar dat is de afgelopen eeuwen niet heel relevant meer.

 

Makkelijkste qua zefverdediging is pepperspray, in nederland is dit alleen verboden om wat voor reden dan ook. Hier wordt voor ze ver ik weet niet op gecontrolleerd dus je zou prima een busje  uit duitsland moeten kunnen halen. Maar als je die dagelijks bij je te dragen loop je wel een risico

 

Canibalisme is wel een zeer extreme situatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, DikkeFrikandel zei:

richtlijnen mbt jezelf voorbereiden op zelfverdediging als dit nodig is? Stel het is zo ver, grote kans dat uiteindelijk mensen ook elkaar gaan opeten, of is dit een beetje te ver gezocht?

Opeten mag ik hopen van niet.

Elkaar te lijf gaan zou zeker zomaar kunnen.

Er is een uitdrukking: three meals away from anarchy.

Dat zegt denk ik wel genoeg.

Zodra  de shit echt menens wordt is het ieder voor zich,en

wanhopige,woedende en hongerige mensen doen rare onvoorstelbare  dingen .

Dus agressie en fysiek geweld is iets waar je zeker rekening mee moet houden!

Bij veel preppers is het ook een belangrijk onderdeel van het voorbereiden.

Richtlijnen weet ik niet ,tja wie zou die op moeten stellen.

Over het algemeen houd je je denk ik het best zoveel mogelijk aan de wet ,he😜?

En verdedigingstactieken ,ja in de zin van zelfverdediging.

Er zijn hier wel enkele leden mee bezig.

Maar namen ga ik niet noemen (ivm OPSEC dus).

Bij belangstelling zullen zij zelf wel hier reageren vermoed ik.

Zoek ook op dit onderwerp eens op youtube !

 

Nou ,je duikt er flink in merk ik,in het onderwerp preppen.

Ga zo door,een nieuw enthousiast lid is leuk om erbij te hebben.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, 652 zei:

een pijl en boog, maar dat is de afgelopen eeuwen niet heel relevant meer.

Dat moet je niet zeggen,boogschieten wordt zeker nog wel beoefend.

Het staat ook op mijn wensen lijstje,maar " het-is-er- nog- steeds- niet- van- gekomen"!

Voordeel van pijl en boog is dat je het vrij in bezit mag hebben ,vrij mag vervoeren ,

en op eigen ( geschikt)terrein mag beoefenen .

Oftewel je hebt er geen vergunning voor nodig.

En als verdediging scoort het vast niet slecht.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beoefend wordt het zeker nog, maar heel praktisch is het als zelfverdediging niet. Wel een stuk beter dan niks natuurlijk.

 

Hangt er overigens ook vanaf hoe je oefent en wat voor boog je gebruikt. Ik heb zelf een ruiterboog, die is gemaakt om zo compact mogelijk te zijn zodat hij makkelijk vanaf een paard geschoten kan worden. Als ik de enige op de baan was oefende ik om zo snel mogelijk te schieten terwijl ik naar links en rechts liep, leek mij het dichtsmogelijk in de buurt van bewegende doelwitten komen. Maar als iemand op je af komt rennen rent die natuurlijk in onvoorspelbare richtingen.

 

In  de stad lijkt het me niet heel praktisch aangezien wel een seconde duurt voordat je de boog aangespannen hebt, en in die seconde kan veel gebeuren. Dat is overigens als je al klaarstaat voor iemand, moet je de pijl nog pakken dan duurt het nog een stuk langer.

 

Elk jaar komen er overigens meer krachtigere, compactere en goedkopere kruisbogen op de markt. Hier kan je met vrijwel 0 oefeningen zeer accuraat mee schieten. Hier hoef je ook (nog) geen vergunning voor te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg te verzinnen.

Kruisboog met magazijn.

Sterke PCP buks met magazijn.

Kleine handbijl.

Kleine knuppel.

Honkbalknuppel.

Slagersmes

Schroevendraaier.

Pijl en boog.

Brandblusser

 

Dit is allemaal legaal te bezitten.

 

Belangrijk is dat je ze afschrikt en ook met 1 handeling kan uitschakelen.

Dan komt een vechtsport niet bovenaan een lijstje. Maar natuurlijk wel altijd handig.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Opeten mag ik hopen van niet.

Elkaar te lijf gaan zou zeker zomaar kunnen.

Er is een uitdrukking: three meals away from anarchy.

Dat zegt denk ik wel genoeg.

Zodra  de shit echt menens wordt is het ieder voor zich,en

wanhopige,woedende en hongerige mensen doen rare onvoorstelbare  dingen .

Dus agressie en fysiek geweld is iets waar je zeker rekening mee moet houden!

Bij veel preppers is het ook een belangrijk onderdeel van het voorbereiden.

