Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Gast partizan

Vreemd: samenwerking politie en leger komt steeds vaker voor

Recommended Posts

Gast partizan

het valt mij op dat je steeds vaker op het journaal ziet dat politie en defensie samen invallen doen.

vraag me af wat hiervoor de achterliggende gedachte is?

De primaire taak van def. is landsverdediging niet meer of minder of hulp bij calamiteiten

en voor anti-terreur hebben we de marsof-uim (bbe) maar wat die met een hennepkwekerij van doen hebben.?

Gaat defensie straks ook snelheids controles houden ed. of zit hier meer achter ?

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Gast Dick Berts

Defensie moet binnenkort via snelheidscontroles zelf het geld inzamelen dat ze nodig heeft, om de buksen van militairen van luchtdrukkogeltjes te voorzien.

De controles zullen deels in burger worden uitgevoerd, omdat militairen vanwege de bezuinigingen niet meer over voldoende uniformstukken beschikken.

http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/denhelder/article6698531.ece/Vakbond-zamelt-kleding-in-om-militairen-te-helpen

Deze post delen

Debie vindt het te gek voor woorden dat Defensie met een begroting van 8' date='4 miljard euro niet in staat is om militairen een volledige uitrusting te verstrekken. [/quote'] Inderdaad te gek voor woorden.

Deze post delen

ben ik dan de enigste die hoopt aangehouden te worden door een leopard.. of een fenix.

maar even serieus, ik heb er weinig problemen mee.. ik ondervind er geen last van en jij ook niet als je gewoon aan de regels houd.

Deze post delen

ben ik dan de enigste die hoopt aangehouden te worden door een leopard.. of een fenix.

maar even serieus, ik heb er weinig problemen mee.. ik ondervind er geen last van en jij ook niet als je gewoon aan de regels houd.

ik zou me echt de pleuris lachen waarschijnlijk

Deze post delen

Tsja, ergens snap ik het wel. Ik denk dat ze het vooral doen zodat Defensie wat zichtbaarder is voor de Nederlandse bevolking en niet kapotbezuinigd wordt. Het is immers makkelijk bezuinigen op iets wat je niet ziet totdat je het nodig hebt.

Deze post delen

Gast partizan

volgens mij is het wettelijk niet toegestaan ze hebben geen opsporings bevoegdheid

en hoe verzekerings technies bij schade ed ?

Deze post delen

Wellicht omdat bijvoorbeeld het AT(arrestatie-team) nu samenwerkingverband is geworden met mariniers en marechaussee = DSI (dienst speciale interventies)? Wat ik heb begrepen is dat dat een soort samenwerkingsverband is tussen politie/korps mariniers/marechaussee dus. Zeg maar het AT gecombineerd met UIM (unit interventie mariniers). De DSI wordt ingezet binnenlands voor 'terroristen + dreigingen' voor zover ik weet en Korps Commando Troepen in het buitenland voor terroristen. Over het algemeen zal AT de meeste vuurwapengevaarlijk malloten oppakken maar zal inderdaad ook wel is een ander team(samenstelling) ingezet kunnen worden afhankelijk van de persoon/terrorist/dreiging?

Uitleg in heldere en niet warrige KFF taal :p

Deze post delen

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Op zich is er misschien niet veel op aan te merken, maar voor mij is dit een gevaarlijke helling waar de eerste stappen gezet werden toen dienstplichtigen niet langer werden opgeroepen.

PS: Wist je dat de dienstplicht nog steeds bestaat in nederland?

Deze post delen

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Op zich is er misschien niet veel op aan te merken, maar voor mij is dit een gevaarlijke helling waar de eerste stappen gezet werden toen dienstplichtigen niet langer werden opgeroepen.

Dat waren de ergste 18 maanden (1972) van totale verveling, geldverspilling en ergernis van mijn leven, kan ik de staat nog aanklagen voor compensatie?

Deze post delen

Klopt, heb ook een brief ontvangen toen ik 18 werd. Het is op dit moment 'in rust' (bij gebrek aan een beter woord) maar in tijden van oorlog kan je alsnog opgeroepen worden. Ze zouden wel een slechte aan me hebben. Ben bij voorbaat deserteur. Zou nooit iemand kunnen vermoorden, tenzij het een persoonlijke dreiging jegens de familie is.

