Ga naar inhoud
GENEGEERD

buikje aanleggen


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

 

 

1 uur geleden, DikkeFrikandel zei:

is het voor het geval dat het mis gaat, handig om een buikje aan te leggen? En hoe zit het met spiermassa?

Yes,dit is nou zo'n onderwerp waar ik best iets van weet,maar nooit naar durfde te vragen!

Een buikje aanleggen ter reserve bedoel je?

Ik zou het niet doen.

Ik heb er zelf een( zo'n buikje dus) maar je hebt er niet veel aan als reserve denk ik.

 

Over spiermassa versus verhoogd metabolisme daar weet ik niet veel van.

Het is natrlk wel een punt om rekening mee te houden qua voorraad en hoeveel kcal je daaruit wilt kunnen halen.

Maar als het om reserve en kracht gaat zou ik focussen op uithoudingsvermogen en conditie.

Niet alleen lichamelijke conditie ( goede weerstand,ondersteun en versterk je immuunsysteem) 

maar zeker ook van belang is een goede mentale conditie.

Onderschat niet wat je psychisch te verstouwen kan krijgen als er chaos uitbreekt of een ramp gebeurt.

Dit is het moeilijkst om te trainen denk ik.Want je kunt dat niet oefenen in de praktijk

( hopelijk).

Maar je kunt je er wel in verdiepen,over lezen en wees je er op zijn minst bewust van.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan wat je meet een buikje bedoelt. Beetje vet als reserve kan geen kwaad. Was een tijd ondergewicht. Kon toen overigens prima een dag zonder eten zonder last van te hebben. Ben wel blij dat ik nu op een redelijk normaal gewicht ben, heb zo een stuk meer energie.

 

Voor de rest denk ik dat het een kwestie van balans is en wat het beste bij je past. Beetje spriermassa opbouwen is natuurlijk goed, maar te veel ook weer niet. Zoals hierboven genoemd.

 

Tot een jaar of 2 geleden had ik er echt geen problemen mee een dag eten over te slaan. Ondertussen heb ik toch wel weer vaker trek, sla af en toe nogsteeds ontbijt/luch over zodat ik niet ga wennen aan het gevoel om constant te moeten eten en vol te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DikkeFrikandel Een buikje aanleggen heb ik wel gedaan, maar alleen in voorbereiding op iets dat zeker zou komen (i.e. trips waar verwacht kon worden dat de calorie inname laag zou zijn).

 

Ik heb ooit eens in ca 21 dagen zo'n 8kg verloren, dus een voorraadje vet opbouwen van te voren is dan zeker wel handig.

 

De nadelige gezondheidseffecten zijn imo te groot om dat te doen voor iets dat onwaarschijnlijk is in de nabije toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

 

 

Yes,dit is nou zo'n onderwerp waar ik best iets van weet,maar nooit naar durfde te vragen!

Een buikje aanleggen ter reserve bedoel je?

Ik zou het niet doen.

Ik heb er zelf een( zo'n buikje dus) maar je hebt er niet veel aan als reserve denk ik.

 

Over spiermassa versus verhoogd metabolisme daar weet ik niet veel van.

Het is natrlk wel een punt om rekening mee te houden qua voorraad en hoeveel kcal je daaruit wilt kunnen halen.

Maar als het om reserve en kracht gaat zou ik focussen op uithoudingsvermogen en conditie.

Niet alleen lichamelijke conditie ( goede weerstand,ondersteun en versterk je immuunsysteem) 

maar zeker ook van belang is een goede mentale conditie.

Onderschat niet wat je psychisch te verstouwen kan krijgen als er chaos uitbreekt of een ramp gebeurt.

Dit is het moeilijkst om te trainen denk ik.Want je kunt dat niet oefenen in de praktijk

( hopelijk).

Maar je kunt je er wel in verdiepen,over lezen en wees je er op zijn minst bewust van.

Hm conditie is inderdaad wel belangrijk! En hoe zou je dan het beste je mentale conditie trainen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Rien zei:

@DikkeFrikandel Een buikje aanleggen heb ik wel gedaan, maar alleen in voorbereiding op iets dat zeker zou komen (i.e. trips waar verwacht kon worden dat de calorie inname laag zou zijn).

 

Ik heb ooit eens in ca 21 dagen zo'n 8kg verloren, dus een voorraadje vet opbouwen van te voren is dan zeker wel handig.

 

De nadelige gezondheidseffecten zijn imo te groot om dat te doen voor iets dat onwaarschijnlijk is in de nabije toekomst.

Had je 21 dagen niks gegeten dan? Dat is een hoop gewicht in drie weken😲

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, 652 zei:

Ligt eraan wat je meet een buikje bedoelt. Beetje vet als reserve kan geen kwaad. Was een tijd ondergewicht. Kon toen overigens prima een dag zonder eten zonder last van te hebben. Ben wel blij dat ik nu op een redelijk normaal gewicht ben, heb zo een stuk meer energie.

 

Voor de rest denk ik dat het een kwestie van balans is en wat het beste bij je past. Beetje spriermassa opbouwen is natuurlijk goed, maar te veel ook weer niet. Zoals hierboven genoemd.

 

Tot een jaar of 2 geleden had ik er echt geen problemen mee een dag eten over te slaan. Ondertussen heb ik toch wel weer vaker trek, sla af en toe nogsteeds ontbijt/luch over zodat ik niet ga wennen aan het gevoel om constant te moeten eten en vol te zitten.