Richtlijnen weet ik niet ,tja wie zou die op moeten stellen.

Over het algemeen houd je je denk ik het best zoveel mogelijk aan de wet ,he😜?

En verdedigingstactieken ,ja in de zin van zelfverdediging.

Er zijn hier wel enkele leden mee bezig.

Maar namen ga ik niet noemen (ivm OPSEC dus).

Bij belangstelling zullen zij zelf wel hier reageren vermoed ik.

Zoek ook op dit onderwerp eens op youtube !

 

Nou ,je duikt er flink in merk ik,in het onderwerp preppen.

Ga zo door,een nieuw enthousiast lid is leuk om erbij te hebben.!

Nee maar ik hoop sowieso niet het ooit een keer mis gaat. Maar als er echt niks meer te eten is dan gaan mensen toch waarschijnlijk elkaar eten. Misschien dat ze eerst doden gaan eten, weet niet of gelijk de buren elkaar gaan opeten. Zal de komende tijd eens wat opzoeken over preppen op youtube, lijkt me een goed idee.

 

Het is best moeilijk nog vind ik om een beetje in te schatten wat er kan gebeuren en hoe men daarop reageert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Madeliefje zei:

Genoeg te verzinnen.

Kruisboog met magazijn.

Sterke PCP buks met magazijn.

Kleine handbijl.

Kleine knuppel.

Honkbalknuppel.

Slagersmes

Schroevendraaier.

Pijl en boog.

Brandblusser

 

Dit is allemaal legaal te bezitten.

 

Belangrijk is dat je ze afschrikt en ook met 1 handeling kan uitschakelen.

Dan komt een vechtsport niet bovenaan een lijstje. Maar natuurlijk wel altijd handig.

Oke het is dan geen vechtsport te noemen maar het vereist wel oefening om de bovenstaande wapens goed te kunnen gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

 

14 minuten geleden, DikkeFrikandel zei:

Het is best moeilijk nog vind ik om een beetje in te schatten wat er kan gebeuren en hoe men daarop reageert. 

 

Hoi , 

Dat is het ook en dat blijft het ook, want het is waarschijnlijk voor nu , onvoorstelbaar wat er zich af kan gaan spelen.

Om je vast een beetje idee te geven vond ik dit artikel.

Het bespreekt de situatie in steden in de USA dus vertaal dat ietwat naar ons land, maar het geeft toch een indruk.

 

https://www.frontnieuws.com/criminelen-zullen-regeren-tijdens-de-chaos-van-de-maatschappelijke-ineenstorting-psychologische-schok-komt-naar-de-onwetende-massas-die-nog-nooit-ruw-geweld-wanhoop-en-anarchie-hebben-gezien/

 

En Canibalisme verwacht ik niet zo snel , tegen dat het zover ooit komt is iedereen al bijna dood. Of men gaat dat wel als er lijken gegeten gaan worden.

Of, zoals ook in het artikel staat, door "nuts" te worden. 

Eerder heb ik ook al gewezen op de grote mentale belasting die zoiets als chaos gaat geven!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, DikkeFrikandel zei:

Oke het is dan geen vechtsport te noemen maar het vereist wel oefening om de bovenstaande wapens goed te kunnen gebruiken.

Wees hierin creatief ! Bijna alles kan een wapen zijn !  Deegrol, keukensnijplank , hogedrukspuit, als je die hebt een palenrammer ,stenen,stokken, zelf draag ik klein spuitbusje bandenopvulspul( weet naam ff niet!) bij me , spuitbus haarlak of verf kan ook. Dat  werkt natrlk niet bij groepen maar 1 op 1 wel.

Kijk in je huis en/of je schuur es goed rond : wat zou als wapen kunnen dienen !!  

En iedereen kan met een deegrol meppen !

En het gaat vaak om de verrassingsaanval he, het feit dat je iets terugdoet heeft ook effect. Dat hoop ik tenminste dan maar!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Wzelf draag ik klein spuitbusje bandenopvulspul( weet naam ff niet!) bij me , spuitbus haarlak of verf kan ook. Dat  werkt natrlk niet bij groepen maar 1 op 1 wel.

Ken je toevallig tiw defense spray? Veel dichter bij pepperspray komt het niet in de buurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Wees hierin creatief ! Bijna alles kan een wapen zijn !  Deegrol, keukensnijplank , hogedrukspuit, als je die hebt een palenrammer ,stenen,stokken, zelf draag ik klein spuitbusje bandenopvulspul( weet naam ff niet!) bij me , spuitbus haarlak of verf kan ook. Dat  werkt natrlk niet bij groepen maar 1 op 1 wel.

Kijk in je huis en/of je schuur es goed rond : wat zou als wapen kunnen dienen !!  