Deze post delen

Gast Dick Berts

Freddy, ben jij nou helemaal gek geworden:mad: Uiteraard mag je een beroep doen op gewetensbezwaren, maar nu maak je militairen in feite voor moordenaars uit. Dat gaat me echt te ver. Militairen beschermen alleen maar hun iets grotere familie tegen een persoonlijke dreiging, zoals jij dat met je kleinere familie ook wil doen!

Deze post delen

Freddy, ben jij nou helemaal gek geworden:mad: Uiteraard mag je een beroep doen op gewetensbezwaren, maar nu maak je militairen in feite voor moordenaars uit. Dat gaat me echt te ver. Militairen beschermen alleen maar hun iets grotere familie tegen een persoonlijke dreiging, zoals jij dat met je kleinere familie ook wil doen!

Ben niet gek geworden. Er zijn 2 kanten aan een oorlog. Jouw thuisfront en die van de ander. Jij krijgt orders en de ander krijgt orders. Hij beschermt zijn land en belangen net als jou. Oorlog is zinloos.

Ik maak militairen niet uit voor moordenaars trouwens, die krijgen de orders en zijn verplicht ze op te volgen. En dat doen ze naar beste eer en geweten. Het is gewoon niet mijn eer en geweten.

Deze post delen

Dus honderdduizenden onschuldige Irakese en Afghaanse slachtoffers in de afgelopen 10 jaar zijn noodzakelijk geweest om onze grote Westerse familie te beschermen? Tegen wat precies?

Het is gewoon moord, uitgevoerd door 'Defensie', in opdracht van het volk en doormiddel van de overheid.

Deze post delen

Heb zo'n gevoel dat deze discussie uit de hand gaat lopen. Misschien is het handig even te stoppen en eventueel later respectvol verder te gaan met de discussie.

Deze post delen

Gast partizan

misschien is het beter om gewoon on-topic te blijven en een apart draadje te openen waar je mekaar de koppen in kunt slaan;)

Deze post delen

Ben bij voorbaat deserteur. Zou nooit iemand kunnen vermoorden, tenzij het een persoonlijke dreiging jegens de familie is.

Duidelijk nooit bij defensie gewerkt. Deserteurs hadden geen best vooruitzicht, en wat mij betreft nu nog steeds niet. Je collega militairen zijn je familie.

Maarja zoals zovelen hier op het forum, veel members met een dubbele moraal....

Deze post delen

misschien is het beter om gewoon on-topic te blijven en een apart draadje te openen waar je mekaar de koppen in kunt slaan;)

Koppen inslaan lijkt me onnodig, gelukkig mogen we van mening verschillen.

Duidelijk nooit bij defensie gewerkt. Deserteurs hadden geen best vooruitzicht, en wat mij betreft nu nog steeds niet. Je collega militairen zijn je familie.

Maarja zoals zovelen hier op het forum, veel members met een dubbele moraal....

Ik heb geen dubbel moraal, slechts 1. Wel misschien anders dan die van anderen. Verder kunnen militairen niet je collega's worden als je bij voorbaat deserteert.

Ik heb wel respect voor militairen hoor, wat zij doen, weg van familie en vrienden. Doen wat ik niet zou kunnen of durven. Misschien zijn het betere mensen dan ik. Persoonlijk kan ik het gewoon niet. Puur omdat ik niet weet wie het bij de juiste eind heeft.

