Ga naar inhoud
GENEGEERD

Materialen om te tuinieren


Communicator

Aanbevolen berichten

Als beginnend tuinier, en om de kosten zo laag mogelijk te houden, speur ik het internet af naar leuke aanbiedingen of naar goedkope materialen. Om de medemens hierbij een steuntje in de rug te geven lijkt het mij een goed initiatief om de gevonden materialen hier te verzamelen.

 

Tuin kas - Welke?

Allereerst zocht ik een goedkope manier om mijn tuinier project te beginnen in de vorm van een KAS. Met een beetje geluk kan je een goedkope kas vinden via een 2dehands website zoals marktplaats of speurders.nl.

 

POLYCARBONAAT KAS

Mocht je een permanente bouw willen, dan is een kas van polycarbonaat een goede en goedkope oplossing.

 

Dit type kas heeft als voordeel dat er luchtings luiken in de nok zitten. Deze kun je openzetten om de temperatuur in de zomer omlaag te krijgen. Er zijn ook mogelijkheden om dit proces te automatiseren met speciale drangers. 40-50 euro p.st.

 

$(KGrHqZ,!pwE-)NLVfSIBP06ZT!,Pw~~48_35.JPG

Polycarbonaat kas

 

(GEWAPEND) FOLIE KAS

Als je een opzet wilt die ook snel verplaatsbaar is, is een folie kas een handige oplossing. Tevens is dit ook de goedkoopste oplossing om een kas te bouwen!

tomatenkas-3-mi-1-2-met.jpg

Tomatenkas Gewapend Folie

 

INDELING

Naast een kas heb je natuurlijk ook kweektafels nodig om je potten en planten op te zetten! De goedkoopste manier is volgens mij om dit zelf te bouwen.

Maar er zijn ook vrij goedkope kweektafels te koop zoals bijvoorbeeld deze:

 

vi112_14-500x500.jpg

€59,00 per stuk (plaatje is klikbaar)

 

Zodra mijn tuin klaar is, ga ik voor deze folie tuin kas voor € 55,95

ik denk dat dit een leuk opstapje is om kennis te maken met het tuinieren!

 

Aanvullingen, advies en tips zijn hierbij van harte welkom!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De tomatenkas die o.a.bij boerenbond/welkoop tekoop is, is geen aanrader. Bij regen wordt het "dak" een waar zwembad. Ik heb dat verholpen door er een lichtdoorlatende plaat op te leggen.

Hier een link naar die tomatenkas: http://www.boerenbond.nl/product/74812/TomatenkasBudget.html?search_txt=tomatenkas

 

The_Communicator, de kas tomatenkas die jij in je post geplaatst hebt is inderdaad een handige kas. Niet winterbestendig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik deze ook wel heel interessant hoor:

 

Tuinkas_Ecobasic_4ec4ee71c65e6.jpg

 

De Ecobasic 250 met 4mm polycarbonaat is vier secties diep en wordt standaard geleverd met een gegalvaniseerde stalen fundering. De fundering heeft 4 grondankers waarmee u de kas stevig aan de grond kunt verankeren. Indien u een Ecobasic kas met polycarbonaat plaatst is het aan te raden om een plekje te zoeken waar de kas niet vol in de wind staat. Bij aankoop van deze tuinkas krijgt u nu tijdelijk één extra dakraam. De tuinkas wordt dus geleverd met twee dakramen in plaats van één. Hierdoor kunt U het klimaat in de tuinkas nog beter beheersen!

 

€299.00 (incl. 19 % btw)

 

Linkje naar site

 

Mooie prijs, voor een mooie kas. en deze is eventueel wel warm te houden in de winter. (met noppenfolie als extra isolatie aan de binnenkant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Bij de aankoop, of zelf maken van een tuinkas is het misschien ook handig om na te denken of te onderzoeken naar de mogelijkheid voor opvang van de condensatie. = gratis drinkwater...

 

Hier is een link naar een pdf bestand waarbij het effect op de condensatie in relatie met gebruik van verschillende materialen is onderzocht http://www.energiek2020.nu/uploads/media/Condensatie_tegen_kasdek.PDF

 

Conclusie: condensatie verminderd lichtopbrengst en luchtcirculatie kan dat verminderen... Maar welke keus maakt een Prepper? Meer condenswater, dus drinkwater, maar langzame groei groente?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...