En iedereen kan met een deegrol meppen !

En het gaat vaak om de verrassingsaanval he, het feit dat je iets terugdoet heeft ook effect. Dat hoop ik tenminste dan maar!!!

Een groep mensen die voor je eten komen stop je niet met een deegroller.

Ik wacht ze wel op met een kruisboog met magazijn en daarna mijn handbijl.

Daarna kan ik altijd nog overwegen om ze te slachten en te pekelen 🤣

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Madeliefje zei:

Een groep mensen die voor je eten komen stop je niet met een deegroller.

Klopt,een groep niet,maar een inbreker dus 1 op 1 hopelijk wel ! Natuurlijk zijn alle andere genoemde opties beter,maar bij gebrek aan.....😜

Gelukkig beschik ik ook over zwaarder geschut,hoor.

De deegroller gebruik ik meest om " de sfeer in huis" goed te houden🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Rien zei:

overgrote meerderheid op afstanden tussen 1 en 2 meter.

@Rien,zeggen de gegevens ook iets over het aantal overvallers dat gemiddeld deelneemt per aktie?

Dus bv vaker in een groep of juist meer eenmans akties?

 

Die 1 tot 2 mtr. geeft een aardige indicatie voor welk verdedigingsmiddel het meest geschikt kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2022 om 16:48, mevr.Grijpstra zei:

@Rien,zeggen de gegevens ook iets over het aantal overvallers dat gemiddeld deelneemt per aktie?

Dus bv vaker in een groep of juist meer eenmans akties?

 

nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee kun je alleen het doelwit worden van agressie in tijden van chaos, bijvoorbeeld tijdens eens stroomstoring waarbij uiteindelijk de meldkamer ook uitvalt en supermarkten geen pinbetalingen meer kunnen accepteren. Voorwaarde is dat jij iets hebt wat anderen nodig hebben, bijvoorbeeld eten of water. Mocht je dit niet hebben of als dit onzichtbaar is voor de buitenwereld, dan waan ik mezelf veilig.

Maar je kunt kijken naar situaties, een stroomstoring, zoals in venezuela hoe die verlopen zijn. https://www.bbc.com/news/world-latin-america-47553536
Zover ik weet zijn er plunderingen geweest van supermarkten maar staat iedereen wel braaf met zijn emmertje bij een waterval water te scheppen. 

 

Het scenario van kannibalisme is in mijn ogen te ver gezocht (in combinatie met agressie). We hadden de hongerwinter in de tweede wereldoorlog in west nederland. Ik heb wel verhalen gehoord uit die periode, maar kannibalisme is er geen van. Wel dat mensen wanhopig waren en stierven door voedsel te kort. 

Wel heb ik van kannibalisme gehoord bij een vlieguitramp in de andes (volgens mij). Daarbij werd ervoor gekozen om de doden op te eten. In dit geval was er geen agressie. 

 

Je moet inzien dat een mens niet perse wanhopig wordt van honger. Honger is uiteindelijk geen pijn waarbij je wilt vluchten of vechten, misschien voelt dat soms even zo wanneer je een maaltijd over slaat. Daarnaast verzwakt het menselijk lichaam redelijk snel bij geen eten/ geen vet waarop je kunt teren. 

Om eerlijk te zijn vind ik het hebben van wapens op zich niet verkeerd (alhoewel sommige illegaal zijn), met pepperspray kan je denk ik wel iemand wegjagen. Maar mensen die denken met een keukenmes zichzelf te kunnen verdedigen, dat betwijfel ik ten zeerste. Je moet een psychopaat zijn om iemand met een mes neer te kunnen steken en kunnen vechten wat de meerderheid niet kan (ook al beweren ze na 1 les of minder het wel te kunnen). Vechten dat kan alleen als er geen groep mensen voor je deur staat. In dat geval kan je je beter overgeven, aangezien je toch geen kans maakt. Je bent je voorraad eten kwijt meer niet. 

Ik acht de menselijke natuurlijk in chaos nog steeds redelijk vreedzaam, uiteindelijk zijn mensen niet uit om elkaar te doden, maar om te overleven/ pijn te vermijden. Maar om je echt een antwoord te geven moeten we kijken naar kleinschalige rampen, zoals stroomstoringen in landen of voedsel tekorten in afrika. Daar is allemaal geen sprake van kannibalisme. 
 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de politiek correcte censuur niet meer aanwezig dan dat er over 'verdediging' kan gepraat worden?

Mijn ervaring is dat zij die er naar vragen, toch reddeloos verloren zijn en deze die hun plan kunnen

trekken, vooral er het zwijgen toe doen omdat dat nu eenmaal het verstandigste is...

Wil je weten wat oorlog is, ga in het leger, daar leren ze dat hoe dat in zijn werk gaat...

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...