Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slaapzak

Anonymous
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

De afgelopen nachten waren toch behoorlijk koud als je het mij vraagt. En me slaapzak hou me ook niet warm. Moet met kleding in me slaapzak gaan om warm te blijven. 

Hier komt dan mijn vraag, wat is een goeie slaapzak waarin ik in kan slapen met min temperaturen zonder kleding? Als het gaat kosten maakt niet uit, dat is te verwachten maar zoek liefst een zwarte. 

Iemand suggesties welke merk, type of jaar. Hoor ze graag want dit zijn breeknachten…

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 8-12-2021 om 17:19, Pantoffel zei:

M90 slaapzak.

Ja altijd goed. Maar compleet met de -30 optie zijn zeldzaam 

Op 8-12-2021 om 19:56, Paratoi zei:

R-waarde van je slaapmat?

Nice, zit een prijskaartje aan maar damn inderdaad compleet custom te maken. 

matje? Doe ik niet aan, ik slaap in hangmat. (Maar momenteel zonder onder guilt)

Link naar reactie

• 2 weeks later...
Op 10-12-2021 om 18:59, Anonymous zei:

Ja altijd goed. Maar compleet met de -30 optie zijn zeldzaam 

Nice, zit een prijskaartje aan maar damn inderdaad compleet custom te maken. 

matje? Doe ik niet aan, ik slaap in hangmat. (Maar momenteel zonder onder guilt)

Juist als je in een hangmat slaapt is een goede underquilt noodzakelijk, doordat je de isolatie in je slaapzak plat drukt werkt deze niet goed, hoe warm je slaapzak ook is (trust me) bij -15 met een ajungilak tyan Arctic op een exped donsmatje (eerste generatie) heerlijk warm, zelfde slaapzak in de hangmat zonder extra isolatie, een rete koude nacht bij-5 gehad. Dus advies, of op een matje, of met (winddichte) geïsoleerde underquilt. Succes,

Greetz,

pjotr78

• Leuk 1
Link naar reactie

5 uur geleden, pjotr78 zei:

Juist als je in een hangmat slaapt is een goede underquilt noodzakelijk, doordat je de isolatie in je slaapzak plat drukt werkt deze niet goed, hoe warm je slaapzak ook is (trust me) bij -15 met een ajungilak tyan Arctic op een exped donsmatje (eerste generatie) heerlijk warm, zelfde slaapzak in de hangmat zonder extra isolatie, een rete koude nacht bij-5 gehad. Dus advies, of op een matje, of met (winddichte) geïsoleerde underquilt. Succes,

Greetz,

pjotr78

Trust me, een normale hangmat en gewoon een isolatiedeken die je over je raam doet van je auto. Geen (dure) underquilt nodig. Tip destijds ooit gehad van een Bushcraften en gebruik het al jaren. Heerlijk warm ;)

Link naar reactie

9 uur geleden, Gamble zei:

Trust me, een normale hangmat en gewoon een isolatiedeken die je over je raam doet van je auto. Geen (dure) underquilt nodig. Tip destijds ooit gehad van een Bushcraften en gebruik het al jaren. Heerlijk warm ;)

Maar dat is ook weer winddicht en geïsoleerd, ik had het (trust me gedeelte) over het platdrukken van de isolatie van je slaapzak tussen jezelf en hangmat. En eigenlijk gebruik je de isolatie deken als underquilt, alleen is ie er dan niet speciaal voor gemaakt met het merkje en de kosten. En als je m in je hangmat hebt gebruik je m eigenlijk als matje. Maar een hangmat en slaapzak zonder aanvulling is in de winter frisjes. Zeker als het waait.

Maar ook een oude slaapzak (met winddichte tijk) er onder hangen of een simpele wollen deken scheelt al een stuk.

• Leuk 1
Link naar reactie

9 uur geleden, pjotr78 zei:

Maar dat is ook weer winddicht en geïsoleerd, ik had het (trust me gedeelte) over het platdrukken van de isolatie van je slaapzak tussen jezelf en hangmat. En eigenlijk gebruik je de isolatie deken als underquilt, alleen is ie er dan niet speciaal voor gemaakt met het merkje en de kosten. En als je m in je hangmat hebt gebruik je m eigenlijk als matje.

Klopt

Maar een hangmat en slaapzak zonder aanvulling is in de winter frisjes. Zeker als het waait.

En ook een enorme belasting qua ruimte in je tas. De isolatie deken/mat behoud voor mij genoeg warmte om tot min tien de nacht warm door te komen. Stuk minder ruimte

Link naar reactie

@Anonymous Ik heb deze website wat bestudeerd, doe je voordeel er mee.

Hier vind je echte warme kleding en vooral ondergoed, en kleding die echt bedoeld zijn om goed beschermt te zijn, het wordt veel gebruikt door jagers en Bushcrafters in het de natuur val je ook minder op.

Ik heb er al een jas van bevalt heel goed.

De kleding om warm te houden is echt top, beter is volgens mij niet te vinden.

Kleding waar je op kunt vertrouwen, onder alle omstandigheden

https://www.bushcraftshop.nl

AdvertentieBij Bushcraftshop vind je alles wat je nodig hebt voor al je buitenavonturen. We leveren kwaliteitsproducten van bekende & unieke merken. Bekijk het uitgebreide aanbod!

Benchmade Bushcrafter tot wel 70%

https://reduto.nl/benchmade bushcrafter

AdvertentieVind super promoties & krijg de beste prijzen. Mis deze geweldige koopjes niet!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...