Ga naar inhoud
GENEGEERD

Naar welk land vluchten?


Madeliefje

Aanbevolen berichten

Nu de vaccinatieplicht zo goed als zeker er aan gaat komen overweeg ik Nederland te verlaten. Er is zelfs een kans dat de vaccinatieplicht voor heel de EU gaat gelden.

 

Dus Portugal zal dan wel geen optie meer zijn.

Op andere forums overwegen ze Wit-Rusland, Marokko en Tanzania en daar wordt je natuurlijk niet echt vrolijk van.

In  Wit-Rusland kan je eenvoudig een verblijfsvergunning krijgen voor een jaar en steeds weer verlengen. Het leven is daar minimaal de helft goedkoper en op de overheid na staat de bevolking bekend als aardig.

 

Er schijnen al veel mensen te verhuizen naar Wit-Rusland 

 

Welk land zonder vaccinatieplicht zou jij overwegen?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 12-12-2021 om 00:51, Madeliefje zei:

Nu de vaccinatieplicht zo goed als zeker er aan gaat komen overweeg ik Nederland te verlaten

Welk land zonder vaccinatieplicht zou jij overwegen?

 Geen enkel ander land. 

Als het leven onmogelijk wordt door alle beperkingen en maatregelen,

dan verruil ik dit aardse tranendal nog liever voor het hemelse.

Mijn kinderen en kleinkinderen achter te moeten laten onder die omstandigheden,

zou ik onverdraaglijk vinden.

Geen land , geen vrijheid kan dat kompenseren....en vluchten kan niet meer...voor mij.vechten nog wel!

aangepast door mevr.Grijpstra
tekst toegevoegd
  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2021 om 00:51, Madeliefje zei:

In  Wit-Rusland kan je eenvoudig een verblijfsvergunning krijgen voor een jaar en steeds weer verlengen. Het leven is daar minimaal de helft goedkoper en op de overheid na staat de bevolking bekend als aardig.

Er schijnen al veel mensen te verhuizen naar Wit-Rusland 

Goede info. Dank. Ik zou er met mijn Russisch taal kennis goed uit de weg kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2021 om 00:51, Madeliefje zei:

Welk land zonder vaccinatieplicht zou jij overwegen?

Japan zou ook nog een optie kunnen zijn voor diegenen die echt serieus weg willen.

Het is iig een modern land.

Geen vaccinatieplicht,

vaccineren alleen met informd consent.

Hoe het met verblijfsvergunning zit weet ik niet.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Japan zou ook nog een optie kunnen zijn voor diegenen die echt serieus weg willen.

Het is iig een modern land.

Geen vaccinatieplicht,

vaccineren alleen met informd consent.

Hoe het met verblijfsvergunning zit weet ik niet.

 

Goeie tip.

Een WAO-uitkering kan je meenemen naar Japan!

 

Vergeet ook Turkije niet.

Er zijn daar plaatsen aan de zee waar het goed en betaalbaar vertoeven is.

https://www.uwv.nl/particulieren/overige-onderwerpen/internationaal/handhavingsverdrag-naar-welke-landen-kan-uitkering-mee/index.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, vheeswijk zei:

Goede info. Dank. Ik zou er met mijn Russisch taal kennis goed uit de weg kunnen.

Tekst van iemand die er veel over weet.

 

 

Ik heb begrepen dat er al meer Covid-vluchtelingen naar Witrusland zijn afgereisd, en dat ik met mijn gezinnetje dus niet de eerste ben. 

De huizenprijzen in Witrusland zijn zeer betaalbaar, en voor Nederlanders geldt dat als je eigen woonruimte hebt en geen uitkering in Witrusland aan gaat vragen, je een verblijfsvergunning aan kan vragen voor één jaar. Daarna kan je die verblijfsvergunning ieder jaar verlengen. Als buitenlander kan je in Witrusland geen uitkering aanvragen. Je moet als buitenlander in Witrusland je eigen broek ophouden, maar dat lijkt mij fair als je er nooit een cent belastinggeld hebt betaald.

Hier een paar goede sites waarop je huizen uit kunt zoeken in Witrusland:

https://m.realt.by/

https://realting.com/property-for-sale/belarus

https://minsk.etagi.com/realty_out/

https://gohome.by/sale

 

Voor € 3.000,- heb je al een simpel huisje met een stukje grond, maar geen luxe. Hoe dichter bij Minsk hoe duurder de huizen. Voor € 100.000,- heb je een prachtige vrijstaande villa met sauna op een royale kavel van 1.000 of 1.500 m2 grond en met alle aansluitingen.
Let op: in sommige straten/ gebieden is er nog geen gas aangelegd, en dan moet je verwarmen op hout (heel goedkoop in Witrusland) en/of elektriciteit (ook zeer goedkoop in Witrusland, € 0,06 per Kilowattuur). Ook is er niet overal stromend drinkwater. Veel huizen hebben hun eigen bron. En niet overal is er openbare riolering, en dan heeft een huis een eigen afvoerput die dan bijvoorbeeld periodiek door een tankwagen leeg gezogen moet worden. Ook is er niet op alle plekken vaste telefoon en internet. En sommige huisjes zien er leuk uit, maar zijn buitenhuisjes (datchas) die in de winter nauwelijks of niet te bewonen zijn omdat de straten niet sneeuwvrij gemaakt worden, het water in de winter wordt afgesloten en dergelijke. Dus kijk goed naar de omschrijvingen bij de huizen.

