Ga naar inhoud
GENEGEERD

Midland noodradio: 300 of 310


LaSa

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Via de shop kan een Midland 300 aangeschaft worden. Belangrijkste functies die ik graag zou willen weten 1) laad goed op via de hendel 2) battery LIFE 3) goede ontvangst AM.

 

Als je de reviews van m.n. 3 sterren op Amazon leest dan twijfel ik hierover nl.

 

1) Heeft iemand ervaring met deze functies

2) Heeft iemand ervaring met de opvolger, de 310?

 

Dank en groet !

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Dag @LaSa,

 

Hij laadt goed op via de hendel, de hendel is ook stevig. De batterij gaat bij normaal gebruik 25 uur mee. Laden via het zonnepaneeltje is vrij traag, dat zou ik vooral gebruiken om de batterij vol te houden wanneer hij sporadisch wordt gebruikt. De ER300 biedt ook ruimte voor AA batterijen, wat handig kan zijn in een noodsituatie.

 

Ik vind het ontvangst prima, maar dat is uiteraard een mening. Ik denk dat je met een goeie wereldontvanger meer kunt op de korte golf, omdat die daarvoor is geoptimaliseerd.

 

De ER300 ondersteunt geen DAB+, dus dat moet je meewegen. Ikzelf vermoed dat er bij een echte crisis genoeg te vinden zal zijn op de FM banden. Denk bijvoorbeeld aan DARES.

 

De 310 is voor zover ik weet voor de Amerikaanse markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 23-1-2022 om 21:04, LaSa zei:

Dankjewel.

 

Vind je de AM ontvangst ook prima? Op reviews is de conclusie wisselend.

 

Als dat niet prima is, dan 

ga ik beter op zoek naar een wereldontvanger, die bvk  opwindbaar is met een hendel.

Succes @LaSa,

Ik hoop dat je het nooit voor een nood situatie moet gebruiken.

Heb je ook al een goed waterfilter, zonder goed drinkwater kan een mens niet, ook handig als je op de vlucht moet, Water kan je op aardig wat plaatsen in NL winnen uiteraard is zoeken naar het beste natuurwater wel het beste, als je veel er verschillende soorten micro leven in een glas water zien, ben je altijd beter uit dan dat je niets kan ontdekken,

 

Ook het gebied is belangrijk

In een waterwinningsgebied mag je uitgaan van betrouwbaar water wat je kan filteren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...