Ga naar inhoud
GENEGEERD

Benzine bewaren


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedoel je buiten in een schuurtje of iets dergelijks of echt zo in de buitenlucht?

 

Ik zou er in elk geval altijd een stabilisator bijdoen. Ikzelf gebruik https://www.carclean.com/nl/sta-bil-storage-fuel-stabilizer-946ml.html

 

Na 2 jaar in een metalen jerrycan (20 liter) en onderhevig aan forse temperatuurverschillen in een metalen 'hok' nog prima te gebruiken.

 

inderdaad bijna volgooien om condensvorming te voorkomen. Let op! niet helemaal vol omdat er een klein beetje ruimte moet zijn voor expansie bij warmer weer.

En bij warm weer ook ff voorzichtig openen zodat de druk er rustig af kan. Bij mij gaan ze altijd met een plopje/zuchtje open.

 

 

van de site Carclean:

 

Sta-Bil Fuel Stabilizer houdt benzine goed tot 24 maanden tijdens opslag. Ideaal voor de winterstalling. Fuel Stabilizer voorkomt aanslag en afzetting in de benzinetank en -leidingen en zorgt voor een probleemloze start na de stalling. 

Geschikt voor alle benzinesoorten en zelfs ethanol tot E-85. Houdbaar tot 2 jaar na opening. Geschikt voor motoren met carburateur en injectie-inspuiting.

 

Gebruiksaanwijzing:

1oz. (30ml) is genoeg per 2.5 gallons (9,5L) verse benzine. Houd bij voorkeur de tank 95% gevuld of vol om condensatie te voorkomen in de benzinetank tijdens stalling. Laat de motor 5 minuten lopen nadat het product is toegevoegd zodat het hele systeem wordt beschermd.

 

 

aangepast door Pantoffel
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de pomp kan je het niet krijgen, maar er is ook nog ethanol vrije benzine te koop. Dit is zonder stabilisator ook al lang houdbaar. 

 

Uit direct zonlicht houden dmv een zeiltje oid kan ook geen kwaad lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ik heb in de loop der jaren een grote voorraad Aspen blauw en rood aangeschaft. Duur ja, maar door zo nu en dan een klipje te kopen valt de uitgave niet zo op. 

Aspen kun je jaren probleemloos bewaren, dat kun je niet vergelijken met gewone e95/e98. Ook niet met stabilisatorspul er door. Normaliter gebruik ik voor de zitmaaier, motormaaier en tuinfrees gewone benzine en alleen als ze in de herfst op stal gaan krijgen ze het tankje vol Aspen, moet wel leuk blijven hè? Aggregaat heeft trouwens altijd Aspen aan boord. Ik heb een smidse waarbij aan de achterkant het dak ver over steekt. Daar onder heb ik planken gemaakt waar de jerrycans staan opgeslagen. Door de ruime oversteek staan ze nooit in de zon. Lijkt wellicht een vreemde combi, maar in de smidse bevind zich enkel beheersbaar vuur, daar zal niets gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...