Ga naar inhoud
GENEGEERD

groep


DikkeFrikandel

Aanbevolen berichten

Is er ook een soort van groep waarbij je je kan aansluiten voor t geval dat schijt de ventilator raakt? Zeg maar een groep die dan samen komt en ervoor zorgt dat de groep in leven blijft, waarbij iedereen zijn taak dan toegediend krijgt. Een soort van motorclub bijvoorbeeld maar dan voor preppers. Ik weet niet of mijn vraag helemaal duidelijk is maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een groep gaat vormen als alles chaos is, dit een voordeel kan zijn tov wanneer je alleen bent. Is dit ook een onderdeel van preppen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 uur geleden, DikkeFrikandel zei:

Een soort van motorclub bijvoorbeeld maar dan voor preppers. Ik weet niet of mijn vraag helemaal duidelijk is maar ik kan me voorstellen

Hoi DikkeFrikandel,

 

Je vraag is me volkomen duidelijk, maar oo oo wat heb ik om je vraag moeten lachen ! Echt, ik kwam niet meer bij 😂😂

Een soort van motorclub maar dan voor preppers!!  Hoe krijg je `t verzonnen... ha ha !

 

Maar ff serieus , ja, het vormen van een groep kan zeker een onderdeel zijn van preppen.

En het kan zeker een voordeel zijn om deel uit te maken van een groep ipv in je eentje te moeten overleven in shitsituaties.

Alleen kun je beter tijdig zo`n groep vormen en niet wachten tot er al chaos heerst.

Een goed functionerende groep, zo dat al ooit kan bestaan, vergt namelijk wel wat inzet en voorbereiding.

De meeste van dit soort groepen selecteren hun deelnemers echter zelf, zoals Rien ook al zegt, lid worden gaat vaak "op uitnodiging".

Dus of zelf heel actief preppen zodat je in het wereldje wordt opgemerkt ofwel zelf een groep starten .Dat kan natuurlijk ook altijd.

Misschien kom je zo zelfs wel in kontakt met motorrijders die graag lid willen worden van jouw club!

 

Well, how about that ???

 

groet,mevr.Grijpstra

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar in de termen van een motorclub te blijven. Dat is een groep die elkaar (door en door) kent. Dat is met een preppersgroep natuurlijk ook hetzelfde. Als de ventilator rond gaat wil je samenwerken met mensen waarvan je weet wat je eraan hebt en dat je qua karakter past. Niet dat je net 10 dagen in de "zombie Apocalyps" zit en er een ruzie ontstaat over leiderschap, eten, gedachtegangen ect. 

Je moet het een beetje zien als daten (en nee, een preppersdateapp is er nog niet) Je moet gelijkgezinden zoeken en kijken of het klikt. Dus actief zijn op fora, maar ook vooral naar bijeenkomsten/beurzen gaan waar je mensen met preppersgedachten tegen kunt komen. Denk aan bushcraft, ect en dan gewoon in gesprek gaan. Maar je kunt ook in je eigen omgeving polsen. Ga eens met de buren kletsen dat je je zorgen maakt over een blackout en of zij hier iets aan gedaan hebben. Zo kun je misschien zelfs al een goed voorbereide buurt krijgen. En dan heb je een spreekwoord over een goede buur of verre vriend die erg van toepassing is. 😉

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi DikkeFrikandel,

 

Je vraag is me volkomen duidelijk, maar oo oo wat heb ik om je vraag moeten lachen ! Echt, ik kwam niet meer bij 😂😂

Een soort van motorclub maar dan voor preppers!!  Hoe krijg je `t verzonnen... ha ha !

 

Maar ff serieus , ja, het vormen van een groep kan zeker een onderdeel zijn van preppen.

En het kan zeker een voordeel zijn om deel uit te maken van een groep ipv in je eentje te moeten overleven in shitsituaties.

Alleen kun je beter tijdig zo`n groep vormen en niet wachten tot er al chaos heerst.

Een goed functionerende groep, zo dat al ooit kan bestaan, vergt namelijk wel wat inzet en voorbereiding.

De meeste van dit soort groepen selecteren hun deelnemers echter zelf, zoals Rien ook al zegt, lid worden gaat vaak "op uitnodiging".

Dus of zelf heel actief preppen zodat je in het wereldje wordt opgemerkt ofwel zelf een groep starten .Dat kan natuurlijk ook altijd.

Misschien kom je zo zelfs wel in kontakt met motorrijders die graag lid willen worden van jouw club!

 

Well, how about that ???

 

groet,mevr.Grijpstra

 

 

Hm goed idee, wil je lid worden van de DikkeFrikandelClub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Red zei:

Om maar in de termen van een motorclub te blijven. Dat is een groep die elkaar (door en door) kent. Dat is met een preppersgroep natuurlijk ook hetzelfde. Als de ventilator rond gaat wil je samenwerken met mensen waarvan je weet wat je eraan hebt en dat je qua karakter past. Niet dat je net 10 dagen in de "zombie Apocalyps" zit en er een ruzie ontstaat over leiderschap, eten, gedachtegangen ect. 

