Ga naar inhoud
GENEGEERD

Trainen/voorbereiden voor het geval van dictatuur

williammb28
 Share

Recommended Posts

Het is mogelijk dat de maatschappij ooit overgaat op tyrannie in de hoop alle onzekerheid en risico's te vermijden ten koste van vrijheid en menselijke waardigheid. Mijn voorstel is om binnen de perken van de wet onszelf te trainen en voor te bereiden zodat we het soort mensen worden die niet onderdrukt kunnen worden. Zijn er hier mensen geinteresseerd in meedoen/meedenken?

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
9 uur geleden, williammb28 zei:

die niet onderdrukt kunnen worden

Dat is voor mij enkel en alleen een mentale kwestie.

Of je bent het type mens dat zich niet laat "onderdrukken", of je bent iemand die liever voor de gemakkelijke oplossing kiest.

Ik geloof niet dat je daar voor kunt trainen of voorbereiden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Op 11-1-2022 om 04:17, williammb28 zei:

het soort mensen worden die niet onderdrukt kunnen worden. 

In een dictatuur wordt iedereen , per definitie, onderdrukt.

Ooit leerde ik een gedicht:

" die Gedanken sind frei" , en voor een deel kun je in je denken wel vrij blijven,je niet overgeven aan onderdrukking.

Maar met de huidige technologie waarmee gedachten kunnen worden aangestuurd,biedt zelfs ons brein geen escape meer vrees ik.

Voor de goede orde, ik acht beide mogelijk :

zowel het ontstaan van tyrannie als het aangestuurd kunnen worden van onze gedachten.

Dan zijn we gauw klaar met trainen en voorbereiden op...

nou ja,een beetje hooguit.

sorry,dit klinkt niet erg positief,he? ik vind je vraag overigens niet verkeerd,hoor!

Link naar reactie

ik wil best een poging voor je wagen:

naar mijn idee leeft in een dictatuur iedereen onder de druk van een ander.

ook de machthebbers zelf onderdrukken elkaar ,via corruptie,chantage en machtsmisbruik.

heb ik mijn bedoeling zo duidelijk genoeg kunnen onderbouwen?

anders dump ik graag nog wat uitleg voor je neer,hoor!

hartelijke groet ,

mevr.Grijpstra

Link naar reactie

Ik denk dat je dat helemaal verkeerd ziet, aan de top. Die hebben elkaar nodig. En allemaal voor eigen winst. Ik geld of macht. Dat heeft het communisme wel laten zien. Hoe dichter bij het vuur, hoe beter je je warmt. En die doen alles om niet slechter te worden. En ja, het is een soort van chantage, maar meer een voor wat , hoort wat. Want uiteindelijk doet iedereen mee om er beter van te worden. 

Dus we leven al in een dictatuur, het is alleen niet zo duidelijk. Zolang we een telefoon, warm huis en eten hebben maakt het ons allemaal niet uit.

Je gedachten zijn vrij, en als je geen daden bij je worden voegt mag je ze nog uitspreken ook. Langzaam nemen ze alles weg, hebben schijt aan alles en worden tocht gewoon weer "gekozen" door het volk.

Wat als je opgepakt wordt en een maand de bak in gaat? of erger? Je hebt wel een gezin, hypotheek, werk. 

Er zijn 2 gewapende groepen in Nederland. Politie en het leger. En zolang die 2 het systeem beschermen kan je trainen en oefenen wat je wil.

P.S. Ook agenten en soldaten hebben een gezin en hypotheek.....

Link naar reactie

@logan 1202,

Hoe het in de top van een dictatuur werkt,bezien we, volgens mij , hetzelfde.

De onderdrukking die ik er in zie is dat men elkaar nodig heeft om de privileges in stand te houden (chantage,corruptie), maar het meedraaien in de top is daardoor niet meer vrijblijvend.

Uitstappen is geen optie anders ontneem je de ander zijn voordelen.

Uit de school klappen mag ook niet.

Precies zoals het bij de zware criminelen werkt.

Daarbij is ook sprake van onderdrukking,dus dictatuur.

Iedereen die er aan meedoet hoopt er misschien beter van te worden,maar dat is meest van korte duur en tegen een hoge prijs.

En wat mij betreft is de huidige dictatoriale toestand al behoorlijk duidelijk.

Stroomstootwapens voor de politie bv horen toch zeker niet thuis in de democratie van een beschaafd? land. Om een voorbeeld te noemen.

Dreigende taal van een minister ook niet.

En ja,velen zijn al tevreden met eten,een warm huis en telefoon ( ik zet deze even in mijn persoonlijke prio volgorde!) , maar laten we wel bedenken dat toch eigenlijk Vrijheid heel belangrijk is.

