Ga naar inhoud
GENEGEERD

NCRV Sign of the Times: Uitzending over Preppers


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

"Het zou volgens Dick Berts wel eens binnen een paar jaar op een stenen tijdperk kunnen uitdraaien. De economische crisis is nu zo groot dat het maar één kant op kan gaan: een faillissement. Volgens Dick kan je maar een ding doen en dat is voorbereiden op wat er komen gaat, het zogenaamde preppen. Grote voorraden voedsel, toiletpapier en kaarsen vindt je in zijn appartement. Ook heeft hij de juiste apparaten in huis gehaald om voortaan primitief door het leven te kunnen gaan. Hij heeft zelfs een waterzuiveraar waarmee hij als het moet, water uit de Amsterdamse grachten kan drinken…."

 

NCRV's themakanaal Spirit24 heeft in haar serie 'Sign of the times' een aflevering gemaakt over "onze" Dick Berts:

>> http://www.spirit24.nl/zoeken/#player/info/urn:vpro:media:program:15314573/urn

 

Over Sign of the Times

Sign of the Time is een 30 delige serie waarin we in iedere aflevering een persoon aan het woord laten die een gedachte met ons deelt dat past binnen het thema van de Eindtijd. Deze thematiek wordt vanuit allerlei invalshoeken bekeken.

 

Promo Sign of the Times

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi stukje en ook weer goed gebracht

Alleen toen Dick het gisteravond had over zn vriendinnen en naaimachines had ik wel een ander idee dan

die oude trapsinger als te zien op het filmpje

Wat dat betreft laat radio meer aan de verbeelding over:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Partizan. Ik heb een mooie pas gescheiden buurvrouw. Dus ik bel aan en vraag of ik haar wat mag komen vertellen over koken zonder gas. Nou zegt ze, dat komt slecht uit, de andere buurman zit hier ook en die is wat aan het vertellen over naaien zonder garen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Prepper053. Ik weet niet of 053 voor jou een speciale betekenis heeft en ik weet ook niet of het lastig is om je naam te wijzigen en ik weet ook niet of ik nu geen bemoeizuchtige zeurkous ben. Vast wel. Maar zou je je naam niet kunnen wijzigen in prepper1953? Ik zou dat geweldig vinden. Namen zijn zo belangrijk. Ze spelen een enorme rol. Ook in ons onderbewustzijn. Je naam zelf zou dan al een bijdrage vormen aan het preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pathfinder. Dank je wel. Ik vond zelf die radio uitzending veel leuker. Maar ja, morgen herkansing bij BNN TV, de dag daarop bij de EO TV en vervolgens waarschijnlijk nog de Belgische TV en RadioTV NH. En dan weer gewoon de hele dag domme opmerkingen maken op dit forum jippieee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dick,

 

Wederom goed te zien, dat je zonder zweverig en tactische onzin laat zien dat voorbereiden best verstandig is. Ik vraag me dan af wat een Jan Modaal of Henk en Ingrid hier van oppakken als ze je op TV zien.

Bedankt voor de "normale" manier waarop je dit onderwerp op de buis hebt weten te brengen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Prepass. Het is niet uitgesloten dat ik je dat binnenkort een beetje kan laten weten. Ruim tien jaar geleden ben ik ook een flink aantal keren achterelkaar op tv geweest. Mensen gaan je dan herkennen en aanspreken op straat. Gelukkig duurt dat niet lang, als je niet regelmatig terugkeert op de buis dan zijn ze je ook zo weer vergeten. Maar mogelijk krijg ik na de paar uitzendingen die vermoedelijk nog volgen, wel wat commentaar te horen. Ik laat het je nog weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laat ik ook meteen als eerste reageren: Mooi gesproken weer Dick, en erg mooi weergegeven door NCRV. Complimenten voor beide!

 

Dank voor de link! De overige filmpjes zijn mijns inziens ook de moeite waard om te bekijken, ook al vind ik er een paar total nutcases (hoi Patrick), het zijn mooie portretten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

http://www.spirit24.nl/zoeken/#player/info/urn:vpro:media:program:15314573

 

Het zou volgens Dick Berts wel eens binnen een paar jaar op een stenen tijdperk kunnen uitdraaien. De economische crisis is nu zo groot dat het maar één kant op kan gaan: een faillissement. Volgens Dick kan je maar een ding doen en dat is voorbereiden op wat er komen gaat, het zogenaamde preppen. Grote voorraden voedsel, toiletpapier en kaarsen vindt je in zijn appartement. Ook heeft hij de juiste apparaten in huis gehaald om voortaan primitief door het leven te kunnen gaan. Hij heeft zelfs een waterzuivering waarmee hij als het moet, water uit de Amsterdamse grachten kan drinken….

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...