Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Column] Dank u Helikopter Ben.

Vlinder
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En om met nog wat geruststellende gegevens te komen:

Japan en Engeland hebben een schuld van 500% bbp (Amerika maar 107%, uit mijn hoofd maar zoiets was het).

Griekenland gaat "steady as she goes": dus er is meer geld en tijd nodig, wat een verrassing!

In Spanje wordt het langzaam duidelijk dat het toch nog slechter gaat dan verwacht, er is meer schuld de banken gaan uit van bezittingen gebaseerd op vastgoedprijzen van een tijdje geleden en laat dat nou wat veranderd zijn, de overheid gaat uit van cijfers waarbij de nieuwe bezuinigingen nog niet in zijn meegenomen en dus ook te positief zal blijken te zijn enz enz.

En als klapper op de vuurpijl Frankrijk staat ook al in de rij van probleemlanden.

Als Griekenland default dan gaan de Fransebanken er aan onder door en staat Frankrijk ook met zijn hand omhoog.

En wat zij onze vriend De Jager, "exit van Griekenland is te overzien".

Natuurlijk Jan Kees, weet je nog dat je met een droepie gezicht stond te beweren dat we elke CENT van Griekenland zouden terug krijgen?

Ja het is te overzien, dit gaat fout!

Grt

Kans

Link naar reactie

En als klapper op de vuurpijl Frankrijk staat ook al in de rij van probleemlanden.

Als Griekenland default dan gaan de Fransebanken er aan onder door en staat Frankrijk ook met zijn hand omhoog.

Grt

Kans

Denk je Kans, dat wij, Nederland de dans zullen ontspringen?

Nederland heeft de grootste private schuld van alle EU landen, zoniet van de hele wereld.

80 procent van de hypotheken alhier zijn door de staat gegarandeerd.

Als de hypotheek/huizen markt voor goed instort in Nederland (idiote bezuinigingen en 1 a 2 miljoen werkelozen) staat ook bij ons het IMF, ECB en EU voor de deur.

EDIT: Nederland staat op de tweede plaats, na Denemarken

Zie hier: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00104

Link naar reactie

Als ik de interne problemen van Nederland niet meeneem, dan vraag ik me af hoe we de dans zouden kunnen ontspringen?

We importeren veel we exporteren, doorvoer, nog meer.

Als Amerika onderuit gaat gaan we mee, als de dollar onderuitgaat gaan we mee, als Syrie uit de hand loopt gaan we heel waarschijnlijk mee.

Enz enz.

Ik zie de hypotheek schulden niet als het grootste probleem, dwing mensen om af te lossen, langzaam hypotheek rente aftrek afschaffen enz.

Lijkt me beheersbaar? Als we het lef hebben banken om te laten vallen en inflatie zijn werk laten doen dan moet het met beperkt verlies van weelde/koopkracht te doen zijn.

Maar als de economie omvalt, hyperinflatie enz. dan zie ik het systeem imploderen en dat lijkt me in niet een modern ontwikkeld land beheersbaar.

Grt

Kans

Link naar reactie

Tja we zijn dat nu aan het uitzoeken, hoeveel schuld kan een overheid hebben uitstaan, voordat het fout gaat?

Hetzelfde gaat op voor de depositogarantie, als de grote banken omvallen waar moet dan dat geld vandaan komen?

En als het geld er komt wat kun je er dan nog voor kopen?

Alles is op vertrouwen gebaseerd, kleine lokale problemen zijn op te vangen, als het systeem omvalt is het game over...

Grt

Kans

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...