Wat hebben we aan die phone als van hogerhand wordt bepaald wat en wanner we er mee " mogen" of zelfs moeten doen??

Op de rest van wat je hierboven schrijft,vanaf  " je gedachten zijn vrij...." 

kan ik alleen maar zeggen:

dat is waarvoor we voor onze vrijheid moeten strijden.

Heb ik het goed dat we het redelijk met elkaar eens zijn?

Laat me weten!

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie

Iedereen die preppt wordt automatisch minder snel onderdrukt. :) Je bent onafhankelijker van het systeem.

Ik denk dat er dus heel veel manieren zijn om onderdrukking te voorkomen en te verminderen. Ik denk dat het wel staat of valt met de massa en daarmee de macht die je hebt als partij. (dus of de wapens, het geld, de meeste personen, zelfstandigheid, kennis, netwerk, de 'verhalen' die men gelooft/propaganda, productiemiddelen, andere partijen/landen/etc, goede gezondheid psychische als lichamelijk, flexibiliteit)

Als minderheid heeft vechten misschien niet echt zin. Maar misschien in sommige gevallen wel, dan maar beter voorbereid zijn dat je keuzemogelijkheden hebt.
Gaat the great reset werken en voor hoelang? De superrijken hebben niet per se de juiste menselijke normen en waarden, anders waren ze ook niet zo super rijk.

En er zijn denk ik veel scenario's te bedenken. De meeste mensen zullen bijvoorbeeld het Co2 budget accepteren, omdat ze denken dat het nodig is. Niet wetende dat ze er ongezonder door worden, al hun macht/privacy kwijt zijn, de manieren waarop dit systeem misbruik kan maken, de basale grondrechten ondermijnd worden. Wanneer gaat de massa dat inzien? Als er geen eten meer op de plank ligt? Als de elite blijft vliegen? Als een gezinslid word opgepakt?
De elite en bureaucratie is wel zijn eigen geloofwaardigheid en acceptatie aan het verkwanselen als het zo door gaat, maar de massa is misschien alsnog banger voor alternatieven (burgeroorlog, recessie, eigen verantwoordelijkheid nemen.) Aan de andere kant is meer dan 15% niet gevaccineerd, zo'n kleine minderheid zijn we dus al niet.

Ik ben wel blij om te zien dat tegengeluiden zijn die constructief iets doen. Zoals dit bericht, maar ook parallelle economieën oprichten, etc.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur geleden, JJ&A zei:

Ik laat me nog even niet opjutten door @williammb28 de persoon heeft zich nog niet eens netjes voor gesteld.

We weten niets van deze gast.

Misschien had deze op een ander forum moeten zitten.

Is mij niet positieve reactie reëel, mijn gevoel geeft het in.

Hahaha @JJ&A, dikke punt voor jou!

Zit zelf sinds het starten van dit topic te kijken of topic starter ook reageert. Persoon plaatst topic, is een paar dagen weg, bekijkt reacties, maar reageert niet, is weer weg......

Voor je het weet is dit doelbewust gedaan....

Link naar reactie

1 minuut geleden, Gamble zei:

Hahaha @JJ&A, dikke punt voor jou!

Zit zelf sinds het starten van dit topic te kijken of topic starter ook reageert. Persoon plaatst topic, is een paar dagen weg, bekijkt reacties, maar reageert niet, is weer weg......

Voor je het weet is dit doelbewust gedaan....

Ja de persoon blijft weg ondanks niet eens zulke rare reacties.

En vooral je gaat je toch eerst netjes voorstellen voor dat je met zo'n topic begint, dat is geen fundament om op door te borduren.

Ik heb nog nooit zo met een onderwerp gezeten, en me er zo over uit gelaten.

Ik hoop dat het een dikke vergissing van mij is, laat de persoon maar zien, dat hij het beste voor heeft, ik sta er open voor.

Link naar reactie

36 minuten geleden, JJ&A zei:

Ja de persoon blijft weg ondanks niet eens zulke rare reacties.

En vooral je gaat je toch eerst netjes voorstellen voor dat je met zo'n topic begint, dat is geen fundament om op door te borduren.

Ik heb nog nooit zo met een onderwerp gezeten, en me er zo over uit gelaten.

Ik hoop dat het een dikke vergissing van mij is, laat de persoon maar zien, dat hij het beste voor heeft, ik sta er open voor.

Ik vind de post helemaal niet raar. Verbaas me zelfs dat er niet vaker zulke post geplaatst worden.

Maar een topic starten om er vervolgens niet meer te reageren ( en zeker als het je eerste post is), vraagt eigenlijk om het topic te negeren

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...