 

Een complicatie bij de aankoop van een grondgebonden huis (een vrijstaand huis) is dat het als buitenlander verboden is om grond te kopen. Dit is om speculatie met grond door rijke buitenlanders te voorkomen. Als je een vrijstaand huis koopt op particuliere grond, dan moet eerst de grond teruggeschreven worden op naam van de Witrussische staat waarna je de grond (waar je huis op staat) kan huren van de staat, overigens voor zeer lage bedragen.

 

Een andere complicatie bij de verkoop van een woning door een buitenlander is dat als je het jaar voorafgaande aan de verkoop niet minimaal een half jaar in Witrusland gewoond hebt, je van de verkoopsom 25% belasting moet betalen. Dit kan je dus voorkomen door het jaar voorafgaande aan de verkoop van je huis minimaal een half jaar in Witrusland te wonen.

Als je met het vliegtuig naar Witrusland vliegt, dan heb je geen visum nodig, en je mag dan 30 dagen in Witrusland blijven. Vlieg bijvoorbeeld via Istanbul (Turkije, het goedkoopste) ofvia Tbilisi (Georgië) (iets duurder) naar Minsk. Vlieg niet via een luchthaven in Rusland, want dan geldt de 30 dagen visumvrijreizen niet (in verband met afspraken tussen Rusland en Witrusland).
Die 30 dagen kan je gebruiken om een verblijfsvergunning aan te vragen. Als je ter plekke ook eerst nog een woning moet kopen, en je zou in tijdnood komen voor het aanvragen van een verblijfsvergunning, dan kan je binnen de dertig dagen ook een retourtje Istanbul of Tbilisi kopen, en op één dag heen vliegen en de volgende dag weer terug naar Minsk. Dan gaat een nieuwe periode van 30 dagen in, en heb je zeker voldoende tijd om een verblijfsvergunning voor een jaar aan te vragen.
Vervolgens kan je Russisch gaan leren en eventueel een baantje zoeken. In en rond Minsk is er altijd werk, maar met slechtRussisch zal je waarschijnlijk niet veel kunnen verdienen. Met beperkte kennis van Russisch kan je wel Pizzabezorger of bezorger van iets anders worden, of Taxichauffeur, om beter te integreren, of een eigen bedrijfje beginnen.

 

Voor alleenstaande mannen is en blijft Witrusland het paradijs op aarde: heel veel hele mooie en lieve dames van verschillende leeftijden, waar je ook komt.

Verder is alles zéér betaalbaar in Witrusland. Of je nu een auto koopt, of machines, of benzine, of aardgas, of water of brood of melk of een ziektekostenverzekering: in vergelijking met Nederland is alles voor een habbekrats te koop.

Ik moet ook een nadeel opnoemen van Witrusland. Je hebt er meer langpootmuggen dan in Nederland. Vooral in de zomer als je 's avonds in de tuin zit (om gezellig te barbecuen), dan kan je er last van hebben. Koop een huis waar je horren voor de ramen kan plaatsen zodat je huis insectenvrij blijft.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best heel triest als Nederland wel echt je vaderland is waar je eigenlijk niet weg wilt, en je dan weg moet vluchten omdat je een vaccinatie plicht te maken krijgt die je perse niet wilt.

Hier heb ik wel echt moeite mee.😢

 

Je hebt ons medeleven beste @Madeliefje

En hoe beperk ben je omdat je afhankelijk bent van een WAO, zie maar of je er iets over wilt vertellen.

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
21 uur geleden, Madeliefje zei:

Steeds vaker hoor je dat mensen het jachtige bestaan beu zijn. Je ziet en hoort dat jongeren en ouderen off-grid gaan leven. Wat houdt dat eigenlijk in en is Portugal een land bij uitstek waar je onder de radar kunt leven?
 

https://www.portugalportal.nl/off-grid-leven-in-portugal-kan-dat-nog/

Ja beste @Madeliefje,

 

Je weet dat wij ook op het punt staan om te vertrekken, in eerste instantie dachten we aan Spanje Portugal leek mij meer, ook omdat er meer groen is mensen aardig en behulpzaam, en de taal vinden wij veel relaxer en mooi, dat snelle geratel van de Spanjaarden is niet echt mooi en aangenaam, vooral als je de leeftijd van gepensioneerd heb bereikt, is het denk ik een klus om zo snel te gaan praten als de mensen daar zelf.

