Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf een fietskar maken van een winkelwagentje


carsten888

Aanbevolen berichten

Untitled-1.jpg.554b378db7d8fe80ab3b1ce50b98a51a.jpg

 

Geinspireerd door dit filmpje keek ik eens op een heel andere manier naar een winkelkarretje. Echt AH-momentje ;)

 

kar4.jpg.2973bc827b17d6496b8cb215491c50e0.jpg

 

1. bind een stevige stang/balk op 2 punten tegen de bovenkant van het karretje (mastworp)

2. zaag met een metaalzaag de voorwielen eraf (langs rode lijn)

3. draai de achterzwenkwielen open en haal de kogellagers eruit

4. daar de achterzwenkwielen weer vast, heel vast, zodat ze niet meer zwenken

5. aan de voorkant van de stang een gat boren zodat je die met een touw aan de zadelpen van de fiets kunt binden.

 

Dat is de basis. Optioneel kun je een betere koppeling naar je fiets maken. Dan kan heel goed met een stuk autoband. Daar boor je 2 gaten in. 1 voor over de zadelpen. Door het andere gat doe je een dikke bout, die doe je dan ook door de stang en zet het vast met een (vleugel) moer. Ik heb jaren rondgefietst met een dergelijke koppeling, echt degelijk.

 

Als je hiermee gaat fietsen, zal dat nogal een lawaai maken. Op bovenstaand fimpje worden klein luchtbandjes gebruikt. Mogelijk zijn er ook bandjes te koop die op onze winkelwagentje hier passen.

 

Als je kunt lassen, kun je natuurlijk ook 2 voorvorkjes van kinderfietsen tegen de onderkant lassen zoals hier:

Maar als je beschikt over de kunde en apparatuur om te lassen kun je natuurlijk veel mooiere/grotere karretje maken.

 

benodigdheden:

- winkelwagentje

- stevige stang 2 meter lang

- touw

 

Excuses voor mijn bizarre tekenkunsten.

 

Disclaimer: Ik neem geen verantwoordelijkheid voor wat anderen met dit idee doen. Dit is uitsluitend bedoelt voor in geval van TEOTWAWKI als de supermarkten niet meer bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

Carsten hallo,

Wat een leuk filmpje , die eerste ziet er best gaaf uit netjes.

Kan zelf niet lassen maar k ga s creatief denken hoe ik zoiets toch mogelijk kan maken.

Leuke tip mercy:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zelf niet kunt lassen, maar wel een echte stevige fietskar wil maken met een metalen frame en 2 voorvorken, dan kun je proberen een sociale werkplaats te vinden die dat soort klusjes doet. Ik heb destijds voor 5 gulden bij een sociale werkplaats mijn 2de fietskar in elkaar laten lassen door een gepensioneerde lasser. Reed een half uur later met het frame achter mijn fiets naar huis en heb er toen een houten bak van multiplex op gemaakt. Was een superstevig ding, zelfs gebruikt bij verhuizingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe het in jullie woonplaats geregeld is, maar in enschede is het al strafbaar om een winkelwagen van de parkeerplaats mee te nemen. Als de politie je aantreft met een winkelwagen buiten de parkeerplaats dan kunnen ze je een bekeuring geven van rond 250 euro.

 

Aangezien de winkelwagen eigendom is van de winkel zouden ze je behalve een boete zelfs kunnen arresteren voor het stelen en vernielen van iemand zijn eigendom. dan kan je beter op een andere manier een kar maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een karretje achter je fiets is natuurlijk ideaal. Of het nu is voor bail out doeleinden tijdens shtf of voor prep doeleinden voor shtf. Een fiets heeft veel voordelen, zo heeft het geen brandstof nodig dus jarenlang bruikbaar zonder veel voorbereidingen. Je kan er makkelijk mee langs/over opstakels als het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe het in jullie woonplaats geregeld is, maar in enschede is het al strafbaar om een winkelwagen van de parkeerplaats mee te nemen. Als de politie je aantreft met een winkelwagen buiten de parkeerplaats dan kunnen ze je een bekeuring geven van rond 250 euro.

 

Aangezien de winkelwagen eigendom is van de winkel zouden ze je behalve een boete zelfs kunnen arresteren voor het stelen en vernielen van iemand zijn eigendom. dan kan je beter op een andere manier een kar maken.

 

Er staat me iets van bij dat je binnen een straal van max een paar honderd meter moet blijven. Vraag me af hoe dit juridisch geregeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sarapouly

heel creatief idee,carsten :)

IK heb een gezin vlak om de hoek die een kidskar heeft, ze doet ook iets met oude fietsen, dus ik er heen ,bel aan van t een kwam t ander...ik vroeg ; je hebt Bikers only op je deurhangen kan t zijn dat je bikes verkoopt of die kar :rolleyes: ?

Nah nee heb ik nog nodig voor de kinderen zei ze mij terug.Maar die groeien er zo uit ik zag haar kids nl..schatjes hoor.

Ben ik gelijk uitgenodigd woendsdags en vrijdags voor koffie (free) op de kledingbank, en ze kent nog n vrouw die mn dochter kent..dus wie weet want ze houden samen een kledingbank bij voor de kinderen die nu al ver onder het minimum leven.

Nou ik loer dus op n kar cq frame en kontakten.... en help zelf als ze mij (opnieuw ) vragen.

Dus ik let op wat ik langs de weg zie en hoor hier een daar ..hopelijk kom ik preppers tegen of die bereidheid kunnen gaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sarapouly

Waarheen weten we niet lol, en... degeen die ons fietskar belooft zei: je mag NIET achter een elektrische fiets zon karretje doen bij wet wops:o

Is dat waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast Heksenboot

Nou. Als je toch gaat bouwen, kan je die winkelwagens wel met rust laten. Ontwerp dan gelijk een kar, die je ook als handkar kan gebruiken. Beetje als die honden/kinderkarretjes. Als je hem langer maakt kan er misschien 1 persoon in slapen. Als je hem drijvend maakt heb je een boot. Amfibie-karretje dus.

Winkelwagen-gaas is dan niet zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...