Deze post delen

Ik ben het met Partizan eens dat het misschien verstandig is om deze discussie te stoppen. Toch kan ik het niet laten er wel iets over te willen zeggen. Ik heb mijn dienstplicht netjes vervuld en mijn steentje bijgedragen. Was een leuke tijd en heb er veel van geleerd. Maar wat ik destijds ook geleerd heb is dat er van je verwacht wordt dat je in bepaalde gevallen stopt met nadenken en dat heb ik altijd geweigerd. Ik ben het absoluut met de stelling eens dat onze vaderlandse militairen er zijn om ons te beschermen en dat moeten we diep respecteren. Maar wanneer dat thema beschermen op een hellend vlak komt, wordt het discutabel of het hier om landsbelang gaat en de mensen die daarin leven, of dat het om het belang gaat van een kleine groep mensen die hele andere motieven hebben. Vanuit het laatste standpunt zijn de laatste jaren veel oorlogen gevoerd en veel onschuldige mensen gestorven, zowel burgers als militairen. Vanuit deze optiek is er m.i dan ook wel sprake van moord. echter mijn visie verschilt hierin dat de soldaten die deze missie's uitgevoerd hebben, het zelf liever ook anders hadden gewild, maar soms geen keuze hadden. Zij zijn instrumenten van de werkelijke moordenaars. Een goed militair wil niet doden om te doden, maar ziet dit als het gevolg van zijn plicht het vaderland en inwoners te beschermen. Er lopen voldoende idioten rond die het predikaat militair niet verdienen, dat zijn gewoon moordenaars en verknipte mafkezen, deze zie je helaas regelmatig op TV, mensenrechten schaden en de gestoorde rambo's spelen.

Maar de militairen die ik heb leren kennen waren veelal mannen van eer met stevige normen en waarden, waarbij respect voor het leven en voor de man naast hen hoog in het vaandel stond!

Mensen in een ver land afknallen omdat jouw land daar ( olie) belangen heeft, heeft m.i niets te maken met normen en waarden en doet daarmee veel goede mannen enorm tekort. Het is niet voor niets dat juist deze groep mannen later vaak gebukt gaat onder allerlei psychische klachten, de zogenaamde PTSS.

Kortom, respect voor onze militairen en mijn minachting voor de bobo's achter de knoppen met hun valse belangen. En dat er mensen zijn die zeggen dat ze niet kunnen doden wanneer ze niet weten waarom dat nodig is, vind ik feitelijk alleen maar heel gezond. Zolang je dan maar wel beseft dat wanneer het er op aan komt, je er wel degelijk toe in staat bent of zult moeten zijn, anders kun je nu al stoppen met preppen denk ik.

Deze post delen

Waarom zou je als militair geen keuze hebben? Je hebt altijd de keuze om je wapen neer te leggen. Tenzij je je salaris of je positie belangrijker vindt dan een mensenleven.

Militairen in Libië en Syrië hebben hun eigen leven geriskeerd door orders te weigeren. Dat zijn pas helden die respect verdienen. Niet de militairen die aan de andere kant van de wereld dood en verderf zaaien, op plekke waar ze niets te zoeken hebben, met als doel onze samenleving van goedkope energie te blijven voorzien.

Ik snap best dat het een zwaar en gevaarlijk beroep is, voor die aspecten heb ik dan ook uiteraard respect. Maar de militairen laten zich simpelweg misbruiken door hun opdrachtgevers. Daar kan ik minder begrip voor tonen. Wees een vent, leg je wapen neer en loop weg voor die trieste orders van 'Defensie'.

Overigens is de samenwerking van leger en politie een zeer slechte zaak. Het leger zou nooit tegen de eigen bevolking ingezet mogen worden. Zelfs niet als het gaat om simpele aanhoudingen of controles. Zodra je het leger nodig hebt om orde te handhaven dan is er iets heel goed mis met de samenleving zelf. Dat los je alleen op door de problemen bij de kern aan te pakken. Door het leger in te zetten bestrijd je slechts de symptomen van een doodziek systeem.

Deze post delen

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, de nederlandse politie heefr alleen pistolen en dus bij de "verkeerde jongens" die dus zwaardere of automatische wapens hebben trekken ze aan het kortse eind en aangezien de legerjongens toch niets te doen hebben en wel de goede wapens hebben is de samenwerking wel logisch. Als je bij een conflict de "verkeerde jongens" treft zul je maar wat blij zijn met de gecombineerde politie/leger units.

Deze post delen

Gast partizan

Hoi Tom

Dat is het volgens mij ook niet

die jongens zijn geen interventie ofzo

kijk maar naar de beelden nooit gewapend en zonder vesten ed.

vind het een vreemde vertoning

heb al links en rechts wat gevraagd maar krijg weinig reactie

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...