Herkenbaar. Was vroeger altijd wat meer richting ondergewicht en kon toen zonder problemen tot halverwege de dag zonder eten. Afgelopen jaren redelijk wat kilo's aangekomen, met name door sporten en gezond/regelmatig eten. Nu heb ik ongeveer vijf eetmomenten op een dag en als ik een mis dan krijg ik ongekende trek😆

 

Dat oefenen is best een goed idee lijkt me want als ik nu trek krijg dan merk ik ook echt dat ik anders handel. Ik ben dan sneller geïrriteerd. Niet handig, stel dat het ineens een keer niet anders kan 😧

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, DikkeFrikandel zei:

Had je 21 dagen niks gegeten dan? Dat is een hoop gewicht in drie weken😲

 

Lol, nee hoor. Het kwam ook als een verrassing, en ik heb snel weer 'bijgetankt'.... dat was leuk.

 

Ik heb eigenlijk m'n hele leven hetzelfde gewicht gehad. Veel gesport. Maar nu ik het wat rustiger aan doe merk ik wel dat er gemakkelijk een een kilotje extra aan zit. Oh wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-2-2022 om 11:10, Rien zei:

 

Lol, nee hoor. Het kwam ook als een verrassing, en ik heb snel weer 'bijgetankt'.... dat was leuk.

 

Ik heb eigenlijk m'n hele leven hetzelfde gewicht gehad. Veel gesport. Maar nu ik het wat rustiger aan doe merk ik wel dat er gemakkelijk een een kilootje extra aan zit. Oh wel...

 

Beste @Rien

Dan moet de bevalling van jou wel wereld nieuws zijn geweest.😁😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-2-2022 om 22:16, DikkeFrikandel zei:

dan het beste je mentale conditie trainen?

Misschien vind je hier wat tips:

(google desnoods ff, er is meer te vinden)

 

https://eva.eo.nl/artikel/2020/05/hoe-verbeter-je-je-mentale-conditie-tips-van-de-neuroloog-om-hersenen-te-trainen#:~:text=Tips voor een goede mentale conditie&text=Maar ook het leren van,hersenen hebben%2C activerend of rustgevend.

citaat:

 "De mentale conditie heeft te maken met leren, onthouden, concentreren, reageren en communiceren – en het uithoudingsvermogen op dat gebied”, vertelt Visscher "

 

Dit is dan meer de softe kant van mentale training.

Ook kun je oefenen in "afzien" 

bv in het sporten, oefen eens hoe het is om een weekend zonder stroom of water te zitten:

Geen verwarming, geen wifi,geen tv,misschien niet kunnen koken,douchen.

Das niet alleen praktisch nuttig,(zo merk je wat je mist)

maar geloof me ,dat kan een aanslag op je humeur zijn hoor.

Hoe ga je als gezin met deze stress om?

Maar probeer ook te lezen of beelden te zien over rampen,

oorlog,dan zie je wat er gebeuren kan.

Bereid jezelf en je naasten voor op mogelijk schokkende dingen ( niet te extreem natrlk)

Bespreek met elkaar de mogelijke gevolgen van een ramp of chaos,zodat je er van bewust bent dat eea kan gebeuren.

Niet leuk wel leerzaam.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een buik-vet is een opslagplaats van schadelijke stoffen die de gezondheid kan schaden, val je plots behoorlijk af kan je er goed ziek van worden met alle gevolgen.

Wil je wel zo'n opslagplaats, dan mag je die van mij met alle plezier hebben.😁 

De verzendkosten, en het demonteren zijn wel voor jou rekening.🤣

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vergroot namelijk het risico op stofwisselingsziekten, waaronder insulineresistentie, hoge bloeddruk, diabetes, hart- en vaatziekten en vette leveraandoeningen. Bovendien heb je een groter risico op borst- en darmkanker naarmate je meer visceraal vet in je buik hebt.

6 jun. 2020

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, JJ&A zei:

Een buik-vet is een opslagplaats van schadelijke stoffen die de gezondheid kan schaden, val je plots behoorlijk af kan je er goed ziek van worden met alle gevolgen.

Wil je wel zo'n opslagplaats, dan mag je die van mij met alle plezier hebben.😁 

De verzendkosten, en het demonteren zijn wel voor jou rekening.🤣

Hmm ik ga dan liever even een maand elke dag naar een all you can eat😁

 

Ik weet wel dat op lange termijn een vette buik gezondheidsproblemen kan opleveren. Maar stel er is niks te eten dan blijf je volgens mij wel langer in leven. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DikkeFrikandel

 

Als je kennis van de natuur hebt, dan is er altijd wel wat te eten en het is ook nog het beste voedsel wat je maar kan vinden, je krijgt er amper schadelijke stoffen van in je buik-vet (geen bestrijding middelen, geen verarmde grond) zou je het wel krijgen, dat eet je iets uit de natuur wat het weer doet verwijderen.

 

Als ik je het beste advies mag geven, maak er een studie van, en je kan een krachtig mens worden, die nog amper ergens ziek van word, en dan nog bied de natuur je de medicatie om weer gezond te worden.

 

Als je nog jong bent, of graag nog veel wilt leren dan staat er een andere wereld voor je open.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Volgens mij kun je met een sportief lijf meer en betere voeding extra meesjouwen dan puur vet op je lijf om te verbranden. Als je overgewicht hebt verbrand je meer calorien dan iemand die op zijn ideale gewicht zit. Volgens mij verbranden mensen die een heel sportieve lifestyle hebben ook meer calorien. 

 

Als S de F Hit kun je volgens mij het beste gewoon een goede conditie hebben, maar geen lijf als een marathonloper. 

 

Iets in mijn achterhoofd zegt me dat de meesten die dit nu lezen zich geen zorgen maken over hun (te)lage vetpercentage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...