Je moet het een beetje zien als daten (en nee, een preppersdateapp is er nog niet) Je moet gelijkgezinden zoeken en kijken of het klikt. Dus actief zijn op fora, maar ook vooral naar bijeenkomsten/beurzen gaan waar je mensen met preppersgedachten tegen kunt komen. Denk aan bushcraft, ect en dan gewoon in gesprek gaan. Maar je kunt ook in je eigen omgeving polsen. Ga eens met de buren kletsen dat je je zorgen maakt over een blackout en of zij hier iets aan gedaan hebben. Zo kun je misschien zelfs al een goed voorbereide buurt krijgen. En dan heb je een spreekwoord over een goede buur of verre vriend die erg van toepassing is. 😉

Toch best een belangrijk onderdeel van preppen als ik er zo over nadenk. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat je alleen al als lid van een motorclub in het voordeel bent wanneer het zo ver is omdat je dan in ieder geval deelneemt aan een groep. Ik zal eens polsen bij een paar vrienden die hier in de buurt wonen of zij ook geïnteresseerd zijn in het voorbereiden op wat eventueel gaat komen.

aangepast door DikkeFrikandel
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, DikkeFrikandel zei:

Dat ben ik! 😆

Ha, dat begint al interessant te worden!

Maar nu moet ik natrlk helemaal eerst even overleggen,he?

Jij weet zelf heel goed hoe dat werkt😉

 

Je hebt dus al een motorclub!

Enig idee of er daarin belangstelling bestaat voor het onderwerp preppen of,als dat woord niet zo lekker ligt,voorbereid zijn op?

Deze gasten ken je,dus dat zou al een goeie start zijn.

 

Maar laat gerust es wat voorstellen horen,pb'tje mag ook.

Locatie Noord-Holland,heb ik dat goed?

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Ha, dat begint al interessant te worden!

Maar nu moet ik natrlk helemaal eerst even overleggen,he?

Jij weet zelf heel goed hoe dat werkt😉

 

Je hebt dus al een motorclub!

Enig idee of er daarin belangstelling bestaat voor het onderwerp preppen of,als dat woord niet zo lekker ligt,voorbereid zijn op?

Deze gasten ken je,dus dat zou al een goeie start zijn.

 

Maar laat gerust es wat voorstellen horen,pb'tje mag ook.

Locatie Noord-Holland,heb ik dat goed?

 

 

 

Ja sinds vanmorgen heb ik een motorclub! Maar we kunnen het ook een prepclub noemen aangezien ik geen motor heb. Je bent de eerste lid!

 

Nee helaas, ik zit in Groningen. Maar een chapter in Noord-Holland is geen slecht idee. Bij deze benoem ik jou tot president van de chapter Noord-Holland. De naam van de club daar kunnen we nog over discussiëren, ik weet niet of DikkeFrikandelClub wel leden trekt. En dan wordt het PC 'naam club', want prepclub ligt niet zo lekker in de mond. PC klinkt beter. Wat vindt je van PC bag of rice? of PC prepared?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, DikkeFrikandel zei:

ik weet niet of DikkeFrikandelClub wel leden trekt. En dan wordt het PC 'naam club', want prepclub ligt niet zo lekker in de mond. PC klinkt beter. Wat vindt je van PC bag of rice? of PC prepared?

 

Euhh nee ,DikkeFrikandelclub zal niet werken.

"PC naam club" lijkt op een stel toetsenbord- ridders en dat zijn we natrlk niet, wordt ook niks. 

En de naam moet niet verklappen dat we preppers zijn he. Ken je de OPSEC taktiek? Die zal ik je evt.tzt. graag uitleggen.

Wat denk je van : The Oatmeal divers? als naam voor " onze" groep?

Maar misschien moeten we eerst een zooitje leden werven en dan organiseren we een 

" vergadering" 🙃🤣.

Die leden hebben in de naam ook een stem in het capittel he!

Jij hebt mij al zomaar tot President benoemd en ai ai,weet je,ik ga je iets verklappen: ik heb zelf ook niet eens een motor🤣🤣

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 4-2-2022 om 22:14, DikkeFrikandel zei:

nee de OPSEC tactiek ken ik niet.

 

@DikkeFrikandel,

Om maar even dichtbij huis te blijven, hier vind je wat uitleg over de OPSEC taktiek om je een idee te geven :

 

https://forum.preppers.nl/topic/10385-opsec-betekenis/

https://forum.preppers.nl/topic/10385-opsec-betekenis/

 

Wikipedia geeft ook uitleg ,maar dat lijkt meer technisch.

De forumleden geven meer uitleg over en  toepassing in de praktijk.

Maar ook hier weer,je zoekmachine is je beste vriend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2022 om 13:16, mevr.Grijpstra zei:

 

 

@DikkeFrikandel,

Om maar even dichtbij huis te blijven, hier vind je wat uitleg over de OPSEC taktiek om je een idee te geven :

 

https://forum.preppers.nl/topic/10385-opsec-betekenis/

https://forum.preppers.nl/topic/10385-opsec-betekenis/

 

Wikipedia geeft ook uitleg ,maar dat lijkt meer technisch.

De forumleden geven meer uitleg over en  toepassing in de praktijk.

Maar ook hier weer,je zoekmachine is je beste vriend!

Thanks, ik zal het topic doornemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Je aansluiten bij (of oprichten van) een groep is mogelijk 1 van de belangrijkste dingen die je als prepper kunt doen. Als is het maar om een groepje te hebben waar je mee kunt praten en die indien nodig elkaar helpen. Wij hebben hier ook een groep met preppers, verschillende nationaliteiten en achtergronden (o.a. een aantal ex-militairen). Zo nu en dan verzamelen we ons bij onze BOL en nemen de huidige situatie door enzo 🙂

 

In je eentje kom je niet ver bij een SHTF; de grappenmakers die in hun eentje "naar de veluwe gaan en in het bos overleven" zijn compleet onrealistisch bezig...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...