 

Niet dat we Spanje nu helemaal van de kaart vegen.

Als Spanje en Portugal niets word wil mijn maatje aan de andere kant van de wereld kijken, maar ik wil zeker ons T5-campertje er ook hebben, je hebt dan altijd iets om op terug te vallen.

 

Mooi dat je Portugal hebt aan gehaald ik zal het ook aan mijn lief laten lezen, dank je wel.

Jammer dat sinds 2021 er niet meer wilt mag worden gekampeerd, dat was mooi voor ons geweest om de omgeving af te reizen om het beste plekje voor ons te vinden, wij zijn afhankelijk van een goedkoop klein huur huisje, en een omgeving waar de koude niet toeslaat in winterse periodes.

 

Je mag met meer gegevens komen, we zien er naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Je zal vast wel bedacht hebben dat ieder stap die je zet relatief definitief is. En dat bedoel ik in de zin van allerlei reiscertifaten en testen die ingevoerd gaan worden of al effectief zijn. Naar NL op bezoek is gedoe en je wordt weer met het systeem geconfronteerd. Helemaal als je vliegt naar NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Vraptor zei:

Dat klinkt best radicaal. Als je jong bent kan je de gok wagen. Maar 50+ zou ik het niet meer doen. Al dit soort avonturen staat en valt met je financiën. Als je een deuk kan incasseren is het allemaal zo veel makkelijker. 

Mijn inkomen gaat in het buitenland gewoon door dus dat is geen probleem. Mijn AOW opbouw stopt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor mijn duidelijkheid, (iemand ie geen nieuws, tv, radio of wat dan ook gebruikt) ik heb er geen info over op gezocht of hou het bij. Maar wat ik laatst begreep is dat "covid" toch "over" was. Of is het nu weer opnieuw aan de gang die psychologische oorlogvoering van het systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Zwarte Schaduw zei:

Even voor mijn duidelijkheid, (iemand ie geen nieuws, tv, radio of wat dan ook gebruikt) ik heb er geen info over op gezocht of hou het bij. Maar wat ik laatst begreep is dat "covid" toch "over" was. Of is het nu weer opnieuw aan de gang die psychologische oorlogvoering van het systeem?

"Covid" was het excuus voor de Globale Nieuwe Wereld Orde om de macht te grijpen en totalitair te gaan. Het ging nooit on een "virus". Vrijheden eens verloren worden nooit teruggegeven zonder gevecht. Hoe langer dit duurt hoe erger het wordt.

 

3de Rijk - 60M dood

USSR - 100M dood

CCP - 200M dood

Cambodia - 1/3de bevolking dood

Globale NWO - ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, Madeliefje zei:

Tja waar is het goed vertoeven in Afrika?

Ik overweeg dan eerder Zuid-Amerika.

Argentinië, Chili, Peru Costa Rica.

Al zijn daar ook diverse landen compleet doorgedraaid met de Covid!

Een collega van mij is vorig jaar naar Senegal vertrokken en is daar een fabriekje begonnen. Hij heeft het goed naar z'n zin daar. Hij zegt dat er veel kansen zijn in import/export/transport als je iets kan investeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-12-2022 om 14:28, Madeliefje zei:

Ik heb wel is gelezen dat Duitsers en Oostenrijkers kiezen voor Wit-Rusland.

Redelijk dichtbij, eenvoudig een verblijfsvergunning, goedkoop en de bevolking zeer vriendelijk.

Maar helaas koude winters en een dictator aan de macht.


En grote kans dat ze betrokken worden bij de Oekraïne-oorlog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Michael Lee Platt zei:

Ik denk niet dat Oekraïne Belarus gaat binnenvallen. En als het een echte oorlog tussen Rusland en NATO wordt ben je nergens in Europa veilig


In Belarus zijn Russische soldaten gelegerd en ook het leger van Belarus zelf staat paraat om eventueel bijstand te bieden. Het ligt in de lijn der verwachting dat Rusland Odessa gaat proberen te veroveren en daarbij zien ze zich gedekt door de troepen in Belarus. Die zouden eventueel de gebieden in het westen van Oekraïne kunnen innemen zodat er geen wapentuig zou kunnen worden ingevoerd vanuit de NAVO-landen waardoor Kiev in de knel zou komen, waarna de regering van Oekraïne zou kunnen besluiten tot een tegenoffensief richting Belarus. Vooralsnog zijn ze een slag om de  arm voor de Russen maar dit scenario behoort zeker tot de mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...